Zaloguj się

WIEDZA

Wybrane strategie przedsiębiorstw w dobie społeczeństwa informacyjnego na przykładzie strategii przywództwa kosztowego oraz zarządzania wyszczuplającego

Celem pracy jest przedstawienie wybranych strategii logistycznych, które z powodzeniem daje się wdrożyć w dobie społeczeństwa informacyjnego. W artykule dokonano przeglądu wybranej literatury dotyczącej strategii przedsiębiorstw stosowanych w XX i XXI wieku. W wyniku analizy literatury autor przedstawił dwie wybrane strategie: przywództwa kosztowego oraz zarządzania wyszczuplającego. W wyniku przeprowadzonych badań literaturowych autor doszedł do wniosku, że pomimo iż obydwie strategie należą do zupełnie odmiennych grup (pierwsza - strategia przywództwa kosztowego - szuka możliwości uzyskania dodatkowej przewagi konkurencyjnej w efektywnym wykorzystaniu efektu skali i uzyskaniu przez przedsiębiorstwo odpowiednich z tego tytułu korzyści ekonomicznych, druga - zarządzanie wyszczuplające - stanowi strategię zmierzającą do eliminacji wszelkich przejawów „jałowego” działania lub marnotrawstwa w trakcie realizacji szeroko rozumianych procesów, operacji, czynności czy też najprostszych zabiegów łączy je informacja). Informacja, która odpowiednio uaktualniona i posiadająca pewne atrybuty może umożliwić zdobywanie coraz szerszych pokładów wiedzy - przez co w dobie społeczeństwa informacyjnego i powszechnej ery informacyjnej umożliwić efektywne osiąganie zakładanych celów. Oczywiście należy zdawać sobie sprawę, że dociekania autora (natury czysto teoretycznej) należy kontynuować i zweryfikować badaniami praktycznymi.

Identyfikacja zagrożeń podczas manewrów wejściowych statku do portu

W artykule przedstawiono klasyfikację portów w zależności od warunków hydrometeorologicznych oraz nawigacyjnych. Dokonano identyfikacji zagrożeń występujących podczas wejścia statku do portu na przykładzie systemu zarządzania bezpieczeństwem operacji portowych. Przeprowadzono także analizę zagrożeń występujących w tym procesie.

I transport odpadów niebezpiecznych

Odpady to jeden z najważniejszych i najniebezpieczniejszych problemów ekologicznych współczesności, dotyczącym również wojska. Powstawania nie wszystkich odpadów można uniknąć, jak również nie wszystkie produkty odpadowe poddają się wielokrotnemu wykorzystaniu, dotyczy to szczególnie odpadów niebezpiecznych, których producentem jest również wojsko. Selektywna ich zbiórka i pozyskiwanie to nie wszystko, istotnym problemem jest gospodarka odpadami, ich oznakowanie i transport do miejsc przetworzenia na surowce wtórne lub utylizacji.

Formy współpracy producenta z pośrednikami na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa

W artykule omówiono występujące formy współpracy przedsiębiorstw i przesłanki nawiązywania takich relacji. W dalszej części pracy scharakteryzowano rodzaje współdziałania producenta z innymi uczestnikami kanałów dystrybucji oraz podano sposoby rozliczania ich działalności. Na podstawie studium przypadku przedstawiono jeden z możliwych sposobów współpracy producenta z pośrednikami oraz zastosowane metody motywacji tychże pośredników.

Procedury systemu jakości dotyczące dostawców usług lub dostarczających wyroby na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa

Problem jakości jest szerszy niż tylko zagadnienie jej kontroli i dotyczy całości problematyki zarządzania. Zarządzanie jakością jest systemem zaplanowanych i skoordynowanych działań, które mają na celu uzyskanie i spełnienie wymagań przy zachowaniu niezbędnego poziomu kosztów. Jakość należy interpretować w szerokim znaczeniu tego słowa, nie ograniczając ją tylko do produktu, lecz przede wszystkim należy brać pod uwagę cały proces produkcji bądź wykonania usługi jak również termin dostawy, dokumenty i obsługę klienta.

Porty środkowego wybrzeża. Charakterystyka i potencjalne zagrożenia dla infrastruktury portowej

Od początku lat 90, przede wszystkim w wyniku inicjatywy władz samorządowych, wzrosło zainteresowanie małymi portami morskim, w tym portami wybrzeża środkowego. Aktywizacja małych portów stanowi, obok działań na rzecz ochrony środowiska, podstawowy element i zarazem warunek rozwoju większości polskich gmin morskich. Jednocześnie porty te ze względu na występowanie zróżnicowanej infrastruktury i przeładunek szerokiego asortymentu towarów, często niebezpiecznych, są szczególnie narażone na różne zagrożenia zagrożenia.

Zintegrowane zarządzanie jakością w przemyśle metalurgicznym

Pojęcie jakości - po raz pierwszy pojawiające się w rozważaniach Platona, Cycerona czy Arystotelesa - znalazło wykorzystanie w wielu dziedzinach ludzkiej działalności, począwszy od jakości produktów materialnych, usług, procesów związanych z przetwarzaniem, wymianą, zarządzaniem, a ogólnie biorąc z życiem . Współcześnie w literaturze przedmiotu prezentowane są definicje jakości (Joseph M. Juran, W.

Transport morski litwy łotwy i estonii istotnym elementem struktury ekonomicznej tych państw

Litwa, Łotwa i Estonia to państwa bałtyckie, które odzyskały swoją niepodległość w 1991 roku po rozpadzie ZSRR. Państwa te leżąc w basenie Morza Bałtyckiego i ich najważniejsze porty zawsze były istotnym elementem transportu morskiego tego regionu, nawet w okresie utraty niepodległości i funkcjonowania w strukturach ZSRR. Wzmocnienie obrotów portowych i odbudowanie ich silnej pozycji w omawianym regionie było i jest priorytetowe dla tych państw. Wpływy z przeładunków odbywających się w najważniejszych portach Litwy Łotwy i Estonii stanowiły i stanowią istotny element struktury ekonomicznej tych państw.

Powiązania sfer administracyjno-zarządczej i eksploatacyjnousługowej w polskich portach morskich. Analiza stanu. Rozwiązania modelowe.

Na układ funkcjonalny portu morskiego składają się: sferę administracyjno-zarządczą i eksploatacyjno-usługową. Tworzą one szereg powiązań niezbędnych do sprawnego realizowania procesów gospodarczych przebiegających w obszarze portu. Znaczna część tych powiązań jest efektem obowiązujących przepisów prawa nakładających na administrację państwa, podmioty zarządzające, użytkowników portów obowiązek realizowania procesów gospodarczych zgodnie z nimi. Pozostałe wynikają z organizacji funkcjonowania portu oraz powiązań cywilno-prawnych pomiędzy podmiotem zarządzającym a jego użytkownikami.
Subskrybuj to źródło RSS