Zaloguj się

WIEDZA

Classification of technical states for signaling systems in exploitational practice

Summary: Changes of the signaling devices technical state are the result of the ageing and wearing process of its components, as well as of the realization of targeted maintenances. Information about adverse change of the technical state gives rise to the decision-making problem. Its solution involves defining the aim of necessary maintenance operations and to establish the timing and extent of their implementation. In practice of signaling systems exploitation, it is a lack of mechanisms for speedy solution of such problems. To effectively manage the maintenance process are useful the methods of operations sequence modeling.

Zdolność przepustowa jako element konkurencyjności portu morskiego

Streszczenie: Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej polskie porty morskie stanęły przed szansą niespotykanego do tej pory rozwoju. Dostęp do funduszy unijnych, które mogą być wykorzystane na rozwój infrastruktury transportowej, może przyczynić się do podniesienia pozycji konkurencyjnej portów. Głównym miernikiem konkurencyjności portu jest wielkość jego przeładunków, która to jest ograniczona zdolnością przepustową portów. Jako miernik rezultatu inwestycji infrastrukturalnych realizowanych z funduszy unijnych podawany jest często wzrost zdolności przeładunkowej portu. Wpływ nowych inwestycji na pozycję konkurencyjną portu można zatem ocenić znając aktualną zdolność przepustową portu. W artykule scharakteryzowano główne czynniki decydujące o przepustowości portu morskiego, przedstawiono metody oceny zdolności przepustowej portu oraz wskazano problemy, jakie mogą pojawić się podczas obliczeń.

Charakterystyka systemu transportowego europejskich kolei dużych prędkości

W artykule zamieszczono charakterystykę systemu transportowego europejskich kolei dużych prędkości (KDP), dokonaną pod względem kwalitatywnym i kwantytatywnym. Scharakteryzowano zarówno infrastrukturę kolejową (jej długość, parametry techniczne itp.), jak i tabor poruszający się po liniach KDP (podano prędkość maksymalną, liczbę miejsc dla pasażerów itp.).

Problematyka recyklingu jednostek w żegludze śródlądowej

Intensywny rozwój gospodarczy w obszarze południowego Bałtyku związany z realizacją dużych inwestycji, wiąże się często z zapotrzebowaniem na przewozy żeglugą śródlądową surowców, ładunków ponadnormatywnych, materiałów budowlanych itp., aby sprostać wymaganiom klientów flota śródlądowa, podobnie jak inne gałęzie transportu, podlega ciągłej modernizacji i odnawianiu, co wiąże się z wymianą taboru na nowy.

Badania symulacyjne systemu produkcyjnego obsługiwanego przez agv

W artykule przeprowadzono wstępną analizę pracy pojazdu AGV. Opisano metodę określenia liczby komórek obsługiwanych przez jeden pojazd. Wskazano sposób obliczenia optymalnej trasy ruchu i miejsca postoju w położeniu wyjściowym. Zamieszczono wzory do obliczenia współczynników funkcjonowania linii przy różnych ilościach zadań. Zamieszczono wyniki badań symulacyjnych jednego pojazdu poruszajacego się po zamkniętej pętli. Na wykresach zilustrowano czas aktywności pojazdu, ilość stanowisk zgłaszających zapotrzebowanie na obsługę oraz czas pracy i przestoju.

Istota funkcji realizowanych przez podsystemy krajowego systemu logistycznego

Streszczenie: W artykule przedstawiono model krajowego systemu logistycznego. Określono funkcje, które spełnia, oraz zakresy przekształceń strumieni materiałów i informacji, które realizuje. Przeprowadzono analizę elementów systemu logistycznego w tym jego podsystemów. Każdy podsystem został scharakteryzowany pod względem zasięgu, spełnianych funkcji i wzajemnych współzależności oraz opisany za pomocą modelu.

Metoda elementów skończonych w analizie drgań gruntu

Celem artykułu jest przedstawianie metody analizy rozprzestrzeniania się fali drganiowej wymuszanej przez ruch tramwajów w gruncie, na którym planowane jest posadowienie wielokondygnacyjnego budynku mieszkalnego. Do wyznaczenia poziomu amplitudy drgań wykorzystano metodę elementów skończonych (MES) typu explicit. W analizie wykorzystano wyniki pomiarów amplitud przyśpieszenia drgań wykonanych przez pracowników Katedry Robotyki i Mechatroniki AGH w ramach projektu MNiSW o numerze 4875/B/TO2/2010/38 oraz wyniki wierceń badawczych wykonanych w celu zidentyfikowania składu gruntu w planowanym miejscu posadowienia budynku.

Ocena jakości obsługi użytkownikówautostradowego systemu poboru opłat

W artykule przedstawiono propozycję oceny jakości obsługi użytkowników autostradowego systemu poboru opłat. Ocena ta jest częścią opracowania dotyczącego metody oceny niezawodności eksploatacyjnej autostradowego systemu poboru opłat w aspekcie wprowadzenia krajowego systemu poboru opłat oraz konieczności przystosowania już istniejących odcinków autostrad do standardów dróg płatnych.

Analiza i ocena potencjału przewozowego Odrzańskiej Drogi Wodnej

Odrzańska Droga Wodna jest ogniwem łączącym aglomerację szczecińską oraz zespół portowy Szczecin-Świnoujście z południem kraju, a w szczególności z aglomeracją wrocławską i górnośląską, łączy ze sobą liczne okręgi przemysłowe i regiony: Zagłębie Ostrawsko-Karwińskie,  Zagłębie Górnośląskie, Dolny Śląsk, Łużyce, Ziemię Lubuską,
Brandenburgię i Pomorze Zachodnie.

Subskrybuj to źródło RSS