logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zewnętrzny audyt logistyczny

Zewnętrzny audyt logistyczny 4 lata 1 tydzień temu #5236

Witam.

Czy ma ktoś z Was doświadczenie w współpracy z
firmami/instytutami logistycznymi?
Nasza firma pierwszy raz skorzysta z takich usług.
Otrzymaliśmy masę dokumentów do wypełnienia o powierzchniach
magazynowych, ilości pracowników, asortyment itp
Na co musimy zwrócić uwagę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zewnętrzny audyt logistyczny 4 lata 6 dni temu #5253

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3184
  • Otrzymane podziękowania: 143
  • Oklaski: 136
Witam,

wg mnie firma konsultingowa, która podejmuje się przeprowadzenia audytu logistycznego musi poznać "stan wyjściowy" w Waszej firmie. Przygotowanie dla nich rzetelnego zestawu informacji będzie podstawą do opracowania metod optymalizacji procesów logistycznych. Im lepiej przygotujecie Państwo wymagane informacje, tym lepsze rozwiązanie powinno zostać Wam dostarczone.

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zewnętrzny audyt logistyczny 3 lata 11 miesiąc temu #5284

Witam,

Zgadzam się z Panem Łukaszem. Odpowiednie zasilenie audytora informacjami to bardzo istotna sprawa. Jak się do audytu przygotować?
1. Przede wszystkim zapewnić czas pracowników, którzy będą rozmawiać z audytorami - powinien to być dzień (mniej lub więcej, w zależności od planu audytu) na wyłączność, żeby pracownik mógł się skoncentrować na pełnych i rzetelnych odpowiedziach. Oczywiście zakładam, że audytorzy wskażą w strukturze, z kim zamierzają rozmawiać i przedstawią harmonogram spotkań.
2. Nie zamiatać problemów pod dywan. Pokazywać, jak faktycznie jest, a nie jak ktoś chciałby usłyszeć. Może to być czasem trudne - doświadczony audytor będzie drążył tematy związane z niedoskonałościami w celu znalezienia usprawnień, a nie zawsze łatwo jest mówić o swoich słabych stronach.
3. Zabezpieczyć również czas po audycie. Może się okazać, że audytor będzie miał wiele kolejnych pytań w trakcie analizy zebranych danych. Zapewnienie tego czasu pozwoli na precyzyjne określenie obszarów usprawnień.

Jeśli przed audytem otrzymała Pani wiele różnych arkuszy do wypełnienia może to nie być najwłaściwsza droga. Jako osoba zajmująca się wdrażaniem usprawnień w branży logistycznej oczywiście zbieram szereg różnych informacji przed przyjazdem do np. magazynu, jednak poziom szczegółowości zwiększam znacznie dopiero podczas i po wizycie.

Jeśli dostała Pani przed wizytą tyle materiału, że nie wiadomo za co się zabrać, warto:
a) zapytać audytujących, co jest dla nich najważniejsze (zakładam, że będą wiedzieli i nie powiedzą, że wszystko jest tak samo ważne),
b) skoncentrować się na pytaniach o charakterze ogólnym, użyć średnich wartości (np. rocznych, czy kwartalnych). Na szczegóły przyjdzie czas.

Pozdrawiam,
Mikołaj
Ostatnio zmieniany: 3 lata 11 miesiąc temu przez SMART_Project.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.110 s.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj