Zaloguj się

WIEDZA

Overhead contact line, stagger, height measurement, GPS

This paper provides information about principles of measurement with device for overhead contact line height and stagger measurement. The device is determined for overhead contact line continuous measurement. The based measured parameters are overhead contact line height and stagger. The other measured parameters are evolved from optional GPS module. The data can be copied to MMC/SD card and they can be analyzed in PC.

Common Rail, silnik z zapłonem samoczynnym, układ zasobnikowy

Przedstawiona praca poświęcona jest nowoczesnym układom wtryskowym silników z zapłonem samoczynnym. W pracy przedstawiono budowę, zasadę pracy układu Common Rail oraz przedstawiono symulację komputerową pracy układu wtryskowego silnika z zapłonem samoczynnym. Symulacja wykorzystująca środowisko LabView pozwala na zobrazowanie pracy sterownika EDC. Wyświetlane czasy wtrysku oraz ilość wtrysków paliwa w zależności od warunków pracy silnika pozwala na wyjaśnienie sposobu sterowania nowoczesną jednostka napędową stosowaną w pojazdach osobowych.

Bezzałogowa Platforma Lądowa, podwozie kołowe, wysoka mobilność, badania identyfikacyjne

Bezzałogowe Platformy Lądowe (BPL) wykorzystywane są w trudnodostępnym terenie realizując działania, których bezpośrednie wykonanie przez człowieka może powodować zagrożenie dla jego zdrowia i życia. W referacie przedstawiono koncepcję kołowej lekkiej BPL wyposażonej w przegubowy układ skrętu oraz zbudowaną wersję testową jej podwozia. Opisano również wyniki poligonowych badań doświadczalnych podwozia, podczas których weryfikowano założenia konstrukcyjne. Określono wartości współczynników oporów toczenia, przyczepności zastosowanego ogumienia oraz oporów pokonywania wzniesień i schodów.

Ocena dobrostanu tuczników w czasie transportu

Zainteresowanie problemem dobrostanu zwierząt nabrało szczególnego znaczenia w ciągu ostatnich lat, spowodowane rosnącą świadomością konsumentów w zakresie metod produkcji surowców pochodzenia zwierzęcego. W artykule przedstawiono aktualne wyniki badań naukowych w tym badań własnych z zakresu oceny dobrostanu tuczników w czasie transportu do uboju. Przedstawiono metody oraz fizjologiczne, behawioralne i ekonomiczne kryteria oceny dobrostanu. Podano również możliwości wdrożenia rozwiązań przyczyniających się do poprawy warunków transportu tuczników z uwzględnieniem ich dobrostanu.

Zastosowanie środków inteligentnych systemów transportu do obsługi imprez masowych inteligentne systemy transportu, zarządzanie ruchem, systemy zarządzania ruchem, telematyka transportu

Zastosowanie systemów opartych na środkach telematyki transportu pozwala na bardziej efektywne zarządzanie transportem przez instytucje obsługujące duże imprezy masowe. W referacie scharakteryzowano problemy transportowe, które można rozwiązać dzięki zastosowaniu środków Inteligentnych Systemów Transportu, koncepcję wykorzystania technologii ITS do usprawnienia działań służb zarządzania ruchem, popartą przykładami wdrożeń w innych krajach oraz uwarunkowania realizacji takiej koncepcji. Możliwość wykorzystania telematyki transportu do obsługi imprez masowych nabiera szczególnego znaczenia w świetle organizacji przez samorządy miast polskich meczów piłki nożnej, które rozgrywane będą w ramach EURO 2012.

Kierunki rozwoju powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn warstwa powierzchniowa, powłoka ochronna, powłoka adaptacyjna, właściwości tribologiczne, selektywne przenoszenie, nanocząstki metali

W artykule omówiono w sposób skrótowy zagadnienia związane z wytwarzaniem powłok ochronnych kinematycznych węzłów maszyn, o korzystnych właściwościach tribologicznych, zapewniających właściwą eksploatację urządzeń technicznych. Omówiono zasady funkcjonowania a także możliwości stosowania powłok adaptacyjnych oraz powłok otrzymywanych z udziałem nanostruktur. Zaprezentowano koncepcję konstytuowania tego rodzaju powłok w procesie eksploatacji oraz przedstawiono badania możliwości jej realizacji, przytaczając przykładowe wyniki badań własnych.

Wibroakustyka, torowiska tramwajowe

W pracy przedstawiono badania wibroakustyczne prowadzone w latach 1990 - 2010 na różnego typu konstrukcjach torowisk tramwajowych stosowanych w Polsce w dużych aglomeracjach miejskich. Badano poziom emisji hałasu jak i drgań do środowiska a następnie porównano konstrukcję torowisk przyjmując jako wskaźnik ich wibroaktywność.

System informatyczny, optymalizacja, monitoring

Artykuł prezentuje sposób rozwiązania problemu nadzorowania zajętości miejsc parkingowych dowolnej instytucji. Dysponując bardzo dużą liczbą miejsc parkingowych nie jesteśmy w stanie określić, czy w danym momencie są jeszcze wolne miejsca i gdzie one są, czy już ich nie ma. Nie wiemy ile osób korzysta z parkingu i czy są to osoby uprawnione do korzystania z niego, czy też przypadkowe osoby. Może się okazać, że parking w określonych godzinach pracy jest pusty. Zrealizowana aplikacja internetowa pozwala na całkowitą kontrolę pojazdów wjeżdżających oraz opuszczających parking.

Diffusion of innovations, TOE framework, inter-firm diffusion, intra-firm diffusion.

This paper investigates the issue of diffusion research focused on diffusion and adoption models at firm level. Diffusion theories are aimed at exploring issues as how, why and with what intensity there are new knowledge, innovations, skills and technological changes spread. The purpose of this article is to analyse diffusion processes and describe inter-firm and intra-firm diffusion and differences between them. In this article there is a theoretical review of IT adoption models at the firm level stated, and factors that influence IT adoption and diffusion in each of them. Most empirical studies are derived from the DOI theory and the TOE framework, but to achieve better understanding of the IT adoption phenomenon, it is importatnt to combine more than one theoretical models.
Subskrybuj to źródło RSS