Aplikacje bazodanowe w zarządzaniu jakością małych i średnich firm
- 0
- Kategoria: Raporty i analizy
Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym są realizowane w postaci urządzeń komputerowych. Ze względu na specyfikę urządzeń srk, muszą one spełniać ostre wymagania dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności. W artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym na przykładzie systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy [1] zobowiązuje państwa członkowskie do zmiany systemu szkolenia kierowców autobusów i autokarów (od 10.09.2008 r.) oraz samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (od 10.09.2009 r.). W przewidywanym programie szkoleń duży nacisk
jest położony na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.
Dyrektywa 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 definiuje usługi informacji rzecznej RIS jako „zharmonizowane usługi informacyjne wspierające zarządzanie ruchem i transportem w żegludze śródlądowej” (Dyrektywa RIS, Dyrektywa wymienia usługi jakie obejmuje serwis RIS (Dyrektywa RIS, 2005) (...)
Artykuł zawiera 16034 znaków.
Źródło: Czasopismo Logistyka 6/2011