Zaloguj się

WIEDZA

Organization of the stream of the ships movement in the area of vts

In areas where ships’ traffic is heavy an organization of the stream of their movement is becoming an important issue. Due to the fact that ships go all over the world, this process should be standardized. A standardization of regulations and devices applied in VTS are taken into consideration in the designing process. In the article the author presented essential information for the VTS operator for the correct organization of the stream of the ships traffic.

Przepustowośćskrzyżowańo ruchuokrężnymjakoelement logistykimiejskiej

Zasadyfunkcjonowaniaruchu okrężnegow Polsce ustawąregulującąprzepisyporuszania sięw ruchudrogowymjestustawa„Prawo o ruchu drogowym” wprowadzona 20czerwca 1997rokui potoczniezwana „kod eks em drog ow ym”. ustaw a regulujezasadyruchunadrogachpublicznychorazw strefachzamieszkania,warunkidopuszczeniapojazdówdotegoruchu, wymagania w stosunku do osób kierującychpojazdamii innychuczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.Dokumenttenniezawiera określenia „rondo” - potocznej nazwy oznaczającej „skrzyżowanie o ruchu okrężnym”.

Kształtowanie zarysów płasko-wierzchołkowych nagniataniem i ich wykorzystanie w budowie pojazdów

Przedstawiono możliwości tworzenia powierzchni płasko-wierzchołkowej metodą toczenia a następnie nagniatania osiowego tocznie. Badano wpływ parametrów symetrycznej nierówności trójkątnej po toczeniu i prędkości nagniatania na wybrane parametry zarysu powierzchni. Wyprowadzono równania regresji ujmujące wpływ kąta wierzchołkowego nierówności, odstępu den nierówności po toczeniu i prędkości nagniatania na zarysu powierzchni po nagniataniu tocznym.

Taktyczny wymiar outsourcingu logistycznego w wybranych przedsiębiorstwach województwa śląskiego

Idea wykorzystania outsourcingu logistycznego, pozwalającego obniżyć koszty, skupić się na kluczowych kompetencjach oraz zwiększyć elastyczność działania, ostatnio stała się bardzo popularna, stąd obecnie rozważaniom rzadziej podlega kwestia czy zastosować outsourcing, lecz jakie usługi zlecić, jakiemu partnerowi i w jakim stopniu uda się osiągnąć zamierzone korzyści?

Analiza eksperymentalna zachowań pokrytycznych na przykładzie ściskanych kolumn metalowych

Przedmiotem opracowania jest analiza eksperymentalna zachowania się ściskanych słupów w fazie dokrytycznej i w fazie pokrytycznej. Zachowanie się tych słupów zbadano w procesie obciążenia wzrastającego i obciążenia malejącego. Badano słupy stalowe i słupy ze stopu aluminium o kształcie prostokątnym, teowym i ceowym w przekroju poprzecznym.

Wykorzystanie technologii rfid w procesie lokalizacji środków komunikacji miejskiej

Streszczenie: W artykule przedstawiono koncepcję wykorzystania technologii RFID w procesie lokalizacji środków komunikacji miejskiej. W kolejnych punktach opisano typy i możliwości współczesnych systemów RFID, przeprowadzono analizę dostępnych transponderów oraz umiejscowienie w systemie lokalizacji czytników i anten dalekiego zasięgu. W końcowej części artykułu przedstawiono wyniki badań najnowszych urządzeń mogących posłużyć do lokalizacji pojazdów.

Poziom ufności przy projektowaniu dróg wodnych terminali lng

Streszczenie: W artykule zaprezentowano probabilistyczny model ruchu statku na torze wodnym, który zastosowano do określenia prawdopodobieństwa wejścia statku na skarpę toru wodnego. Wykorzystując pojęcie ryzyka nawigacyjnego oraz prawdopodobieństwo wejścia gazowca na skarpę toru wodnego określono poziom ufności, który należy przyjąć jako bezpieczny przy projektowaniu dróg wodnych terminalu LNG.

Projektowanie i strojenie regulatorów rozmytych typu mamdaniego

W artykule przedstawiono podstawowe zasady projektowania regulatorów rozmytych typu Mamdaniego. Zaprezentowano ogólną formułę regulatora o strukturze MIMO. Dokonano wyboru funkcji przynależności dla poszczególnych zmiennych lingwistycznych. Określono wzajemne położenie oraz zakresy funkcji przynależności. Zdefiniowano bazę reguł regulatora rozmytego. Zaprezentowano dwie powierzchnie sterowania regulatora dla metody defuzyfikacji środek sum.

Ocena wpływu charakteru obciążenia losowego na wyniki obliczeń trwałości zmęczeniowej z zastosowaniem dwuparametrycznych charakterystyk zmęczeniowych

Zagadnienia trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń losowych są niesłychanie trudne. Wynika to z probabilistycznej natury czynników mających na nią wpływ, do których zalicza się cechy konstrukcyjne, technologiczne oraz czynniki związane z warunkami eksploatacji. Te ostatnie mają wpływ na charakter obciążenia losowego, a tym samym na postać widma obciążenia stosowanego w obliczeniach trwałości zmęczeniowej.
Subskrybuj to źródło RSS