Manipulacja w komunikacji rynkowej, czyli jak „upolować” klienta
Współczesna rzeczywistość rynkowa spowodowała, że punktem wyjścia do wszystkich działań marketingowych przedsiębiorstw jest konsument. Sprzedawcy prześcigają się w zdobywaniu unikalnej wiedzy o konsumencie; jego postępowaniu, oczekiwaniach, potrzebach. Nie zawsze jednak informacje o kliencie są wykorzystywane w sposób etyczny; niezwykle często dochodzi do manipulowania konsumentami na rynku sprzedaży. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie najbardziej wyrafinowanych technik manipulacji oraz istoty i zasad ich oddziaływania na konsumenta (na jego uczucia, psychikę, skłonność do zakupu). Dla zrealizowania celu wykorzystano analizę literatury przedmiotu, analizę raportów Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych oraz metodę obserwacji uczestniczącej. Obserwacje poczyniono w okresie wakacyjnym w roku 2011 w wybranych punktach handlowych Centrum Handlowego „Manufaktura” w Łodzi.
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia