Zaloguj się

WIEDZA

Problemy związane z przewozem ładunków niebezpiecznych przez Police Ładunki niebezpieczne, Logistyka, ITS

W niniejszym artykule przeanalizowano trasy przewozu oraz rodzaje i częstotliwość występowania w przewozach ładunków niebezpiecznych na przykładzie Polic. Traktując przewóz ładunków niebezpiecznych i przewóz pasażerów komunikacją miejską, w tym samym czasie i na tych samych trasach, jako potencjalnie duże zagrożenie bezpieczeństwa ludzi, zbadano możliwość zastosowania rozwiązań logistycznych eliminujących możliwość kolizji pojazdów przewożących ładunki niebezpieczne ze środkami transportu komunikacji miejskiej. Wykazano, że najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie możliwości inteligentnych systemów transportowych - ITS. W artykule wykorzystano dane z badań wykonanych w okresie 3 - 9 marca 2011r. oraz 1 - 14 kwietna 2011r.

Efektywność ,koszty ,niezawodność, transport

Analiza wyników badań eksploatacyjnych oraz literaturowy przegląd zagadnienia wykazały, że problematyka szacowania kosztów oraz ocena skuteczności realizowanych napraw środków transportowych, ma istotny wpływ na efektywność ich działania. Czynniki eksploatacyjne oddziałujące na elementy obiektów technicznych wywołują niekorzystne zmiany wartości istotnych cech elementów powodując ich uszkodzenia. Uszkodzenia są zdarzeniami, które mają istotny wpływ na obniżanie efektywności jak i bezpieczeństwa i niezawodności działania pojazdów.

Naczepa typu gęsia szyja, transport, bezpieczeństwo, poduszkowcowy nośnik narzędzi, pochylna, rampa, załadowcza, elektryczna, wyciągarka

W ramach Projektu Rozwojowego N R 03 0077 06/2009 zbudowano poduszkowcowy nośnik narzędzi i poduszkowcowy moduł transportowy. Dla potrzeb transportu tych pojazdów adaptowano podwozie naczepy PIMR-N, zbudowanej w ramach projektu NR 10-0006-04/2008. W ramie głównej naczepy obie osie nośne przesunięto nieco do tyłu, natomiast w miejsce skrzyni ładunkowej zamontowano specjalną pochylną rampę, która służy do załadunku i transportu poduszkowcowego nośnika narzędzi. Podłużnice rampy wykonano z ceownika stalowego, w którego ścianach osadzono poliamidowe rolki dla łatwiejszego wciągania prowadnic kadłuba poduszkowcowego pojazdu. Pochylanie rampy załadowczej odbywa się przy użyciu ręcznej pompy i teleskopowego siłownika hydraulicznego, kadłub poduszkowcowego pojazdu wciągany jest przy użyciu elektrycznej wyciągarki ze stalową liną i hakiem.

Intelligent Energy - Europe, logistyka miejska, miejski transport towarowy, adaptacja dobrych praktyk

Opracowanie niniejsze stanowi prezentację nowego międzynarodowego projektu o akronimie C-LIEGE, realizowanego w ramach programu Intelligent Energy - Europe, ukierunkowanego na wdrażanie dobrych praktyk logistyki miejskiej w miastach Europy. Projekt ten, obok zakończonego w tym roku projektu SUGAR jest drugim w Polsce przedsięwzięciem tej skali nastawionym bezpośrednio na rozwiązania dotyczące miejskiego transportu towarowego. Strona Polska jest reprezentowana przez Szczecin, a członkiem konsorcjum realizującego projekt jest Akademia Morska w Szczecinie. W artykule przedstawiono założenia projektu oraz wybrane wnioski, powstałe w początkowym etapie pracy badawczej.

Model autonomicznej mobilnej platformy transportowej do przewozu ładunków w obiektach infrastruktury logistycznej autonomiczne platformy mobilne, transport ładunków technologia RFID, sterowanie i robotyka topografia siatek kontrolnych

Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych.

Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez zapewnienie dostępności i bezpieczeństwa na drogach

Wykluczenie społeczne ma wiele przyczyn i skutków, obejmuje także wiele obszarów życia społecznego. Jednym z nich jest ruch drogowy. Brak dostępu do szeregu miejsc i obiektów, zagrożenie bezpieczeństwa już dziś jest przyczyną radykalnego ograniczenia aktywności osób starszych. W Polsce jak dotąd nie ma żadnych rozwiązań rzeczywiście i kompleksowo odpowiadających na potrzeby tej grupy użytkowników dróg. Aby odzyskać osoby starsze dla naszego społeczeństwa musimy niezwłocznie i w sposób odpowiednio przygotowany i zorganizowany wychodzić tym problemom naprzeciw.

Charakterystyka wysokowydajnych maszyn torowych zastosowanych podczas modernizacji linii E 65 część I

W artykule przedstawiono charakterystykę maszyn torowych wykorzystywanych przy modernizacji linii kolejowej E 65.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy na temat prac wykonywanych z wykorzystaniem dostępnych maszyn torowych na rynku polskiego operatora kolejowego jakim jest spółka PKP. Przedstawiono spostrzeżenia wynikające z doświadczenia autorów w aspekcie wykorzystania nowoczesnego parku maszynowego przy modernizacji linii kolejowej.

Zdalne sterowanie, inżynieryjny robotwsparcia, teleoperacja

W referacie przedstawiono rozwiązanie pulpitu zdalnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego „Marek”. Robot przeznaczony do usuwania niebezpiecznych ładunków wymagał opracowania mobilnego stanowiska zdalnego sterowania. Warunkiem koniecznym było zapewnienie niezawodnego i nieskrępowanego sterowania robotem a jednocześnie zapewnienie operatorowi ochrony przed skutkami eksplozji podejmowanych ładunków.
Subskrybuj to źródło RSS