Zaloguj się

WIEDZA

Actual problems of interaction of objects of the infrastructure and rolling stock

There are a number of actual problems of modern bridge construction in a context of static-dynamic interaction of bridge designs and the railway rolling stock is considered. The integrated classification of settlement models for research of joint dynamics of system "bridge-train" is offered, the basic criteria and the factors influencing result of numerical modeling and dynamic calculation of bridges are allocated.

Problemy utrzymania gotowości eksploatacyjnej jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi

W referacie opisano problemy utrzymania gotowości eksploatacyjnej jednostek pływających, od których wymaga się określonego czasu wejścia do ruchu. Najczęściej dla holowników i jednostek dyżurnych jest to czas rzędu od 5 minut do dwóch godzin. Czas rzędu 5-10 minut jest możliwy do osiągnięcia tylko dla jednostek z pędnikami aktywnymi i to w określonych stanach eksploatacyjnych. Natomiast wyłączenie z ruchu na czas dłuższy od 1 godziny (potrzeba przeglądu, obsługi, prac remontowych lub naprawczych) wymaga zgłoszenia konieczności takiego stanu i uzyskania zgody.

Koncepcja symulatora diagnostycznego statku powietrznego

Szkolenie personelu lotniczego jest przedsięwzięciem trudnym do realizacji i bardzo kosztownym. W celu jego ułatwienia i ograniczenia kosztów, od wielu lat stosowane są symulatory, początkowo wykorzystywane do szkolenia personelu latającego a w ostatnich latach do szkolenia personelu technicznego. Wychodząc naprzeciw potrzebom, podjęto próbę opracowania symulatora diagnostycznego, przeznaczonego do szkolenia personelu technicznego. Artykuł prezentuje koncepcję takiego symulatora, od założeń do zadań i proponowanych możliwości tego urządzenia. Ponadto w artykule zawarto analizę struktury technicznej symulatora.

Możliwości wykorzystania sieci asg-eupos do automatycznego wyznaczania parametrów manewrowych jednostki pływającej

W artykule przedstawiono wyniki analiz możliwości wykorzystania serwisów czasu rzeczywistego sieci ASG-EUPOS do automatycznego wyznaczania parametrów manewrowych jednostki pływającej. Rozważania teoretyczne uzupełniono pomiarami wykonanymi na jednostce pływającej, manewrującej na Zatoce Gdańskiej. Zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań oraz ich analizę w kontekście możliwości zbudowania automatycznego systemu do określania wybranych charakterystyk statku.

Algorytm dla problemu losowego przydziału personelu

Artykuł prezentuje problem losowego przydziału personelu, który występuje w rzeczywistej firmie. Sformułowano model matematyczny dla tego zagadnienia. Następnie zaproponowano algorytm priorytetowy rozwiązujący problem losowej alokacji personelu. Na koniec przedstawiono przykład ilustrujący działanie algorytmu.

Naziemny system detekcji pasów startowych i dróg kołowania - asde - a bezpieczeństwo w ruchu lotniczym

Streszczenie: W czasie nieustającego wzrostu ruchu lotniczego, bezpieczeństwo określa się jako szczególnie ważne. Ryzyko i zagrożenie nieustannie występują w systemie bezpieczeństwa lotów, a kryteria budowy urządzeń technicznych oraz działania na rzecz bezpieczeństwa zwykle zaostrzone są dopiero po wypadku czy poważnym incydencie lotniczym. Odwołując się do statystyk, uwagę należy zwrócić zwłaszcza na bezpieczeństwo na polu ruchu naziemnego. Jest to możliwe między innymi dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu elementów radiolokacji.

Wpływ stylu jazdy kierowcy na ekologiczność pojazdu

W artykule przedstawiono rezultaty z badań emisyjnych samochodu osobowego z silnikiem ZS w warunkach drogowych - w takich warunkach można uzyskać informację o rzeczywistej jego emisji. Testy wykonywano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach o różnej charakterystyce. Do pomiarów stężenia związków toksycznych wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH DS firmy SENSORS. Analizator umożliwiał pomiar stężenia związków szkodliwych, mierząc jednocześnie masowe natężenie spalin. Uzyskane dane posłużyły do opracowania zależności charakteryzujących wpływ stylu jazdy kierowcy na emisję związków szkodliwych. Dynamiczne właściwości silnika uwzględniono w sposób pośredni, wykorzystując podział całego zakresu prędkości oraz zakresu obliczonego przyspieszenia w ruchu miejskim do wykonania macierzy natężenia emisji. Wykorzystane dane uśredniono w ramach poszczególnych przedziałów prędkości i przyspieszeń otrzymując charakterystykę udziału pracy pojazdu i silnika w poszczególnych przedziałach oraz charakterystyki macierzy emisji poszczególnych związków szkodliwych. Powyższe wyniki posłużyły do określenia wpływu stylu jazdy kierowcy na emisję związków toksycznych i zużycie paliwa.

Czynniki wpływające na jakość wytwarzania technologią elektrodrążenia

Obróbka elektroerozyjna to kluczowa technologia, wykorzystywana przy produkcji narzędzi, form, wykrojników, dotycząca obróbki materiałów ze stali narzędziowych. Technologia elektrodrążenia pozwala na wytwarzanie elementów z bardzo dużą dokładnością oraz gładkością powierzchni. Jednak niewłaściwie zaprojektowany proces, źle dobrane parametry mogą pogorszyć jakość powierzchni, a tym samym właściwości eksploatacyjne wyrobu. W pracy zwrócono uwagę na te elementy procesu, które mogą wpływać na jakość powierzchni obrabianego materiału.
Subskrybuj to źródło RSS