Zaloguj się

WIEDZA

Stateczność ruchu modelu pojazdu szynowego w aspekcie istnienia rozwiązań wielokrotnych

Streszczenie: Wyniki badań zamieszczone w artykule są kontynuacją prac prowadzonych przez autorów od kilku lat [1, 6-9]. Obserwacja wyników badań innych autorów zajmujących się zbliżoną tematyką, np. [2, 3, 5], skłoniły do wykonania szczegółowych badań stateczności ruchu modelu pojazdu szynowego, mających na celu zidentyfikowanie istnienia rozwiązań wielokrotnych (współistniejących). Wykonano serie badań, w których poprzez wariantowanie wartości warunków początkowych określono symulacyjnie obszary występowania rozwiązań wielokrotnych.

Preferencje pasażerów i struktura ruchu pasażerskiego

Celem niniejszego artykułu jest analiza struktury oraz wielkości ruchu pasażerskiego jak również identyfikacja motywów podróży i preferencji pasażerów podróżujących promami morskimi w relacjach pomiędzy Polską a Skandynawią. Podstawą analizy są dane statystyczne obrazujące wielkości ruchu pasażerskiego na w/w relacjach oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród pasażerów podróżujących na linii Świnoujście-Ystad.

Wirtualne systemy pomiarowo - diagnostyczne w aplikacjach transportu kolejowego

W pracy przedstawiono zasady tworzenia wirtualnych systemów pomiarowo diagnostycznych oraz pokazano autorskie aplikacje w środowisku VEE Pro zaprojektowane dla potrzeb transportu kolejowego. Zaprezentowano wirtualne systemy do diagnostyki testowej wad kontaktowo - naprężeniowych w szynach metodą laserową oraz do diagnostyki funkcjonalnej spokojności biegu pociągu opartej o pomiar wibracji. Wykazano zalety takich rozwiązań w porównaniu do tradycyjnych.

Cell-id based vehicle location accuracy - field tests report

Abstract: Monitoring of vehicle position and movement via positioning of communication devices inside those vehicles is one of many options to obtain data on stream of vehicles. This paper presents the results of accuracy analysis for the vehicle positioning within GSM network, via method based on cell identifier (Cell-Id location). The analysis takes different types of roads, such as: highways, motorways, trunk roads, voivodeship roads, large urban areas and smaller towns, into consideration. Data for the analysis has been collected during test drives.

Dobór optymalnego typu środków transportowych

W referacie przedstawiono analityczną metodę doboru optymalnego typu środków transportowych do wykonania zadania przewozowego określonego zasobu ze stałą intensywnością na ustaloną odległość. Jakość podjętej decyzji oceniana jest kosztem ponoszonym przez nabywcę usługi transportowej, przypadającym na jednostkę czasu. Założono zróżnicowanie stawek w zależności od ładowności środków transportowych przybliżając je pewną funkcją ciągłą, różniczkowalną, monotonicznie rosnącą i wklęsłą. Przyjęto, że stopień załadunku środków transportowych jest również optymalny z punktu widzenia kosztów ponoszonych przez zleceniodawcę. W wyniku przeprowadzonych rozważań otrzymano analityczną zależność kosztów od względnej ładowności środków transportowych i na tej podstawie podano metodę doboru optymalnego typu środka transportowego.

Oddziaływanie autobusów komunikacji miejskiej na ludzi w otoczeniu dalszym

Artykuł dotyczy analizy wpływu drgań wywołanych przejazdami autobusów komunikacji miejskiej na ludzi przebywających w budynkach, które są zlokalizowane wzdłuż linii komunikacyjnych. Dokonano charakterystyki problematyki oddziaływania drgań pojazdów na otoczenie dalsze. Następnie przedstawiono wybrane wyniki badań eksperymentalnych wpływu drgań autobusów oraz łącznych przejazdów środków transportu miejskiego. Otrzymane wartości drgań zestawiono z wartościami dopuszczalnymi określonymi w normie. Zamieszczono również ocenę potencjalnych skutków zdrowotnych powstałych w wyniku zarejestrowanych oddziaływań dynamicznych.

Problemy oceny stateczności i kierowalności transporterów opancerzonych w trakcie podwójnej zmiany pasa ruchu

Streszczenie: Stateczność ruchu pojazdu stanowi najważniejszy aspekt czynnego bezpieczeństwa pojazdu. Każdy pojazd wraz z kierowcą i otaczającymi warunkami zewnętrznymi (kierowca-pojazd-droga) stanowi zamknięty system sterowania. Ocena stateczności ruchu pojazdu jest bardzo trudna ze względu na złożone struktury wzajemnych sprzężeń zwrotnych w/w systemu. Dlatego istnieje też konieczność przeprowadzenia różnego rodzaju prób. Poszczególne próby dostarczają informacji pozwalających jedynie na częściową ocenę całościowej problematyki kierowalności i stateczności pojazdu. Uzyskane w czasie konkretnej próby wyniki badań eksperymentalnych są znaczące jedynie w niewielkim stopniu dla ogólnej oceny zachowania się pojazdu na drodze. Przedstawiony materiał stanowi pewien wycinek z ogólnej problematyki dotyczącej stateczności i kierowalności pojazdu.

Badania emisji związków szkodliwych spalin turbinowego silnika śmigłowego

W artykule przedstawiono wyniki badań emisji związków szkodliwych spalin silnika TWD-10B/PZL-10S będącego źródłem napędu samolotu PZL M „Bryza”, przeprowadzonych w warunkach przedstartowej próby silników realizowanej na płycie lotniska. W artykule przedstawiono wyniki badań i ich analizę, pozwalającą na dokonanie oceny możliwości wykorzystania tego typu testów stacjonarnych do oceny emisji związków toksycznych spalin z turbinowych silników śmigłowych.

Usprawnianie procesów transportowych z wykorzystaniem usług sieciowych na przykładzie przedsiębiorstwa komunalnego

Celem artykułu jest analiza wybranych procesów z zakresu transportu miejskiego i propozycja nowego rozwiązania, które ma za zadanie zminimalizować liczbę przejazdów w obszarach aglomeracji oraz odciążyć miasto od zbędnego transportu. Zaproponowane rozwiązanie łączy wykorzystanie metod optymalizacji kombinatorycznej z usługami sieciowymi Google Maps.
Subskrybuj to źródło RSS