Zaloguj się

WIEDZA

Procesy logistyczne

Istnienie globalnej konkurencji i produktów światowych oraz nieustanne skracanie ich cyklu życia narzuca nieodzowność ciągłego wdrażania efektywnych innowacji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych oraz innowacji w metodach zarządzania. Takim efektywnym narzędziem stała się między innymi logistyka. Jest ona nową dyscypliną naukową (szkoda, że nie widnieje w obowiązujących klasyfikacjach MNiSzW), której zadaniem jest integracja łańcucha dostaw. Stając się niejako swego rodzaju spoiwem ma ona za zadanie dopasować do siebie poszczególne ogniwa łańcucha logistycznego, by procesy przepływu dóbr materialnych, usług i informacji przy każdym działaniu tworzyły wartość dodaną (nie pomniejszały wartości oczekiwanej). Im efektywniejsze procesy, tym bardziej zadowolony personel firmy, jego akcjonariusze oraz klient, a także środowisko.

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od tarć i wzajemnych przeszkód.

śródmiejska strefa ruchu uspokojonego jako metoda na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

W artykule poruszono zagadnienie wzmożonego ruchu kołowego i pieszego kolidującego ze sobą w śródmieściu Kielc. Przestawiono kroki, na które zdecydowało się miasto w celu uspokojenia ruchu, poprawy bezpieczeństwa pieszych, zmniejszenia poziomu emisji hałasu i maksymalnego ograniczenia konfliktu pieszy - pojazd. W pracy zawarto uzasadnienie konieczności zmian i wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego. Przedstawiono główne cechy omawianego rozwiązania funkcjonowania centrum. Zrównoważone funkcjonowanie przestrzeni śródmieścia (zabudowa mieszkaniowa, handlowa i usługowa o wysokim stopniu intensywności) wymaga poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Badanie wewnętrznej sieci informacyjnej pojazdu samochodowego

Artykuł zawiera opis diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. W pracy zamieszczono podstawowy dotyczące zasad funkcjonowania oraz przesyłania informacji w sieci wewnętrznej pojazdu. Przepływ i przesyłanie wszelkiej informacji (sygnałów) w samochodzie odbywa się drogą sieci wewnęttrznej lub sieci CAN. Stąd w przypadku wystąpienia uszkodzeń w samochodzie przed podłączeniem diagnoskopu do złącza diagnostycznego należałoby się wcześniej upewnić o sprawności sieci informacyjnej. W artykule zaprezentowano także system diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. Przedstawiono wyniki i wnioski z diagnostyki samochodowej sieci informacyjnej.

Badania drogowe nowego typu hamulca do pojazdu opancerzonego

Niezawodność tych pojazdów stanowi o bezpieczeństwie przewożonych nimi ludzi i towarów. Ze względu na wysoką masę własną pojazdów opancerzonych problemem staje się zapewnienie optymalnie działających hamulców, zapewniających z jednej strony rozsądną drogę hamowania a z drugiej akceptowalne koszty wytworzenia i użytkowania. Proces doboru parametrów, projektowania oraz późniejszej weryfikacji gotowego wyrobu jest procesem trudnym i czasochłonnym. Niniejsza praca przedstawia badania drogowe będące uzupełnieniem przeprowadzonych wcześniej badań laboratoryjnych hamulca pojazdu opancerzonego, projektu wykonanego w Pracowni Podwozi Lotniczych ILOT.

Modelowanie słabostrukturalnych systemów logistycznych oparte na rozmytych relacyjnych mapach kognitywnych

W pracy przedstawiono pewne aspekty tworzenia rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej, służącej do monitorowania otwartych systemów słabostrukturalnych o dowolnym charakterze. Przeprowadzono analizę doboru określonych kształtów funkcji charakterystycznych oraz stopnia dyskretyzacji. Dokonano również porównania działania przykładowego modelu rozmytego z odpowiadającym mu modelem ostrym.

Problem implementacji zintegrowanego systemu informatycznego na przykładzie sieci franczyzowej

Franchising jest coraz bardziej uniwersalną metodą współpracy gospodarczej w niemal już wszystkich dziedzinach produkcji, handlu i usług. Zaczął cieszyć się powodzeniem także wśród liczących się producentów na całym świecie. Sieć franczyzowa składa się z reguły z kilkudziesięciu przedsiębiorstw, które współpracują z franczyzodawcą. Na przykładzie sieci franczyzowej, reprezentującej franchising handlowy postanowiono omówić problem wynikający ze słabej integracji systemu informatycznego. Zintegrowany system informatyczny klasy ERP, powinien w swych założeniach integrować wszystkie obszary zarządzania przedsiębiorstwa, jednak przeprowadzone badanie wykazuje, że przedsiębiorstwa z sektora MŚP, mają spore problemy z ich wdrożeniem.

Wybrane problemy współczesnej biometrii w systemach bezpieczeństwa

Artykuł porusza ważne problemy związane z wdrażaniem biometrycznego uwierzytelniania w systemach bezpieczeństwa in corporre. W artykule podnosi się aspekty uwarunkowań społeczno-prawnych stosowania biometrii oraz znaczenie wykorzystania cech osobniczych w systemach bezpieczeństwa. Autorzy szczególną uwagę zwracają na istnienie podatności i słabych punktów biometrycznych systemów uwierzytelniania, które mogą w istotny sposób kompromitować skuteczność systemów bezpieczeństwa. W artykule autorzy opisują także wybrane metody i sposoby przeciwdziałania atakom uwypuklając rolę multibiometrii jako ważnego elementu zwiększającego bezpieczeństwo.
Subskrybuj to źródło RSS