Zaloguj się

WIEDZA

Konieczność i obowiązek wdrożenia polityki bezpieczeństwa informacji w systemach its

Streszczenie: Artykuł informuje o Systemach Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, mających zastosowanie w Inteligentnych Systemach Transportowych. Praca porusza temat prawnych wymagań dotyczących wdrożenia SZBI i konsekwencji z tym związanych. W tekście opisano normy z serii ISO/IEC 27000, dotyczące wdrażania SZBI w systemach ITS, które zostały oparte na podejściu procesowym PDCA. Istotnymi poruszonymi kwestiami są także analiza ryzyka i audytowanie systemów ITS, które może przynieść zamawiającym znaczne korzyści.

Wybrane przykłady optymalizacji topologii konstrukcji belkowych w oparciu o metodę wzrostu struktury wyjściowej

W artykule przedstawione zostały przykłady optymalizacji topologii konstrukcji belkowych dla różnych wariantów struktury wyjściowej. Uzyskane rezultaty zawierają zależności między położeniem wybranych węzłów a właściwościami konstrukcji określanymi za pomocą średnich naprężeń zredukowanych dla całej konstrukcji lub maksymalnych przemieszczeń liniowych.

Efekty funkcjonowania funduszu żeglugi śródlądowej

Akcesja Polski do Unii Europejskiej wpłynęła na „ożywienie” żeglugi śródlądowej w koncepcjach polityki transportowej, nie zahamowała natomiast słabnącej pozycji tej gałęzi transportu w systemie transportowym Polski. Bardzo obiecujący był okres przedakcesyjny, który charakteryzował się przyśpieszonymi działaniami, ukierunkowanymi na przybliżenie polskiej gospodarki do systemu obowiązującego w UE 15, także w zakresie pomocy publicznej. W polskich przepisach prawnych sektor transportu był podmiotem pomocy publicznej, uzyskiwanej na podstawie ponad 20 podstawowych aktów prawnych, wydawanych od 1992r do 2004 r. Niektóre z tych przepisów dotyczyły żeglugi śródlądowej na zasadzie równego traktowania wszystkich podmiotów gospodarczych, jak np. ordynacja podatkowa, wspieranie procesu prywatyzacji, lecz przepisy te nie miały znaczenia rozwojowego dla żeglugi śródlądowej. Wydano więc akt prawny, wyraźnie ukierunkowany na żeglugę śródlądową.

Possibility of using the digital tachograph system to control of raod transport

The paper presents main legal rules introducing the digital tachograh system main requirments which must be fulfilled by producers of digital tachographs in order to get the type approval, possibility of future requirements of digital tachograph, main functions of digital tachograph, characteristics of participant of digital tachograpfs system and their tools of the identification, acting and setting of authorize workshops in Poland and Europe Union, accessible methods of check and calibration of digital tachographs and their description, based on Commission

Metody szacowania prędkości przemieszczania się ludzi w modelach ewakuacji ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki ewakuacji ze statków pasażerskich

W artykule poruszone zostają problemy przemieszczania się ludzi po drogach ewakuacji w zależności od różnych czynników, ze szczególnym uwzględnieniem ewakuacji ze statków pasażerskich. Dokonany zostaje przegląd metod szacowania prędkości ludzi w komputerowych programach do modelowania ewakuacji. Omówione zostają wytyczne dotyczące obliczeń prędkości ruchu w dokumentach normatywnych IMO a także przytoczone są przykładowe formuły do kalkulacji tych prędkości.

Systemu produkcji przy pomocy sieci kolejkowych

W pracy zaprezentowano opracowany na bazie kolejek sieciowy model systemu produkcji jednej z małopolskich firm wytwarzających wanny z masażem, a także jego walidację oraz szereg badań symulacyjnych w oparciu o ten model dotyczących zwiększenia wielkości produkcji i wydajności systemu, optymalizacji parametrycznej modelu, dostosowania struktury systemu produkcji do wymaganej wielkości produkcji oraz wpływu usterek i absencji pracowników na wielkość produkcji.

Zakresie logistyki w przedsiębiorstwach sektora rolno-spożywczego

Celem artykułu jest przedstawienie zależności pomiędzy wielkością przedsiębiorstw a liczbą dostawców i odbiorców oraz liczbą produktów oferowanych w przedsiębiorstwach przetwórstwa rolno-spożywczego w aspekcie potrzebnych rozwiązań logistycznych. Badania przeprowadzono na próbie 428 przedsiębiorstw. Stwierdzono, że wielkość firmy, geograficzny obszar, na którym dokonywany jest zakup surowca znacznie różnicują potrzeby przedsiębiorstw w zakresie rozwiązań logistycznych. Ustalono, że małe firmy ze względu na niewielki obszar działalności i małą liczbę dostawców mogą funkcjonować bez wykorzystywania specjalnych rozwiązań logistycznych. W średnich i dużych przedsiębiorstwach zarówno duża liczba dostawców, szeroka oferta asortymentowa, jak i dostarczanie produktów odbiorcom wymagającym sterowania zapasami i transportem powodują, że sprawne zarządzanie fizycznym przepływem produktów i obsługą zamówień wymaga wykorzystania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w obszarze logistyki oraz wyodrębniania specjalnych komórek w strukturze przedsiębiorstw. Oferta wsparcia organizacyjnego logistyki dla małych przedsiębiorstw może bazować przede wszystkim na istniejących programach FK.

Logistyczne procesy sprzętu ratowniczego

Istnienie globalnych przemysłów opartych na osiągnięciach nauki i technologii oraz nieustanne skracanie cyklu życia wyrobów narzuca nieodzowność ciągłego wdrażania efektywnych innowacji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych oraz innowacji w metodach zarządzania. Dzisiejsze wyroby wykorzystywane przez człowieka nie można podzielić na takie, które są wykorzystywane tylko w przemyśle, gospodarstwie domowym, wojsku, działaniach ratowniczych czy tylko w medycynie. Te same komponenty znajdują zastosowania w różnych urządzeniach i maszynach, które są wykorzystywane w sytuacjach i działaniach całkowicie odmiennych.

Realizacja usług śledzenia i namierzania w

W myśl Dyrektywy 005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie, zwanej krótko Dyrektywą RIS, centrum RIS oznacza miejsce, w którym operatorzy zarządzają usługami. Wśród usług, którymi zarządza Centrum RIS istotne miejsce zajmują usługa informacji o ruchu statków (ang. Traffic Information), a także usługa zarządzania ruchem (ang.

Ekonomiczne aspekty zastosowania wybranych technologii montażu w budownictwie transportowym

W artykule przedstawiono ideę zastosowania zintegrowanych konstrukcji budowlanych w świetle współczesnych rozwiązań technologii wznoszenia obiektów budowlanych. Ze względu na ciągły postęp technologii robót w wielu przypadkach odchodzi się od idei konstrukcji zintegrowanych, w innych natomiast powraca się do rozwiązań konstrukcyjnych sprzed wielu lat. Zmiany, jakie zaszły w tym obszarze, są obiektem zainteresowań autora szczególnie w kontekście technologiczno - ekonomicznym i z możliwością szybkiego tempa prac np. podczas odbudowy infrastruktury transportowej.
Subskrybuj to źródło RSS
Strony internetowe