Zaloguj się

WIEDZA

Możliwości wykorzystania regionalnych linii kolejowych do przewozów ponadgabarytowych na przykładzie

Linie kolejowe o charakterze lokalnym w wyniku skoncentrowania tu jedynie ograniczonych przewozów pasażerskich posiadają duże rezerwy przepustowości. Można wykorzystać je do specjalnego rodzaju przewozów towarowych - przewozów ponadgabarytowych, które wymagają szczególnych warunków eksploatacyjnych. W takiej sytuacji brak elektryfikacji linii staje się niebagatelną zaletą. Linia kolejowa nr 201 jest tu bardzo dobrym przykładem.

Zastosowanie analizy falkowej w ocenie propagacji drgań w strefach oddziaływania infrastruktury transportowej

Streszczenie: W pracy przedstawiono jeden z etapów realizowania pracy badawczej dotyczącej badania wpływu infrastruktury transportowej na otoczenie. Szczególną uwagę poświęcono badaniu oddziaływań dynamicznych takich jak parasejsmiczne drgania komunikacyjne. Przedstawiono charakterystyki występujących drgań, stosowane metody analizy zarejestrowanego sygnału przyspieszeń drgań i wskazano zalety stosowania transformaty falkowej. Ponadto wskazano potencjalne możliwości szerszego zastosowania transformaty w analizie tych oddziaływań, co wprowadza nową jakość w sensie ilości otrzymywanych informacji dotyczących badanego sygnału.

System zasilania elektrycznego oparty na ogniwie paliwowym pem do pracy w warunkach bez dostępu powietrza

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się napęd elektryczny oparty o niekonwencjonalne źródła energii. Jednym z przykładów takich źródeł jest ogniwo paliwowe typu PEM. Zazwyczaj ogniwa typu PEM są zasilane czystym wodorem zmagazynowanym na pokładzie środka transportu oraz tlenem pobieranym z otaczającego powietrza. W warunkach bez dostępu powietrza, np. środowiska podwodnego istnieje potrzeba dostarczania do ogniwa zarówno czystego wodoru jak i tlenu.

Oddziaływanie zakłóceń elektromagnetycznych - składowej pola elektrycznego na transportowe systemy bepieczeństwa

Transportowy system nadzoru stanowi przestrzennie ukształtowany zbiór składników współdziałających ze sobą w ramach osiągnięcia założonego poziomu bezpieczeństwa np. na dworcu kolejowym, lotniczym, porcie morskim. Występujące zakłócenia elektromagnetyczne w procesie eksploatacji systemu nadzoru mogą spowodować wystąpienie uszkodzeń katastroficznych lub mogą być przyczyną obniżenia jakości pracy systemów poprzez - np. zwiększenie prawdopodobieństwa fałszywego alarmu.

Transport morski - ekonomiczne wymiary współczesnych zagrożeń asymetrycznych

Akty terroru morskiego oraz piractwo morskie powodują istotne zakłócenia w światowej żegludze morskiej, które z kolei generują znaczne straty zarówno w sferze materialne jak i niematerialne. Jednak wymiaru ekonomicznego tych zagrożeń nie można sprowadzić jedynie do kosztów bezpośrednich, które jakkolwiek istotne są kilkukrotnie niższe niż koszty pośrednie generowane przez te zagrożenia.

Systemy do monitorowania przewozu ładunków niebezpiecznych

Od zarania wieków świat jest ściśle powiązany z transportem, człowiek jak i towary zawsze przemieszczały się w przestrzeni przy wykorzystaniu odpowiednich środków transportu, które uzależnione były od epoki. Transport był i jest powiązany ze wszystkimi działami gospodarki, jego rozwój warunkuje rozwój gospodarki i odwrotnie - gorszy rozwój gospodarki lub transportu wiąże się z pogorszeniem sytuacji odpowiednio w transporcie i gospodarce. Potrzeby transportowe należą do grupy potrzeb wtórnych człowieka i są one powiązane z rozmieszczeniem przestrzennym bogactw naturalnych, skupisk ludzkich i miejsc pracy.

Integracja podsystemów wytwarzania i transportu w rozproszonym systemie sterowania produkcją aim

W pracy przedstawiono rozproszony system sterowania produkcją AIM oraz omówiono integrację podsystemu wytwarzania z podsystemem transportu międzyoperacyjnego złożonym z automatycznych pojazdów mobilnych. Przedstawiono zarys działań wymaganych do osiągnięcia wyżej wymienionego celu oraz dokonano krótkiej charakterystyki proponowanych algorytmów.

Unconventional intermodal transport units

Nowadays new unconventional intermodal transport units, which are characterized by dimensions larger than standardized ones, are being developed. This should brink higher utility value of such units. On the other hand this leads to many problems which should be solved. The paper also includes some brief information related to the new project TelliBox. Some unconventional methods of manipulation with transport units are mentioned in the paper as well.

Wybrane metody identyfikacji pojazdów w systemie telematyki transportu

Streszczenie: W pracy przedstawiono pokrótce podstawowe metody identyfikacji pojazdów samochodowych. Dokonano wyboru metody i opracowano koncepcję zastosowania tej metody do stworzenia systemu Automatycznej Identyfikacji, Zarządzania i Sterowania Parkingami (nazwanego w skrócie AIZiSP). Szczególną uwagę poświęcono wizyjnej metodzie wykrywania i rozpoznawania numerów na tablicach rejestracyjnych samochodów. Mówiąc najogólniej, metodzie polegającej na komputerowej analizie obrazów uzyskanych z kamer przez systemy wizyjne. Na bazie tej metody opisano parkingi zarządzane i sterowane automatycznie.
Subskrybuj to źródło RSS