Zaloguj się

WIEDZA

Analiza popytu na przewozy turystyczne w regionach nadmorskich w Polsce

Celem publikacji jest analiza i ocena popytu na przewozy turystyczne w regionach nadmorskich w Polsce.
Scharakteryzowano zapotrzebowanie na tego typu przewozy ze szczególnym uwzględnieniem ruchu turystycznego zagranicznego przyjazdowego. Wskazano środki transportu, na które generowany jest popyt w dwóch polskich województwach nadmorskich. Funkcja turystyczna tych regionów kształtuje zapotrzebowanie na określonego typu przewozy, realizowane na rzecz turystów.

Emisja związków szkodliwych, lotniczy silnik tłokowy, stacjonarny test badawczy

Z uwagi na gwałtowny rozwój komunikacji lotniczej istnieje potrzeba oceny realnej emisji związków szkodliwych związanej z eksploatacją statków powietrznych. Głównymi zagrożeniami dla środowiska naturalnego są produkty niecałkowitego i niezupełnego spalania zawarte w spalinach. W artykule przedstawiono analizę wyników przeprowadzonych badań zmierzającą do konstrukcji testu badawczego służącego do oceny emisyjności związków szkodliwych spalin z silników tłokowych będących źródłem napędu małych samolotów.

Warszawska Kolej Dojazdowa a stan sektora kolejowego w Polsce

Celem niniejszego artykułu jest ocena działania Warszawskiej Kolei Dojazdowej w perspektywie całego sektora kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają również przyczyny znaczących różnic pomiędzy ogólną jakością przewozów pasażerskich a jakością usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową

Niektóre problemy praktyczne występujące w układach sterowania i telekomunikacji KDP

Harmonizacja i integracja norm technicznych europejskich Zarządów kolejowych sprzyja lepszemu wykorzystaniu kolei jako środka transportu w Europie. Każda europejska linia znajdująca się w „Transeuropejskim Systemie Kolejowym Dużych Prędkości” powinna spełniać niezbędne i określone Dyrektywą 2008/57/WE warunki dotyczącą interoperacyjności systemów kolejowych. Celem tej Dyrektywy jest umożliwienie ruchu pociągów dużych prędkości pomiędzy poszczególnymi sieciami kolejowymi Unii Europejskiej. Dyrektywa ma na celu wdrożenie interoperacyjności sieci europejskiej dużych prędkości poprzez regulację poszczególnych faz projektowania, budowy, etapowego uruchamiania i eksploatacji.

Wpływ zastosowania nowoczesnych układów klimatyzacji na rozkład temperatur w autobusie miejskim autobus, energia, temperatura, silnik z zapłonem samoczynnym

W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, których celem było zweryfikowanie jak zastosowanie różnego typu układu klimatyzacyjnego w autobusie miejskim wpływa na rozkład temperatur wewnątrz pojazdu. Badaniom weryfikacyjnym poddano autobusy miejskie wyposażone w dwa odmienne układy klimatyzacyjne przestrzeni pasażerskiej. Układ A ze sprężarką mechaniczną napędzaną od silnika autobusu oraz układ B będący kompaktowym urządzeniem klimatyzacyjnym z inteligentnym systemem rozprowadzania/dystrybucji powietrza we wnętrzu pojazdu.

Wymagania dla stanowiska zdalnego sterowania pojazdem bezzałogowym w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych substancje niebezpieczne platformy mobilne, zdalne sterowanie

W referacie przedstawiono problematykę powstawania zagrożeń spowodowanych niekontrolowanym uwalnianiem się substancji niebezpiecznych. Zwrócono szczególna uwagę na aspekty związane z likwidacją skutków tego typu zdarzeń, w świetle ochrony życia i zdrowia osób poszkodowanych i podmiotów ratowniczych. Wykorzystanie zdalnie sterowanych pojazdów bezzałogowych w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych pozwala na odsunięcie operatora od strefy bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia. Brak bodźcowego sprzężenia zwrotnego ze sterowanym obiektem, długotrwałe, precyzyjne sterowanie w funkcji teleoperatora determinuje rozwiązania konstrukcyjne stanowisk zdalnego sterowania pojazdami bezzałogowymi. W referacie przedstawiono wymagania stawiane stanowiskom i pulpitom zdalnego sterowania bezzałogowymi platformami lądowymi.

Przykłady działań racjonalizujących funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdyni komunikacja miejska, transport miejski

Jednym z najczęstszych problemów z jakimi borykają się współczesne miasta jest zatłoczenie komunikacyjne. Wśród przykładów działań, związanych z rozwiązaniem tego problemu jest wzrost wykorzystania komunikacji miejskiej. Polacy niechętnie zamieniają swoje samochody na środki transportu publicznego. Należy dążyć do takiego rozwiązania, aby komunikacja miejska stała się atrakcyjną alternatywą dla komunikacji samochodowej. W artykule przedstawiono przykłady działań, które mają na celu poprawę funkcjonowania transportu pasażerskiego. Szczególny nacisk położono na komunikację miejską w Gdyni i przedstawiono jakie działania podjęli lub podejmują organizatorzy przemieszczeń pasażerów w celu zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców.

Analiza rozkładu natężenia ruchu w układzie ulicznym Radomia

Artykuł porusza podstawowe problemy dotyczące rozwoju motoryzacji w Polsce z uwzględnieniem ich oddziaływania na funkcjonowanie transportu drogowego w miastach. Ponadto zwraca uwagę na znaczenie pomiarów natężenia ruchu drogowego w analizach dotyczących transportu w obszarach zurbanizowanych. Zaprezentowano również podstawowe dane o rozkładzie natężenia ruchu drogowego w Radomiu.

Problemy związane z przewozem ładunków niebezpiecznych przez Police Ładunki niebezpieczne, Logistyka, ITS

W niniejszym artykule przeanalizowano trasy przewozu oraz rodzaje i częstotliwość występowania w przewozach ładunków niebezpiecznych na przykładzie Polic. Traktując przewóz ładunków niebezpiecznych i przewóz pasażerów komunikacją miejską, w tym samym czasie i na tych samych trasach, jako potencjalnie duże zagrożenie bezpieczeństwa ludzi, zbadano możliwość zastosowania rozwiązań logistycznych eliminujących możliwość kolizji pojazdów przewożących ładunki niebezpieczne ze środkami transportu komunikacji miejskiej. Wykazano, że najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie możliwości inteligentnych systemów transportowych - ITS. W artykule wykorzystano dane z badań wykonanych w okresie 3 - 9 marca 2011r. oraz 1 - 14 kwietna 2011r.
Subskrybuj to źródło RSS