Zaloguj się

WIEDZA

Estimated mathematical model of cracks in magnetic inspection of railroad rails

A model of crack was developed to provide possibility for magnetic field over the defect, and signal that will be inducted in the searching coil depending on its parameters, spatial orientation and height above rail head to be calculated. This allows to analyze the shape of the signals and the ratios between their amplitudes for all three components of the magnetic field caused by crack depending on its shape and location in the rail and to predict signals in multichannel systems of rail flaw detection.

Obejmują one między innymi aspekty prawne z zakresu prawa podatkowego.

Dla przedsiębiorcy podatki stanowią obciążenia wynikające z uzyskania dochodu, obrotu, posiadania lub powiększenia majątku. Obciążenia podatkowe są kosztem dla przedsiębiorstwa, dlatego też powinno się nimi umiejętnie zarządzać. Szczególnie ważne jest to w przypadku mniejszych firm, tak zwanych mikroprzedsiębiorstw oraz małych podatników, którzy w większości przypadków nie mają zapewnionego doradztwa w zakresie podatków.

Wpływ systemu organizacji pracy na koszty eksploatacyjne w miejskiej sieci transportu publicznego

Dążąc do minimalizacji kosztów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie realizującym obsługę miejskiej sieci transportu publicznego, przewoźnicy starają się pogrupować kursy tak, aby wykonać je przy pomocy jak najmniejszej liczby pojazdów oraz zredukować sumaryczny koszt pracy kierowców. Sposób minimalizacji kosztów zależy od umowy zawartej z lokalnymi władzami - zleceniodawca może narzucić konkretne godziny odjazdów z przystanków początkowych albo wymagać jedynie wykonania określonej liczby kursów w przedziale czasowym.

Dyżurnego ruchu w lcs

Artykuł opisuje analizę wpływu automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacyjnych na przejazdach kategorii A na obciążenie dyżurnego ruchu w LCS. Sposób automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kategorii A został zaprezentowany przez autorów w zeszłym roku. Wyniki analizy zostały opracowane zgodnie z metodyką stosowaną w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W wyniku przeprowadzonej analizy przedstawiono warunki, w których zastosowanie zaproponowanej przez autorów automatyzacji pracy urządzeń na przejazdach kategorii A może być korzystne z punktu widzenia obciążenia dyżurnego ruchu w LCS.

Symulacyjne badania sztywności zawieszenia siedziska w aspekcie oceny drgań oddziałujących na operatora pojazdu

Streszczenie: w artykule przedstawiono nowe podejście do problemu wyznaczania optymalnej sztywności zawieszenia siedziska z punktu widzenia redukcji drgań oddziałujących na operatorów pojazdów. Podstawowa idea opiera się na uwzględnieniu indywidualnych cech osobniczych kierowców czy też maszynistów ( ich parametrów biomechanicznych) w procesie wyznaczania i oceny drgań. W artykule autor prezentuje układ do komputerowej analizy wpływu sztywności zawieszenia na drgania transmitowane przez poszczególne struktury anatomiczne człowieka. Składa się on z następujących podsystemów: biomechanicznego modelu człowieka reprezentującego kierowcę o określonych cechach osobniczych, modelu siedziska z układem zawieszeń i regulowaną sztywnością, modelu pojazdu, podsystemu realizującego wymuszenie drogowe, układu pomiarowego. Badania numeryczne przeprowadzono w środowisku Matlab-Simulink-SimMechanics.

Główne problemy związane z wyborem i wdrożeniem systemu klasy erp

Przedsiębiorstwo podejmując decyzję o wyborze i wdrożeniu informatycznego systemu klasy ERP musi liczyć się z tym, że będzie to proces w którym mogą wystąpić problemy. Pierwsze problematyczne zagadnienia mogą pojawić się już na etapie doboru systemu i dostawcy. W głównej mierze dotyczą one procedury pozyskiwania informacji o potencjalnych dostawcach oraz dokonania wyboru najbardziej optymalnego dla danego przedsiębiorstwa. Źródłem problemów może okazać się także wadliwa umowa wdrożeniowa. Jednak największe ryzyko wystąpienia problemów można zaobserwować już w samym procesie implementacji systemu. Nieprawidłowości mogą pojawić się na każdym etapie realizacji projektu. W artykule zaprezentowano najczęstsze problemy, które można zaobserwować podczas wyboru systemu klasy ERP, jak i problemy występujące w czasie z jego implementacji.

Ocena wrażliwości konstrukcji typu ruszt

Stropowe konstrukcje stalowe, dla których modelem obliczeniowym jest ruszt stosowane są jako układy nośne w budownictwie np. w budowlach o przeznaczeniu magazynów. W pracy przeprowadzono analizę statyczną liniową i nieliniową oraz weryfikację wrażliwości rusztu na zjawisko utraty stateczności statycznej i dynamicznej. Zastosowano aktualizację opisu geometrii konstrukcji na każdym kroku przyrostu obciążenia, w uaktualnionym opisie Lagrange’a, a do rozwiązania równań równowagi zastosowano metodę Newtona-Raphsona, z aktualizacją macierzy na każdym kroku przyrostu obciążenia i po każdej iteracji.

Pomorskie inwestycje drogowe

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarczy Polski, wzrost wartości transportowanych towarów, jak i liczby przewożonych pasażerów, wzrastające zainteresowanie firm zagranicznych inwestowaniem w Województwie Pomorskim co pozwala zakładać, że będzie to długotrwała koniunktura i dlatego Pomorze jest miejscem intensywnych prac nad rozwojem infrastruktury drogowej.

Fundaments of e-logistics

ble and effective functioning of supply chains requires beyond good management of physical products flow, set under functional and organizational aspect a system of information flow (flow and computerization)3.
Subskrybuj to źródło RSS