Zaloguj się

WIEDZA

Możliwość oceny stanu technicznego płynu hamulcowego w systemie diagnostyki pokładowej hamulców

W pracy przedstawiono wyniki badań przewodnictwa płynu hamulcowego w funkcji temperatury i zawodnienia. Badania wykonywano w pełnym zakresie temperatur, aż do zagotowania się płynu, a zatem znacznie przekraczających te, przy których określa się zawodnienie płynu metodą pomiaru przewodności właściwej. Z uwagi na wypukłość charakterystyk przewodnictwa płynów hamulcowych w funkcji temperatury i zawodnienia, stwierdzono, że do określenia temperatury wrzenia płynu w systemach diagnostyki pokładowej, jest konieczny równoległy pomiar temperatury. Zwrócono również uwagę na ryzyko jakie wiąże się z badaniem zawodnienia płynu pobranego ze zbiorniczka wyrównawczego. Metoda bezpośredniego pomiaru temperatury wrzenia płynu ze zbiorniczka, nie uwzględnia zawodnienia w poszczególnych cylinderkach hamulcowych.

Analiza rozkładu wymiarowego cząstek stałych dla pojazdów użytkowych w testach drogowych

W artykule zaprezentowano wyniki badań drogowych pojazdów użytkowych (typu LDV) napędzanych silnikami ZS. Celem badań była weryfikacja wpływu obciążenia pojazdów ładunkiem na parametry cząstek stałych. Artykuł zawiera wyniki pomiarów stężenia, masy oraz rozkładów wymiarowych (m.in. koncentracji, powierzchni) cząstek stałych emitowanych przez silniki tych pojazdów.

Modelowanie hipersprężystych kompozytów zbrojonych włóknami

W pracy stosowane są modele konstytutywne niejednorodnych materiałów hipersprężystych zbrojonych włóknami. Modele te, zaproponowane w pracach autorów [3,4] redukują się do klasycznych modeli kompozytów włóknistych. o elastomerowej matrycy zbrojonej kilkoma rodzinami włókien o znacznej wytrzymałości na rozciąganie. Zakłada się, że włókna deformują się jednowymiarowo i są w pełni połączone z matrycą. Modele tego typu zaproponowane w pracach autorów zostały zaprogramowane w systemie metody elementów skończonych ABAQUS [1,2]. Podstawowym celem pracy jest pokazanie potencjalnych możliwości zastosowania tych modeli. Dyskutowane są rozwiązania numeryczne wybranych nieliniowych zagadnień brzegowych.

Utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating

This paper deals with utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating. Main focus of the paper is on minimization of conduction losses. In paper the diode rectifier losses and synchronous rectifier losses and efficiency are compared. The experimental verifications show better efficiency of synchronous rectifier which is shown on graph and thermal images of both types of devices at the end of the paper.

Metody poprawy jakości dźwięku w systemach identyfikacji mówców

Przy ocenie skuteczności systemów identyfikacji mówców, ważną rolę odgrywa nie tylko prawidłowa i właściwie dokonana ekstrakcja cech sygnału mowy oraz dobór odpowiednich algorytmów identyfikujących mówcę, ale także prawidłowe pozyskanie i zarejestrowanie dźwiękowych sygnałów głosowych w jak najmniejszym stopniu zniekształconych w celu porównania go później ze wzorcem. W referacie przedstawiono opis toru dźwiękowego pomiędzy ustami mówcy a systemem decyzyjnym, przedstawiono klasyfikacje źródeł zakłóceń i zniekształceń towarzyszących procesowi rejestracji dźwięku oraz klasyfikacje metod i algorytmów poprawy jakości sygnału mowy.

Naprawy ram pojazdów ciężarowych nisko-tlenowymi metodami spawalniczymi

Omówiono udarność, wytrzymałość na rozciąganie oraz wytrzymałość zmęczeniową złącz spawanych w ramach samochodowych. Dodatkowo opisano zawartość tlenu w stopiwie elektrodowym w ramie pojazdów ciężarowych. Opisano wyniki przeprowadzonych badań dla dwóch różnych stopiw elektrodowych, wykonanych dwiema metodami charakteryzującymi się różną zawartością tlenu.

Wyniki testów projektu pilotażowego ksapo

W referacie przedstawiono wybrane problemy dotyczące implementacji europejskiej usługi opłaty elektronicznej EETS w Polsce. Instytut Transportu Samochodowego prowadził testy projektu pilotażowego - struktura funkcjonalna Krajowego Systemu Automatycznego Poboru Opłat (KSAPO). W skład systemu wchodzą następujące elementy: dwa inteligentne urządzenia pokładowe OBU, dwie bramki kontrolne, laboratoryjny model krajowej centrali automatycznego poboru opłat KCAPO. OBU automatycznie nalicza opłatę (myto), biorąc pod uwagę kategorię pojazdu (dmc, liczbę osi), klasę emisji spalin oraz przejechany odcinek drogi. OBU jest wyposażone w moduł GPS, GSM oraz DSRC, co zapewnia mu interoperacyjność z innymi systemami EETS w państwach członkowskich UE.
Subskrybuj to źródło RSS