Zaloguj się

WIEDZA

Kolejowo - morskie mosty transportowe

Z punktu widzenia specjalistów ds. transportu, Unia Europejska charakteryzuje się brakiem równowagi pomiędzy poszczególnymi środkami transportu. Udział kolei w przewozach lądowych ogółem przez szereg ostatnich lat sukcesywnie spadał. Wraz z postępującym procesem globalizacji i rozszerzania się UE, coraz bardziej wyraźną potrzebą staje się utworzenie globalnej sieci transportowej i integracji węzłów logistycznych. Tworzenie alternatywnych połączeń, szczególnie dla morsko - drogowych (jak również w stosunku do transportu morskiego - szczególnie tak zwanego przybrzeżnego), na zasadach mostów lądowych zyskuje na znaczeniu w kontekście zwiększenia integracji systemów transportowych i zapewnienia równowagi międzygałęziowej.

Sun Pin - rozważania o logistyce

Sun Pin (ur. ok. 380 r. p. n. e.), chiński strateg, często przedstawiany jako potomek lub krewny Sun Tzu, był autorem traktatu o sztuce wojennej "Metody wojskowe". Dzieło to, mniej twórcze niż traktat Sun Tzu, poświęcone jest głównie zagadnieniom taktycznym. Jego dzieło w VII w. zaginęło, zostało jednak odnalezione w grobowcu dynastii Han, odkrytym przez archeologów w 1972 roku.

Standardy GS1 w Grupie Raben

Posiadająca 80-letnią tradycję w Europie, Grupa Raben rozpoczęła działalność na rynku polskim w 1991 roku. Reprezentowana jest przez spółki Raben oraz Fresh Logistics. Jako operator TSL oferuje pełen zakres usług logistycznych. Klientami Raben w Polsce są między innymi firmy z branży spożywczej, FMCG, przemysłowej, producenci środków chemicznych, towarów niebezpiecznych oraz sektora motoryzacyjnego. Sieć terminali oraz centrów dystrybucyjnych, o łącznej powierzchni ponad 250 000 m kw., daje zatrudnienie kilku tysiącom osób.

Racjonalizacja przepływu materiałów i informacji jako podstawa efektywnej logistyki produkcji - studium przypadku

W cyklu życia każdego przedsiębiorstwa pojawia się okresowo konieczność reorganizacji i racjonalizacji, zarówno w odniesieniu do struktur organizacyjnych, jak i realizowanych procesów czy fizycznej budowy systemu i rozmieszczenia obiektów. Konieczność taka wynikać może z wielu czynników, zarówno zewnętrznych, takich jak choćby zmiany uwarunkowań prawnych, rozwój dostępnych technologii czy zmiany w układzie sił na rynku, jak i wewnętrznych, w tym zmiany w zarządzie i w koncepcji prowadzenia biznesu. W zależności od potrzeb i czynników sprawczych różny może być zakres takiej reorganizacji, a co za tym idzie, czas jej realizacji i, prawdopodobnie, koszty które za sobą pociągnie. W odniesieniu do aspektu rozmieszczenia stanowisk zakres reorganizacji może obejmować następujące warianty:

Zarządzanie magazynem w przedsiębiorstwie produkcyjno-handlowym

Do zaspokojenia ludzkich potrzeb potrzebne są dwojakiego rodzaju dobra: wyroby materialne i usługi. Dobra te wytwarzane są przez podmioty gospodarcze (przedsiębiorstwa), zajmujące się, ogólnie rzecz biorąc, produkcją, handlem, bądź usługami.
Każde przedsiębiorstwo prowadzi działalność w konkretnym otoczeniu, z którym wchodzi w różne interakcje. Dynamiczny i niezrównoważony charakter wzajemnych oddziaływań sprawia, że jest ono zmuszone do stosowania zasady adaptacji. Z zasady tej wynika konieczność zmian w wielu aspektach działalności. W tym zakresie wyróżnić można 4 główne podejścia:

Magazyn - decyzje strategiczne i operacyjne

Treść artykułu nie porusza żadnego novum dotyczącego wyboru miejsca, lokalizacji, czy też rozwiązań w obszarze mikroprocesów zachodzących w magazynie; również analiza kosztów logistycznych ogółem, w tym kosztów magazynowych - nie jest niczym nowym.
Tak w publikacjach dotyczących wyceny nieruchomości, jak w zagadnieniach dotyczących zarządzania logistycznego w oparciu o decyzje kosztowe, bardzo wiele zostało stwierdzone, potwierdzone i przeanalizowane. Jakie przesłanie ma więc prezentowana praca i co nowego może wnieść w świat nieruchomości i zarządzania kosztami działań? Głównym przesłaniem jest sformułowanie holistycznej metodologii badań, pozwalających usystematyzować kierunki podejmowanych decyzji na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym (magazynowania).

Systemy sterowania zaopatrzeniem materiałowym hali produkcyjnej - teoria i praktyka zastosowania

Klasyczny podział fazowy dzieli logistykę na sferę zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. W każdej z tych sfer logistyka odbiła swoje optymalizacyjne piętno we współczesnych przedsiębiorstwach. W obszarze zaopatrzenia wysiłki logistyków skupione są głównie na procesach wyboru dostawców oraz zarządzania zapasami z uwzględnieniem ograniczeń rynkowych. W obszarze dystrybucji logistyka koncentruje się na obsłudze klienta poprzez kształtowanie poziomu obsługi w kanałach dystrybucji z uwzględnieniem kosztów transportu i utrzymania zapasu. Tu najsilniejsze są związki logistyki z marketingiem poprzez umiejętną realizację funkcji przed-, po- i transakcyjnych. Z kolei w obszarze logistyki produkcji możemy wyróżnić działania związane z:

Zarządzanie przepływem materiałów na potrzeby wtórnego wytwarzania (remanufacturing)

Wtórne zagospodarowanie materiałów i części
Od ponad dekady zaobserwować można "zielony trend" w produkcji i logistyce. Polityka Unii Europejskiej z zakresie promowania zrównoważonego rozwoju powoduje, że z roku na rok ustawodawstwo z zakresu ochrony środowiska staje się coraz bardziej restrykcyjne. Zjawisko to wymusza na wielu branżach zmianę tradycyjnego podejścia do procesów produkcyjnych na bardziej proekologiczne. Obowiązująca w wybranych branżach państw członkowskich UE tak zwana polityka poszerzonej odpowiedzialności producenta (EPR - Extended Producer Responsibility), spowodowała konieczność rekonfiguracji tradycyjnych łańcuchów dostaw. Nastąpiło ich poszerzenie o procesy związane z fazą posprzedażową, w szczególności procesy zagospodarowania zużytych przez klientów produktów (na przykład sprzęt AGD, sprzęt komputerowy, samochody).

Subskrybuj to źródło RSS