Zaloguj się

WIEDZA

Simulation and laboratory studies of a stairclimbing wheelchair as an element of disabled people-oriented means of transport

Abstract: On the market there are only a few offers of wheelchairs combining their motor function with the function of surmounting physical obstructions and ascending or descending stairs. Their prices are comparable to those of luxury cars. There are also few research papers concerning the dynamics of wheelchairs. Definitely too few considering the social demand for vehicles of this type. The authors of this paper are convinced that it is one of the first papers in the world dealing, in a comprehensive way, with wheelchairs. It presents the design process using CAx techniques together with the prototype construction and verification/validation studies conducted on the prototype.

Badania temperaturowe fotodektorów uv z węglika krzemu

Detektory UV są stosowane w pracach badawczych, przemyśle i aplikacjach wojskowych oraz w systemach bezpieczeństwa. Fotodetektor jest podstawowym elementem każdego czujnika promieniowania i decyduje o jego podstawowych parametrach. W artykule przedstawiono badania nad zależnością charakterystyk detektorów UV wykonanych z SiC od długotrwałego wygrzewania w podwyższonej temperaturze.

Wspomagana komputerowo analiza wytrzymałościowa liny stalowej

W pracy przedstawiono wyniki obliczeń analitycznych i symulacji komputerowej dla liny stalowej obciążonej ciężarem własnym i siłą skupioną. Wyniki numeryczne zostały uzyskane metodą elementów skończonych z wykorzystaniem systemu programowania Abaqus. Zaprezentowano wyniki obliczeń dla kolejki linowej na trasie Kuźnice - Kasprowy Wierch.

Design procedure for lctlc converter

The paper deals with design analysis and synthesis of the storage elements of LCTLC power resonant inverter with sinusoidal output voltage. The filter used for creating it has to remove higher harmonic components from the supplying voltage to reach the harmonic distortion roughly 5% in the whole range of the load (0-100%). Non-symmetrical control is used for voltage to be constant.

Wymagania stawiane systemom dynamicznego pozycjonowania statków oraz możliwości ich weryfikacji

Koncepcja systemów dynamicznego pozycjonowania statków sięga 1960 roku, kiedy zaszła potrzeba zapewnienia pozycji statku względem dna dla jednostek wiertniczych przemysłu paliwowego na akwenach o dużej głębokości, na których pozycjonowanie przy pomocy rozmieszczonych kotwic okazało się niewykonalne. Ówczesne możliwości techniczne były ograniczone, szczególnie w określaniu dokładnej pozycji statku. W rezultacie na wodach przybrzeżnych, korzystając z lądowych punktów odniesienia oraz z wykorzystaniem radiolatarni określano pozycję statku, a następnie poprawiano pozycję statku z użyciem napędu. Dokładność pozycjonowania położenia statku była zła i przekraczała 100m od wyznaczonego miejsca.

Wymagania konstrukcyjne i eksploatacyjne do budowy świec do zapłonu cng

Podjęta tematyka w ma na celu pokazanie wszystkich istotnych zmian w procesie spalania powietrza i gazu ziemnego w porównaniu do spalania mieszanki powietrza i benzyny w silniku. Mieszanka powietrza z CNG stwarza gorsze warunki do przeskoku iskry, z powodu większej oporności niż mieszanka powietrza z benzyną. Ponadto mieszanka powietrza z CNG spala się wolniej, co wiąże się z dużo wyższymi temperaturami w komorze spalania, co znacznie obniża trwałość świecy zapłonowej.
Subskrybuj to źródło RSS