Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie logistyki na potrzeby agroturystyki (na przykładzie oferty gastronomicznej gospodarstw agroturystycznych z województwa podlaskiego)

W gospodarce coraz większe znaczenie ma logistyka. Zarządzanie przepływem ładunków "z jednego miejsca" pozwala na oszczędność w kosztach i czasie. Logistyka umożliwia pokonywanie czasu i przestrzeni w realizacji przepływu dóbr.

System zarządzania jakością w jednostkach samorządu terytorialnego na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego

Zmiany dokonujące się w gospodarcze w ciągu ostatnich lat, sprawiły, że jakość produktów i usług stała się dość istotnym kryterium decydującym o sukcesie przedsiębiorstw na rynku. Błędna identyfikacja źródeł pojawiających się problemów a także niedostateczna jakość oferowanych produktów i usług oraz brak odpowiedniej wiedzy wśród kadr zarządzających spowodował, że wiele firm podejmujących próby na rzecz uzyskania lepszych efektów pracy, niestety nie osiągnęło zakładanych celów. Aby uniknąć tego typu problemów w przyszłości, należy położyć nacisk na pogłębienie znajomości teoretycznych podstaw doskonalenia organizacji oraz na zastosowanie praktycznych i sprawdzonych metod.

Problematyka eliminacji cementytu eutektycznego

W artykule przedstawiono problematykę wykorzystania właściwości perlitycznych warstw w odlewach z żeliwa ciągliwego białego po niepełnym cyklu wyżarzania. Wskazano możliwości zastosowania tych obszarów po zabiegach hartowania i azotowania w warunkach intensywnego zużycia ściernego. Zwiększenie odporności na ścieranie odlewów jest uzupełnieniem bardzo dobrych właściwości tego materiału konstrukcyjnego w zakresie wytrzymałości na rozciąganie, plastyczności, udarności i spawalności. Podstawowym aspektem w procesie niepełnego wyżarzania jest określenie wpływu istotnych czynników decydujących o czasie rozpuszczania się cementytu eutektycznego w austenicie w czasie I stadium grafityzacji.

Rachunek kosztów działań sterowany czasem (TDABC) w warunkach sezonowości i nierównomiernego zapotrzebowania na czynniki produkcji w rolnictwie

Do skutecznego zarządzania kosztami potrzebna jest rzetelna wiedza o nich, ich rodzaju, strukturze, cechach, zachowaniu itd. Prawidłowe wykorzystanie zasobów będących w dyspozycji jednostki, utrzymanie płynności finansowej, poprawa ekonomicznej efektywności ich działania wymagają zaprojektowania i sprawnego funkcjonowania systemu informacyjnego. Niesprawne zarządzanie, niewłaściwa organizacja produkcji, problemy z dostawcami i kooperantami, błędy technologiczne wcześniej czy później, znajdą odzwierciedlenie w wynikach ekonomiczno-finansowych i mogą zagrozić kontynuowaniu działalności.

Sytuacja przedsiębiorstw transportowych powstałych w okresie integracji polski z ue

Przedsiębiorstwo jest podstawową jednostką organizacyjną działalności transportowej. W opracowaniu przedstawiono sytuację przedsiębiorstw powstałych w okresie integracji Polski z Unią Europejską. W tym okresie firmy musiały ponieść wysokie koszty związane ze zmianami prawa oraz sytuacji rynkowej. Część z nich nie wytrzymała konkurencji i musiała zakończyć działalność.

Magazynowanie jabłek jako proces logistyczny w rolnictwie

Magazynowanie określane jest jako zespół czynności związanych z czasowym przyjmowaniem, składowaniem, przechowywaniem, kompletowaniem, przemieszczaniem konserwacją, ewidencjonowaniem, kontrolowaniem i wydawaniem dóbr materialnych (zapasów). Magazyn jest więc miejscem (węzłem) w systemie logistycznym, w którym firma składuje albo utrzymuje surowce, półprodukty lub wyroby gotowe w różnym czasie. Istnienie węzłów zwanych magazynami wynika z faktu, iż przepływ dóbr materialnych przez wszystkie fazy działalności przedsiębiorstwa nie może być ciągły. Konieczne jest tworzenie zapasów, które muszą być składowane. W ujęciu procesowym magazynowanie jest niewątpliwie jednym z procesów logistycznych przedsiębiorstwa. Jak zauważa B. Słowiński procesy logistyczne, niezależnie od świadomości ich istnienia, funkcjonują w każdym przedsiębiorstwie, które jest na tyle efektywne, na ile sprawne są jego procesy. Według H. G. Tonndorfa żadne przedsiębiorstwo nie jest lepsze niż procesy logistyczne. Można stwierdzić zatem, iż te same prawa dotyczą przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.

Modele inwestowania w infrastrukturę portową

Port morski, jako ogniwo łańcucha transportowego, ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. Poziom usług oferowanych w porcie powinien odpowiadać aktualnemu zapotrzebowaniu na usługi transportowe, co pociąga za sobą konieczność stałego dostosowywania elementów infrastruktury portowej do współczesnych wymogów. W niniejszym artykule scharakteryzowano podstawowe formy inwestowania w infrastrukturę, jakie mają zastosowanie w polskich portach morskich oraz wskazano okoliczności decydujące o wyborze każdej z nich.

Analiza systemu transportu wewnętrznego przedsiębiorstwa produkcyjnego - case study

W opracowaniu poddano ocenie stan istniejący transportu wewnętrznego w przedsiębiorstwie produkcyjnym, przeanalizowano koszty funkcjonowania i utrzymania wózków widłowych. Przeprowadzono również analizę zarządzania transportem wewnętrznym jak i efektywność jego wykorzystania. Po etapie diagnostycznym dokonano analizy i w oparciu o badania własne przedstawiono kierunki zmian, dotyczących tak sfery zarządzania, struktury posiadanego sprzętu, jego eksploatacji jak i wyboru sposobu zabezpieczenia przedsiębiorstwa w urządzenia transportowe (wózki widłowe).

Zasady dostępu polskich przewoźników drogowych do

Transport jest tym z sektorów gospodarki od którego zależy efektywność korzyści z istnienia jednolitego rynku. Od powstania Wspólnoty głównym kierunkiem rozwoju była liberalizacja warunków transportu między państwami członkowskimi. Znoszenie ograniczeń w przewozach rzeczy w danym państwie wykonywanych przez przewoźników zewnętrznych przebiegało w warunkach konfliktu interesów. Wprowadzany początkowo okres przejściowy pozwalał w coraz większym stopniu stosować licencje przewozowe. Raporty Komisji, zarówno w pierwszym roku jak i w całym pięcioletnim okresie obowiązywania regulacji nie potwierdziły obaw, że przewoźnicy krajów o niskich kosztach pracy zdominują przewozy wewnętrzne dużych państw członkowskich.
Subskrybuj to źródło RSS