Zaloguj się

WIEDZA

Stanowisko zdalnego sterowania pojazdem bezzałogowym w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych platformy mobilne, zdalne sterowanie, pulpit zdalnego sterowaniae

Wykorzystanie zdalnie sterowanych pojazdów bezzałogowych w zadaniach zmniejszenia zagrożenia wywołanego niekontrolowanym uwalnianiem substancji niebezpiecznych pozwala na odsunięcie operatora od strefy bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia. Brak bodźcowego sprzężenia zwrotnego ze sterowanym obiektem, długotrwałe, precyzyjne sterowanie w funkcji teleoperatora determinuje rozwiązania konstrukcyjne stanowisk zdalnego sterowania pojazdami bezzałogowymi. W referacie przedstawiono wymagania stawiane stanowiskom i pulpitom zdalnego sterowania bezzałogowymi platformami lądowymi, zaprezentowano wybrane rozwiązania tego typu stanowisk i zaproponowano własną koncepcję stanowiska.

Terroryzm w lotnictwie. Problem definicji

Terroryzm powietrzny jest najbardziej medialnym, współczesnym zagrożeniem bezpieczeństwa. Ma na to wpływ, zarówno cel działania terrorystów, jak i konieczny przy tej okazji rozgłos w środkach masowego przekazu. Paradoksalnie, jest on nieświadomie podsycany w wyniku samej polityki antyterrorystycznej, prowadzonej w życiu publicznym i w publicznych mediach, w różnych formach, również dzięki powszechnej, nieustannej dyskusji na temat terroryzmu.

Autobusy miejskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Komunikacja miejska,

Ciągły wzrost aktywności człowieka oraz rozwój techniki powoduje systematyczne zwiększanie się występowania różnorodnych zagrożeń. Jednym z ważniejszych problemów w tym zakresie, z jakim możemy się spotkać w Polsce, jest bardzo niski poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wynika to z wielu czynników i uwarunkowań. Dlatego też prowadzi się wiele działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa podczas transportu ludzi. Jednym z nich jest wzrost bezpieczeństwa pojazdu, które związane jest z jego właściwościami konstrukcyjnymi takimi jak budowa nadwozia i podwozia. W artykule zaprezentowano przegląd rozwiązań konstrukcyjnych wpływających na wzrost bezpieczeństwa w transporcie pasażerów komunikacji miejskiej.

Subiektywne bezpieczeństwo w transporcie drogowym - percepcja użytkowników

W pracy przedstawiono zagadnienia związane z percepcją bezpieczeństwa w transporcie drogowym. Dokonano przeglądu stanu wiedzy teoretycznej i stosowanych metod badawczych subiektywnego bezpieczeństwa. Zaprezentowana próba identyfikacji zjawiska percepcji bezpieczeństwa obejmuje problematykę analiz jakościowych wrażeń bezpieczeństwa kierowców w celu tworzenia modelowego obrazu drogi, a także problematykę badań ankietowych wśród kierowców. Subiektywne wrażenia kierowców dotyczące bezpieczeństwa dróg w Polsce nie były, zgodnie z wiedzą autorki, przedmiotem wcześniejszych badań. Przedstawione poniżej badania identyfikacyjne stanowią uzupełnienie wiedzy na temat współczesnego postrzegania bezpieczeństwa przez użytkowników ruchu drogowego w Polsce, a więc na temat subiektywnego bezpieczeństwa w transporcie drogowym.

Transport wodny śródlądowy w obsłudze potoków ładunkowych polskiego handlu zagranicznego w pierwszej dekadzie XXI w

Artykuł przedstawia rolę transportu wodnego śródlądowego w obsłudze przewozu ładunków polskiego handlu zagranicznego w pierwszych latach XXI wieku. W artykule zidentyfikowano uwarunkowania obecnej pozycji tej gałęzi transportu w przewozach transportowych ładunków polskiego handlu zagranicznego. Główne rozważania w artykule zostały skupione na analizie wielkości oraz struktury przedmiotowej i kierunkowej ładunków polskiego handlu zagranicznego przewiezionych w analizowanym okresie przez żeglugę śródlądową. Przedstawiono w nim również perspektywy zwiększenia roli analizowanej gałęzi transportu w obsłudze transportowej polskiego handlu zagranicznego.

Optymalizacja transportu substancji niebezpiecznych z uwzględnieniem przepustowości tras i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii podczas transportu

W artykule zaproponowano model matematyczny problemu optymalizacji transportu ładunków niebezpiecznych uwzględniający możliwość oraz przepustowość tras transportu niebezpiecznych substancji. W modelu uwzględniono także prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w miejscu składowania lub wypadku na trasie transportu substancji niebezpiecznej. Decyzje o transporcie niebezpiecznych substancji, uruchomieniu miejsc przetwarzania i utylizowania substancji oraz miejsc składowania substancji, które nie zostaną poddane utylizacji, zależą od miejsc, w których są one generowane, topologii ich możliwego transportu oraz technicznych możliwości ich dalszego zagospodarowania uwzględniającego przepustowość tras oraz prawdopodobieństwo wystąpienia awarii późniejszych kosztów z tym związanych.

The national stadium in warsaw as a challenge for city logistics

The main goal of this article is to consider potential problems and impact of the National Stadium located in the centre metropolitan area, on public transport in Warsaw. This choice of location is not utterly consistent with the urban logistics concept, according to which all of traffic generators should be located outside the city center and even better on its outskirts. Public transport problems faced by Warsaw today are palpable mainly in the city center and affect every citizen.

Konstrukcja i testowanie modelu matematycznego dla problemu harmonogramowania dostaw wyrobów alkoholowych na obszarze unii europejskiej

Harmonogramowanie dostaw odgrywa znaczącą rolę w działalności i rozwoju przedsiębiorstw działających na rynku Unii Europejskiej. Specyfika problemu polega na uwzględnieniu prawnych, organizacyjnych i logistycznych uwarunkowań wymiany handlowej na terenie Unii Europejskiej przy założeniu, że przewożonym towarem będą wyroby akcyzowe - w tym wypadku alkohol.

The role of stakeholders in a developing reference model of city logistics versus the quality of citizens’ life

The main aim of the paper is to present the role of stakeholders in developing reference model of city logistics versus quality of life. Authors discussed different expectations of stakeholders in relation to the city logistics and introduced assumptions for a referential model of city logistics versus quality of life. The study covered selected results of survey conducted among 1600 residents of three medium sized cities in Poland. Based on the survey's results, the authors made attempts to work out the model of the behavior of residents in relation to different forms of transport.
Subskrybuj to źródło RSS