Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zimny łańcuch dostaw - problem

Zimny łańcuch dostaw - problem 9 lata 1 tydzień temu #6473

  • Arcadias
  • Arcadias Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Witam.
Jestem brygadzistą w dosyć sporym magazynie. Mamy ostatnio problem, który spędza mi sen z powiek. Coraz częściej zdarza się, że towar, który powinien trafić do lodówki (2-8 st. C) trafia na magazyn ciepły. Są to drogie towary i nie zawsze da się je odratować. Komora przyjęć nie jest w stanie przeszukać wszystkich palet ze względu na ich ogromną ilość, a kierowcy nie zawsze są świadomi tego co mają na pace. Wprowadziliśmy tymczasowo check-listy, które trzeba wypełniać przy przyjęciu każdego kierowcy. Rozładunkowy ma za zadanie zadać kilka pytań kierowcy; czy na aucie znajdował się towar lodówkowy, czy została dotrzymana temperatura transportu, czy potwierdza to wydruk temp. itd. Niestety przy 500 paletach na dzień check-listy są strasznie mozolnym procesem. Zaznaczę, że lodówki przyjeżdżają max 3 - 4x na dobę, więc są wyjątkiem, a nie regułą. Staram się wykombinować jak w inny sposób zmotywować ludzi do zwracania większej uwagi (kary i nagrody pieniężne są już stosowane), albo co mogłoby im pomóc w dokładniejszej analizie towaru. Może macie jakieś pomysły, może u was w pracy funkcjonują jakieś systemy pozwalające na większą kontrolę zimnego łańcucha? Próby uświadamiania kierowców jak ważnym czynnikiem jest wiedza o tym co wiozą praktycznie nie dały rezultatów, nawet jeżeli "prośby" szły od ich szefostwa. Każdy pomysł, najbardziej szalony i innowacyjny może być na wagę złota :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zimny łańcuch dostaw - problem 9 lata 1 tydzień temu #6474

  • Marcin_L
  • Marcin_L Avatar
  • Offline
  • Gold Boarder
  • Człowiek największą wartością firmy
  • Posty: 188
  • Otrzymane podziękowania: 15
  • Oklaski: 20
Pierwsze pytanie jakie sie nasuwa to czy wozi to dla was jedna spedy ja czy kilka ?
Jezeli jedna to sprawe mozna uproscic. Mowisz,ze byly robione adnotacje dla kierowcow odnosnie towaru ,te trafialy do przewoznikow ,wy mieliscie straty i zero reakcji ze strony przewoznika.
Problemem moze byc przepustowosc magazynu ,ze nie wszystko w swoim czasie trafi w odpowiednia lokalizacje ,dobrze rozumiem ? Jezeli stosujecie kary i nagrody finansowe a to dalej nie dziala to warto isc dalej.
Pierwsza sprawa ,jezeli jest to wina przewoznika to ubierz to w koszty i uderz do zarzadu ,badz bezposrednio do szefow spedycji - za straty z ich winy ,ktore sa udokumentowane mozesz ich obciazyc.
Drugi temat, mozliwe ze macie zle planowane / awizowane dostawy - ze wzgledu na ograniczona powierzchnie wymaga to wiekszej ilosci operacji na magazynie i wiekszego planowania ,by to bezpiecznie rozlokowac.
Postarajcie sie o precyzyjne awizacje 24h przed dostawa ( o ile ich nie macie ) i pod te awizacje planujcie rozladunki i rozlokowania towarow. Moze rozwiazaniem bedzie powolanie stanowiska planistycznego koordynujacego awizacje ? By to uruchomic rowniez musisz ubrac w kase ile firma traci ,a ile moze zyskac...
Mysle ,ze problemem jest tez tempo pracy , za duzo aut za mala liczba ludzi - towar nie zostal podzielony na strefy ,bezpiecznie rozlokowany juz podstawia sie drugie auto bo szkoda czasu...sztywny harmonogram rozladunku polaczony z awizacjami powinien ten proces usprawnic.
Jak chcesz to napisz do mnie z wiekszymi szczegolami ,a razem rozwiazemy ten problem.
Pozdrawiam
Marcin L
Uwielbiam pracę z kreatywnymi ludźmi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.097 s.