Zaloguj się

WIEDZA

Wybrane zagadnienia systemów sterowania ruchem i łączności dla Kolei Dużych Prędkości w Polsce

W ramach regulacji europejskich wyróżnić należy dwie grupy wymagań, które będą miały bezpośredni wpływ na technologie stosowane w Polsce dla potrzeb KDP. Obie związane są bezpośrednio z tworzeniem w Unii Europejskiej wspólnego rynku w zakresie produktów i usług dla transportu kolejowego: 1. Procedury postępowania podczas projektowania oraz modernizacji i budowy zarówno linii kolejowych jak i taboru kolejowego. 2. Wymagania techniczne i eksploatacyjne dotyczące KDP.

Możliwości wykorzystania rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej w systemie e-nawigacji e-nawigacja, rzeczywistość rozszerzona, systemy nawigacyjne

Artykuł powstał podczas pracy badawczej, której tematyka obejmuje modelowanie transmisji danych zgodne z założeniami systemu e-nawigacji. Autor opisuje możliwości adaptacji rozwiązań definiowanych jako tak zwana rzeczywistość rozszerzona do nowo powstającego systemu. E-nawigacja w swych założeniach ma być systemem wspomagającym zarządzanie informacją w nawigacji i szeroko pojętym transporcie morskim. Z kolei rzeczywistość rozszerzona jest formą prezentacji informacji, która ułatwia interpretację i dostęp do danych. Badania nad możliwościami wykorzystania rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej w e-nawigacji i korzyści z tego płynące stały się tematem tego artykułu.

Uszkodzenia, sprężarki chłodnicze.

Podczas transportu produktów żywnościowych istnieje konieczność zapewnienia ładunkowi odpowiedniej temperatury. Najważniejszym elementem w samochodowych agregatach chłodniczych jest sprężarka. W przypadku pojazdów chłodniczych, zastosowanie znalazły głównie sprężarki objętościowe. Najczęściej spotykane w samochodowych agregatach chłodniczych są sprężarki tłokowe. W pracy zaprezentowano przykłady uszkodzeń sprężarek chłodniczych napotkane w rzeczywistych układach chłodniczych.

Transport, critical infrastructure, risk, threat emergency, regulation, protection

Risk assessment and management is actual topic in all fields of life. Railway transport as an important sub-sector of critical infrastructure has very evident particularities. This paper is dealing with application of various methods adopted from other fields (especially chemical industry) and using these methods in railway transport. The aim of the risk assessment methods implementation is increasing safety and security level in technical as well as in organizational sphere.

Analiza wytrzymałościowa konstrukcji nawierzchni z płyt granitowych wykonanej na placach miejskich

Na terenach miejskich, bliskie sąsiedztwo środków transportu w stosunku do budynków oraz infrastruktury podziemnej powoduje dodatkowe obciążenia dynamiczne jakie przekazywane są zarówno na konstrukcje obiektów jak i ewentualnie na ludzi w nich przebywających. Przy ocenie wpływów dynamicznych na wymienione obiekty, wykorzystuje się metody eksperymentalne, rozwiązania analityczne oraz obliczenia komputerowe metodą elementów skończonych (MES).

Badania symulacyjne wytrzymałości płyty wewnętrznej przejazdu kolejowego przejazd kolejowy, płyta wewnętrzna,, symulacja wytrzymałości, wibroizolacja

W pracy przedstawiono badania symulacyjne wytrzymałości płyt wewnętrznych stosowanych w wibroizolowanych przejazdach kolejowo - samochodowych, którego koncepcję przedstawiono na rys.1. Badania te prowadzone były w funkcji rodzaju betonu, średnicy drutu zbrojeniowego i obciążenia płyty.

Wpływ kształtowania struktury przestrzennej miasta na planowanie systemu transportu zbiorowego - analiza przypadku

Planowanie struktury przestrzennej miasta powinno wpływać na przeciwdziałanie zatłoczeniu motoryzacyjnemu. Proces ten powinien brać pod uwagę zrównoważoną formę zagospodarowania przestrzennego, ale także konieczność dostosowania układu transportu zbiorowego w obszarze lub i osiedlu do zabudowy mieszkaniowej. Zarówno forma urbanistyczna jak i transportowa muszą ze sobą współgrać i być planowane równocześnie. Obecność atrakcyjnej formy transportu zbiorowego w obszarze o dużej gęstości zaludnienia, może wpływać na zmianę zachowań komunikacyjnych mieszkańców, w kierunku zwiększenia się udziału transportu zbiorowego w codziennych podróżach.

Transport miejski ,komunikacja trolejbusowa

Rozwój komunikacji trolejbusowej rozpoczął się na początku XX w. i podlegał wahaniom. Etapy rozwoju trakcji trolejbusowej w miastach europejskich i polskich przebiegały analogicznie. Obecnie wszystkie kraje europejskie, w tym Polska, uwzględniając wytyczne polityki zrównoważonego rozwoju transportu w miastach, dążą do poprawy wizerunku komunikacji trolejbusowej, tak by możliwa stała się wizja rozwoju trolejbusów w miastach, w których one już funkcjonują a także kolejnych. Przykładem polskiego miasta, które realizuje właśnie taką politykę względem komunikacji trolejbusowej jest Gdynia, stąd wyniki badań marketingowych dotyczących stosunku mieszkańców do trolejbusów przeprowadzonych w tym mieście w latach1996-2010. wykorzystano do określenia kierunków rozwoju komunikacji trolejbusowej.

Inteligentne systemy transportowe (ITS), interoperacyjność, mandat M/453, dyrektywa 2010/40/UE

W referacie przedstawiono problematykę dotyczącą implementacji zintegrowanych inteligentnych systemów transportowych (ITS) w Unii Europejskiej. Zdaniem Komisji Europejskiej autonomiczne inteligentne systemy transportowe wdrożone w państwach członkowskich Unii Europejskiej nie są interoperacyjne z różnych powodów, m.in. ze względu na niezgodności w zakresie interpretacji przepisów prawnych, standardów technologicznych (specyfikacje) oraz brak możliwości ich współpracy.

Koleje Dużych Prędkości w Polsce - praktyczne elementy logistyki

Koleje dużych prędkości to najbardziej dynamicznie rozwijający sie segment transportu zbiorowego, nie tylko w zaawansowanych technologicznie krajach Europy Zachodniej takich jak Francja, Hiszpania, Niemcy, czy Włochy, ale i w krajach rozwijających się, takich jak choćby Chiny, Turcja, Maroko, Argentyna. Koleje dużych prędkości stanowią ważną alternatywę dla indywidualnego transportu drogowego, który w wielu przypadkach jest na już na granicy swojej zdolności przewozowej, nie zaspokajając potrzeb wynikających z rosnącej mobilności społeczeństwa oraz ograniczeń infrastruktury transportowej.
Subskrybuj to źródło RSS