Zaloguj się

WIEDZA

Koleje Dużych Prędkości w Polsce - praktyczne elementy logistyki

Koleje dużych prędkości to najbardziej dynamicznie rozwijający sie segment transportu zbiorowego, nie tylko w zaawansowanych technologicznie krajach Europy Zachodniej takich jak Francja, Hiszpania, Niemcy, czy Włochy, ale i w krajach rozwijających się, takich jak choćby Chiny, Turcja, Maroko, Argentyna. Koleje dużych prędkości stanowią ważną alternatywę dla indywidualnego transportu drogowego, który w wielu przypadkach jest na już na granicy swojej zdolności przewozowej, nie zaspokajając potrzeb wynikających z rosnącej mobilności społeczeństwa oraz ograniczeń infrastruktury transportowej.

Absorpcyjno- desorpcyjny model ruchu w logistyce miejskiej modelowanie ruchu, rejony komunikacyjne mikrosymulacja ruchu,

W artykule poruszono zagadnienie modelowania ruchu z wykorzystaniem popularnego czterostopniowego algorytmu four step model. Zwrócono uwagę na słabą stronę metodologii związanej ze sposobem przeprowadzania badań ankietowych stanowiących dane wejściowe do budowy modelu ruchu. Zaproponowano także modyfikację w czterostopniowym modelu ruchu, która powinna ułatwić właściwe zarządzanie potokami ruchu w ramach logistyki miejskiej.

Przedprototyp badawczy pływającego pojazdu gąsienicowego przedprototyp, pływający, pojazd, gąsienicowy, transport, teren, wodno-błotny, cięcie, trawy, trzciny, badania, środowisko, naturalne

W ramach Projektu Rozwojowego WND-POIG.01.03.01-00-164/09 opracowano wstępne założenia techniczne i zbudowano przedprototyp badawczy pływającego pojazdu gąsienicowego przeznaczonego do pracy na terenach wodnobłotnych. Nowy pojazd badawczy wyposażony w kilka narzędzi zaprojektowanych do cięcia traw i trzcin, a jego gąsienicowy system transportowy będzie testowany pod kątem ewentualnej dewastacji terenu przez transportowy system gąsienic gumowych. W oparciu o wnioski z przeprowadzonych badań i testów terenowych zostanie zaprojektowany i zbudowany nowy prototypowy zestaw pojazdów przeznaczonych do prowadzenia zabiegów ochronnych na terenach wodno-błotnych, zwłaszcza terenach Parków Narodowych i obszarów Natura 2000.

Opłaty w transporcie drogowym jako determinanta dostępu do infrastruktury transportowej

W artykule zostanie przeanalizowany dostęp do infrastruktury drogowej wraz z podziałem na sposoby poboru opłat. Na przykładzie wybranych krajów Europy przedstawione zostaną rodzaje opłat, które bezpośrednio wpływają na korzystanie z infrastruktury i zasilają system transportowy poszczególnych krajów. Omówione to zostanie na przykładzie zasad poborów opłat dla środków transportowych o dmc do 3,5 tony.

Koncesje, FIDIC, projekty inwestycyjne, infrastruktura transportu.

W referacie przedstawiono wybrane zagadnienia kontraktowania infrastrukturalnych projektów inwestycyjnych w sektorze transportowym z uwzględnieniem Ustawy o koncesji na roboty budowlane oraz warunków kontraktowych FIDIC. Zaprezentowano podstawowe definicje, procedurę postępowania przy udzielaniu koncesji, miejsce umów koncesyjnych w systemie współpracy sektora publicznego i prywatnego. Przedstawiono również wybrane warunki kontraktowe FIDIC, jako dobre narzędzie zawierania umów o roboty budowlane.

CO, HC i PM silnika badawczego AVL 5804 wodór, współspalanie, emisja, silnik z zapłonem samoczynnym

W artykule omówiono wyniki z przeprowadzonych badań, w Instytucie Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej dotyczące Wpływu dodatku wodoru do oleju napędowego w aspekcie emisji CO, HC i cząstek stałych silnika badawczego AVL 5804. Część teoretyczna zawiera informacje o nośniku energii, jakim jest wodór. Scharakteryzowane zostały cechy wodoru, które przemawiają za zastosowaniem go w przyszłości jako podstawowego paliwa.

Inteligentne systemy transportowe (ITS) infrastruktura transportowa, zagrożenia terrorytstyczne

W referacie przedstawiono problemy dotyczące zagrożeń terrorystycznych dla infrastruktury transportowej. Zakres infrastruktury transportowej uległ rozszerzeniu, obejmuje infrastrukturę transportu kolejowego, śródlądowego, drogowego, morskiego, lotniczego, intermodalnego oraz inteligentne systemy transportowe (ITS). Na podstawie analiz należy stwierdzić, że na świecie infrastruktura transportowa jest zagrożona potencjalnymi atakami terrorystycznymi, w szczególności infrastruktura transportu drogowego i kolejowego (około 23 %), w mniejszym stopniu infrastruktura transportu morskiego i powietrznego (około 2%).

Platformy bezzałogowe, systemy transportowe, zdalne sterowanie

Budowa bezzałogowych platform transportowych wymaga podjęcia szerokiego spektrum prac badawczych. Jednym z problemów jest opracowanie konfiguracji platformy o wysokiej mobilności, systemów załadunkowo rozładunkowych i systemu sterowania. W referacie przedstawiono - opracowane w kraju i na świecie - rozwiązania bezzałogowych lądowych platform transportowych.
Subskrybuj to źródło RSS