Zaloguj się

WIEDZA

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

W artykule zaprezentowano analizy statystyczne związane z naprawami wybranych układów bezpieczeństwa pojazdów komunikacji miejskiej. Zaliczamy do nich układy kierowniczy, hamulcowy i zawieszenia. Dane pozyskano z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie w okresie jednego roku. Badaną grupą pojazdów stanowiły autobusy komunikacji miejskiej takie jak: Ikarus 260.26, Ikarus 280.26, Jelcz, Solaris Urbino 12, Mercedes-Benz 0405N, Mercedes Conecto 628 G i Mercedes Conecto 628 FL. Celem prowadzonych badań było określenie jak często w autobusach ulegają awarii wymienione wcześniej układy.

Ocena niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Środki transportu szynowego

Artykuł dotyczy wskaźników niezawodności środków transportu szynowego. Pod względem niezawodnościowym środki transportu szynowego należą do grupy obiektów odnawialnych. Proces eksploatacji tego typu obiektów składa się na przemian z okresów poprawnej pracy i okresów odnów. W analizie środków transportu szynowego, niezawodność należy traktować jako pojęcie kompleksowe, w którym mieszczą się takie cechy obiektu jak: nieuszkadzalność, gotowość, trwałość i obsługiwalność. W artykule zestawiono definicje i formuły obliczeniowe na najważniejsze wskaźniki niezawodności umożliwiające kompleksową ocenę środków transportu szynowego.

Sztuczna Sieć Neuronowa

W niniejszym artykule przestawiono problem występowania drgań w budynkach, spowodowanych poruszającymi się pojazdami oraz ideę rozwiązania problemu pracochłonnych i kosztownych pomiarów takiego zjawiska. Autorzy starają się ukazać czynniki mające wpływ na wielkość drgań w świetle obowiązujących przepisów i norm. Główny wysiłek skupiają na ich pomiarze i interpretacji otrzymanych wyników w świetle propozycji budowy aplikacji wykorzystującej sztuczne sieci neuronowe.

Akumulacja energii w transporcie szynowym

W artykule przedstawiono zastosowanie wybranych typów zasobników (koła zamachowe, baterie elektrochemiczne i superkondensatory) w transporcie szynowym. Uwzględniono zarówno zastosowania mobilne (zasobniki energii elektrycznej usytuowane na dachu pojazdu lub w jego wnętrzu), jak i stacjonarne (urządzenia magazynujące energię elektryczną umieszczone w podstacji trakcyjnej lub w jej pobliżu).

Transport, przegroda, zabezpieczenie ładunku

Optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej jest istotnym zagadnieniem podczas planowania przewozu towarów z wykorzystaniem transportu samochodowego. Zwiększa to bowiem uzyskiwany zysk z jednostkowej usługi przewozowej, a tym samym poprawia ekonomiczna efektywność firmy transportowej. W artykule zaprezentowano koncepcję oraz trójwymiarowy model komputerowy przegrody przesuwnej umożliwiającej podzielenie przestrzeni ładunkowej naczepy furgonowej pojazdu, użytkowanego przez Polską Pocztę, na dwa obszary.

Rola dystrybucji w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy HYGIENIKA S.A.

Dystrybucja jest obszarem bardzo złożonym i każda sytuacja wymaga dobrania indywidualnych rozwiązań i dopasowania do warunków w jakich musi działać przedsiębiorstwo. Brak dobrego systemu dystrybucji może zakłócić przepływ produktów między producentem a nabywcą. Procesy zachodzące w gospodarce, rozwój nowych technologii informatycznych i wzrastająca konkurencja zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania efektywniejszych systemów pozwalających skutecznie zarządzać i kontrolować koszty. Zrozumienie i przygotowanie odpowiedniego systemu dystrybucji pozwala na dostosowanie się do warunków panujących na rynku.

Analiza intensywności użytkowania pojazdów (Część II)

Jednym z najważniejszych parametrów procesu eksploatacji samochodów jest intensywność ich użytkowania.
Miarę intensywności użytkowania stanowi liczba kilometrów przejechanych przez pojazd w pewnym okresie czasu (dzień, miesiąc, rok). Intensywność użytkowania wpływa na zysk uzyskiwany z usług transportowych, wartość ponoszonych kosztów i inne parametry eksploatacji samochodu. Analiza danych dotyczących intensywności użytkowania samochodu jest stosowana do oceny efektywności i innowacyjności danego systemu transportu. W artykule przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych dotyczących intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Centrum Logistycznego Poczty Polskiej w Oddziale Regionalnym w Lublinie.

Tachograf cyfrowy,

W Europie system tachografów cyfrowych wprowadzono w 2005 roku. W Polsce od 1 maja 2006r. Przez kilka lat funkcjonowania, kierowcy wynaleźli skuteczne metody modyfikacji wskazań tachografu cyfrowego. W artykule przedstawiono koncepcję rozwiązania tego problemu wykorzystując odbiornik GPS połączony z tachografem. W artykule zaprezentowano przykład weryfikacji wskazań urządzenia rejestrującego, jakim jest tachograf w transporcie drogowym. Wykorzystanie nawigacji satelitarnej GPS a w przyszłości Galileo pozwoli sprawdzanie wskazań urządzeń pomiarowych również w innych dziedzinach transportu i życia codziennego.

Rynek transportu kolejowego, transport kolejowy bariery wejścia,

Ustawodawca europejski oddzielając infrastrukturę kolejową od przewozów, spodziewał się zmniejszenia barier wejścia na rynek nowych przewoźników w regulowanej konkurencji poprzez przetargi na świadczone usługi publiczne transportem pasażerskim. W praktyce bowiem wszystkie usługi publiczne świadczone przez transportem kolejowym, stoją pod presją zwiększenia jakości i zmniejszenia cen ze strony innych gałęzi transportu. W Wielkiej Brytanii w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych władze publiczne wspierają konkurencję m.in. poprzez proces przyznania taboru w leasing dla operatorów, aby uzyskać niższe koszty w przetargach na usługi publiczne.
Subskrybuj to źródło RSS