Wpływ strategii sterowania na efektywność przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną
W celu podniesienia bezpieczeństwa pieszych przekraczających drogi o dużym ruchu kołowym coraz częściej stosuje się przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Sygnalizacja powoduje jednak zakłócenie płynności ruchu i straty czasu pojazdów wynikające z zatrzymań w czasie nadawania sygnału czerwonego na sygnalizatorach. W referacie przedstawiono model i program symulacyjny, który został wykorzystany do analiz efektywności różnych strategii sterowania na przejściu dla pieszych z sygnalizacja świetlną, tzn. sygnalizację stałoczasową, sygnalizację wzbudzaną i kaskadową sygnalizację wzbudzaną. Zaprezentowane wyniki badań pokazują, że zaawansowane systemy sterowania mogą poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia