Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
W artykule przedstawiono zastosowanie wybranych typów zasobników (koła zamachowe, baterie elektrochemiczne i superkondensatory) w transporcie szynowym. Uwzględniono zarówno zastosowania mobilne (zasobniki energii elektrycznej usytuowane na dachu pojazdu lub w jego wnętrzu), jak i stacjonarne (urządzenia magazynujące energię elektryczną umieszczone w podstacji trakcyjnej lub w jej pobliżu).
Dystrybucja jest obszarem bardzo złożonym i każda sytuacja wymaga dobrania indywidualnych rozwiązań i dopasowania do warunków w jakich musi działać przedsiębiorstwo. Brak dobrego systemu dystrybucji może zakłócić przepływ produktów między producentem a nabywcą. Procesy zachodzące w gospodarce, rozwój nowych technologii informatycznych i wzrastająca konkurencja zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania efektywniejszych systemów pozwalających skutecznie zarządzać i kontrolować koszty. Zrozumienie i przygotowanie odpowiedniego systemu dystrybucji pozwala na dostosowanie się do warunków panujących na rynku.
Jednym z najważniejszych parametrów procesu eksploatacji samochodów jest intensywność ich użytkowania.
Miarę intensywności użytkowania stanowi liczba kilometrów przejechanych przez pojazd w pewnym okresie czasu (dzień, miesiąc, rok). Intensywność użytkowania wpływa na zysk uzyskiwany z usług transportowych, wartość ponoszonych kosztów i inne parametry eksploatacji samochodu. Analiza danych dotyczących intensywności użytkowania samochodu jest stosowana do oceny efektywności i innowacyjności danego systemu transportu. W artykule przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych dotyczących intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Centrum Logistycznego Poczty Polskiej w Oddziale Regionalnym w Lublinie.
W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania współczesnych systemów łączności dla potrzeb kolei.
Artykuł prezentuje rozwiązania wprowadzone w światowym transporcie kolejowym, jak również propozycje wykorzystania środków łączności bezprzewodowej w usługach dla pasażerów jak i w sterowaniu ruchem kolejowym.