Zaloguj się

WIEDZA

Taksonomiczna analiza rozwoju transportu

Poziom i warunki życia ludności w Polsce są silnie przestrzennie zróżnicowane. W pracy na przykładzie województw w Polsce podjęta została próba analizy przestrzennego zróżnicowania w obszarze dotyczącym transportu, w latach 2002-2008. W ramach pierwszego etapu badań, ze zbioru 20 zmiennych diagnostycznych do finalnego zbioru zmiennych wytypowano 5 zmiennych.

Rozwój koncepcji systemu transportu małymi samolotami dla istniejącej sieci lotnisk i lądowisk w polsce

Streszczenie: Celem opracowania jest wykorzystanie istniejących lotnisk i lądowisk dla Systemu Transportu Małymi Samolotami na terenie Polski. Najważniejszym z elementów jest wybór odpowiednich lokalizacji lotnisk z sieci już istniejących lotnisk i lądowisk. Wybór ten musi uwzględniać wszystkie aspekty związane z zakładaniem lotniska użytku publicznego.

Uwarunkowania stosowania modelu systemu logistycznego do optymalizacji potencjału systemów przewozowych

Systemy przewozowe to rodzaj systemów logistycznych wyodrębniony ze względu na rodzaj i zakres przekształceń dokonywanych na przedmiocie pracy. O ile zadania systemów logistycznych to przekształcenia strumieni dóbr materialnych oraz powiązanych z nimi strumieni informacji ze względu na miejsce, czas oraz postać tych strumieni (por. z, to zadania systemów przewozowych można sprowadzić do przekształceń strumieni ładunków ze względu na miejsce (faza przewozu) oraz warunkujących je przekształceń ze względu na postać (operacje ładunkowe). Pozostałe z przekształceń, tj. przekształcenia ze względu na czas występują pomiędzy procesami przewozowymi i w takim sensie mogą być rozpatrywane jako elementy procesów transportowych, tj. procesów, które obejmują jeden lub więcej procesów przewozowych, składowanie przejściowe oraz m.in. przygotowanie ładunku do przewozu, czy też formowanie jednostek ładunkowych.

Symulacyjne badanie uszkodzeń zawieszenia pojazdu szynowego

W artykule przedstawiono możliwość wykorzystania pakietu symulacyjnego w ocenie stanu technicznego zawieszenia pojazdu szynowego. Badania symulacyjne przeprowadzono na zamodelowanym torze o dobrym stopniu utrzymania w celu uzyskania informacji o możliwości monitorowania stanu technicznego zawieszenia i detekcji jego uszkodzeń. Obiektami badań są wagony pasażerskie. Pierwszy z nich posiada sprężyny stalowe w zawieszeniu II stopnia, natomiast drugi sprężyny pneumatyczne odwzorowane za pomocą zaimplementowanego w programie modelu Nishimury. Uszkodzenia elementów podatnych i tłumiących zawieszenia zamodelowano poprzez redukcję współczynników sztywności oraz współczynników tłumienia.

Rozwój transportu wodnego podczas realizacji działań w ramach projektu civitasrenaissancena przykładzie miasta szczecinek

W artykule przedstawiono problematykę wdrożenia zadania związanego z wprowadzeniem transportu wodnego na jeziorze Trzesiecko za pomocą programu CiViTAS. Przedstawiono w nim rodzaj i zakres działań mających na celu uzyskanie bardziej efektywnego wykorzystania transportu wodnego. Praca przedstawia wyniki analizy stanu bazowego oraz częściowej ewaluacji zadania określonego w ramach programu jako 2.3.

Oddziaływanie ruchu statku na lip w obszarze toru podejściowego do portu

Bezpieczna eksploatacja liniowej infrastruktury przesyłowej (LIP) ułożonej w dnie akwenu morskiego na skrzyżowaniu z torem podejściowym uzależniona jest od gęstości ruchu statków w tym obszarze. Wielkość statków wyznaczać będzie wskaźniki bezpiecznej eksploatacji LIP. Jednym z kluczowych wskaźników jest prawdopodobieństwo naruszenia strefy bezpieczeństwa wokół LIP. W artykule zostanie zaprezentowana metoda szacowania tego wskaźnika w funkcji wielkości eksploatowanych statków.

Zastosowanie menedżerskich gier symulacyjnych

W niniejszej pracy poruszona została problematyka zastosowania rozrywkowych gier komputerowych i niekomputerowych w kształceniu z zakresu transportu, spedycji i logistyki na różnych poziomach kształcenia. Metoda ta przyczynia się do zmniejszenia dystansu między teorią, a praktyką, a jej stosowanie pozwala zwiększyć atrakcyjności kursów.

Dostępne fundusze unijne na inwestycje w branży transportowej

W związku z długoletnimi zaniedbaniami w rozwoju potencjału transportowego w Polsce nadrobienie nagromadzonych zaległości inwestycyjnych, jedynie z krajowych środków budżetowych, stanowi znaczny problem. Szczególnie niski udział transportu w nakładach inwestycyjnych na gospodarkę miał miejsce w latach 90. W niektórych latach udział ten kształtował się tylko na poziomie 3,5%, podczas gdy w świetle ogólnie przyjętych standardów nie powinien być mniejszy, niż 10%.

Assessment of observer positions for given behavior of drivers

In a series of recent papers [1, 2, 3] the concept of tracing stolen cars was introduced and developed. Generally, the aim is to intercept wanted cars, hence course prediction is a crucial issue. Unlike e.g. ballistic missiles, the route of a road vehicle is controlled continuously by decisions of its driver. In this paper, we develop several models of drivers’ behavior and analyze their impact on the predictability of future positions. Next, two sets of observation points are compared with respect to their hit rate on a sample of vehicle paths generated according to a given type of behavior.
Subskrybuj to źródło RSS