Zaloguj się

WIEDZA

Rozwój rynku lokomotyw elektrycznych prądu stałego w polsce

W pracy przedstawiono krótką charakterystykę rynku lokomotyw elektrycznych w Polsce, zidentyfikowano najnowsze konstrukcje lokomotyw elektrycznych stanowiących potencjalną ofertę dla polskich operatorów kolejowych, wykonujących przewozy w ruchu pasażerskim i towarowym. Opisano cechy konstrukcyjne, dane techniczne oraz porównano lokomotywy pod względem istotnych parametrów eksploatacyjnych.

Ekonomiczne aspekty budowy urządzeń transportowych w ośrodku narciarskim

W artykule podjęto próbę rozpoznania wad i zalet zagospodarowania obszaru na stację narciarską. Artykuł zawiera wnioski z analiz rozwiązań technicznych, szacunkowe koszty urządzeń transportu linowego.. Poddano również analizie możliwość zaopatrywania w wodę do śnieżenia tras narciarskich, linie energetyczne do zasilania urządzeń i budynków mogących mieć korzystny wpływ na możliwość budowy stacji narciarskiej.

Przygotowanie taborowe do realizacji transportu intermodalnego w polsce

Zgodnie z Białą Księga Transportu transport intermodalny miał być przeciwwagą dla doskonale rozwiniętego transportu drogowego. W ostatnich latach można odnotować w naszym kraju wzrost przewozów kontenerowych, jak również zwiększa się liczba przeładunków kontenerowych w portach. W referacie przedstawiono charakterystykę wagonów służących do przewozów intermodalnych w Polsce.

III paneuropejski korytarz transportowy jako platforma rozwoju transportu intermodalnego (kombinowanego)

W ostatnich latach, wraz z rozwojem gospodarczym na świecie doszło do szybkiego zwiększenia przewozu towarów w relacjach krajowych i międzynarodowych. Poszukuje się nowych, efektywnych i ekologicznych rozwiązań transportowych, zwłaszcza w obszarze transportu intermodalnego (kombinowanego). Związane jest to między innymi z przesunięciem działalności wielu firm do krajów azjatyckich, głównie Chin i Indii, w poszukiwaniu obniżenia kosztów produkcji.

Porty morskie jako element infrastruktury krytycznej łańcucha dostaw

W morsko-lądowych łańcuchach transportowych logistyczne procesy integracyjne przebiegają pomiędzy trzema podstawowymi ogniwami: żeglugą morską, portami morskimi i transportem zaplecza. Porty są bardzo ważnym elementem międzynarodowego łańcucha dostaw. Jako punkty początkowe i końcowe transportu morskiego są integralną częścią łańcucha transportowego, jak również miejscem działalności związanej z handlem i żeglugą morską oraz centrami logistycznymi o zasięgu międzynarodowym. Ponieważ silnie oddziałują na regionalną gospodarkę i społeczeństwo, narażone są na duże ryzyko wystąpienia sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa. Z tego powodu porty morskie powinny być szczególnie chronione jako obiekty infrastruktury krytycznej państwa.

Modelowanie logistycznego systemu technologicznego z wykorzystaniem pakietu symulacyjnego dosimis-3

Logistyczny system technologiczny huty surowcowej stali jest niezwykle trudny do analizy. Poprzez swoją wielowariantowość wykonanie modelu komputerowego jest niezwykle skomplikowane. Uwzględnić bowiem należy nie tylko ścieżki technologiczne, które pokonuje dany typ materiału, ale też zaburzenia spowodowane planowanymi konserwacjami poszczególnych urządzeń biorących udział w procesie technologicznym czy transportowym. Dodatkowym utrudnieniem jest mnogość asortymentów produkowanych gatunków stali, a każdy z etapów obróbki stali charakteryzuje się różnymi czasami potrzebnymi na wykonanie danej operacji, ale też wielkość wlewków otrzymywanych w końcowym etapie produkcji. Kolejnym utrudnieniem jest to, że różne gatunki stali wymagają różnych operacji technologicznych.

Problemy certyfikacji urządzeń srk w polsce

Certyfikacja wyrobów jest to działanie strony trzeciej, prowadzące do pisemnego potwierdzenia, z wykorzystaniem odpowiednich procedur, że wyrób jest zgodny z wymaganiami określonych norm lub innych dokumentów normatywnych. Omówiono proces certyfikacji urządzeń srk zgodnie z uwarunkowaniami krajowymi i wymaganiami WE. Podkreślono rolę jednostki notyfikowanej przy certyfikacji zgodnej z wymaganiami WE.

Rozwój międzynarodowych korytarzy transportowych w polityce transportowej federacji rosyjskiej

Jednym z kluczowych zadań współczesnej polityki transportowej Rosji staje się rozwój międzynarodowych korytarzy transportowych, które sprzyjałyby zwiększeniu przewozów tranzytowych, a także zapewniały dynamizację powiązań w kierunku Europa - Azja. Ze względu na położenie geograficzne, korzyści makroekonomiczne, rozwój korytarzy transportowych nabiera dla Rosji szczególnego znaczenia, znalazło to swoje odzwierciedlenie w przyjętych programach i strategiach państwowych.

System wspomagania decyzji podczas akcji ratowniczej

W artykule omówiono wykorzystanie sieci bayesowskiej do tworzenia systemu wspomagania decyzji podczas akcji ratowniczej „człowiek za burtą”. Obecnie na statkach stosuje się różne systemy wspomagania decyzji kapitana i oficerów, jednak brakuje narzędzi, które w prosty i szybki sposób pozwolą na ocenę sytuacji podczas akcji ratowniczej, gdzie elementem determinującym jest czas.
Subskrybuj to źródło RSS