Hałas drogowy, zabezpieczenia akustyczne
- 0
- Kategoria: E-gospodarka
W artykule podjęto problematykę zarządzania sobą obejmującą szereg różnorodnych umiejętności (troska o własny rozwój; opieranie się w życiu na wartościach; stawanie się osobą odpowiedzialną, samodzielną, asertywną; znajomość własnych celów i priorytetów; gospodarowanie czasem; motywowanie siebie i innych; poznawanie zasobów osobistych; koncentrowanie się na mocnych stronach; pogłębianie wiedzy o sobie i swoim funkcjonowaniu, itd.), którą połączono z propozycją wykorzystania jej postulatów przez kierowców w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Pierwsze kompozyty polimerowe używane w przemyśle rekreacyjnym były wytwarzane z polimerów termoutwardzalnych, głównie żywic poliestrowych i epoksydowych wzmacnianych włóknami szklanymi. W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój wytwarzania kompozytów na podstawie termoplastów oraz zastosowań wzmocnień z włókien karbonizowanych, aramidowych, organicznych włókien naturalnych. Oczekuje się, że nowoczesne materiały kompozytowe wykorzystywane w budowie sprzętu sportowo - rekreacyjnego nie będą oddziaływały negatywnie na środowisko oraz były łatwe w recyklingu. Materiały te powinny również wykazywać zbliżoną lub lepszą wytrzymałość w porównaniu z materiałami konwencjonalnymi.
Badanie zależności wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej miało na celu stwierdzenie, czy zastosowanie smarowania oddziałuje na zmianę wartości temperatury charakterystycznej badanego układu ciernego. Również czy smarowanie, a co za tym idzie zmiana w „gospodarce” produktami ścierania, ma istotny wpływ na odporność na zużycie w warunkach zwiększonej odporności na ścieranie dla danego węzła tarcia.