Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Analiza Service Level w celu poprawy jego wskaźnik

Analiza Service Level w celu poprawy jego wskaźnik 4 lata 6 miesiąc temu #9763

  • razimed
  • razimed Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Cześć,
Jestem początkującym planistą i mam pytanie: Czy istnieje jakaś analiza, sposób interpretacji wyników SL od początku roku żeby poprawić wyniki? Dysponuję danymi od stycznia pokazującymi mi które indeksy, w jakich ilościach wpadały w SL jako zamówienia niezrealizowane w terminie. Mam to wszystko w liczbach. Niestety nie dysponuje danymi historycznymi dotyczących prognoz żeby ewentualnie porównać je z faktyczną sprzedażą. Czy istnieje jakiś sposób analizy tego zagadnienia żeby wnioski i usprawnienie z niej wynikające poprawiły przyszłe wyniki wskaźnika SL?
pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Analiza Service Level w celu poprawy jego wskaźnik 4 lata 6 miesiąc temu #9765

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

W pierwszej kolejności proponuję wprowadzić jednoznaczną definicję SL. Z Pana wypowiedzi trudno wywnioskować jak w Pana firmie ten wskaźnik jest liczony.
SL może być określany zarówno w ujęciu terminowym, jak i ilościowych (bądź równolegle w tych dwóch aspektach, np. OTIF).

Przykładowe definicje:


Załącznik Schowek-1.jpg nie został znaleziony




Powyższe wskaźniki mogą być liczone total (per firma) lub w odniesieniu do poszczególnych odbiorców. Mogą być również (jak wspomniałam) łączone.
Pan wspomina o "indeksy, w jakich ilościach wpadały w SL, jako zamówienia niezrealizowane w terminie" - porusza Pan tym samym i wątek ilościowej realizacji zamówień (ilość per indeks), jak i wątek terminowości (zamówienia niezrealizowane w terminie). Proszę jednoznacznie określić jak liczony jest SL w systemie Pańskiej firmy, bo dopiero wtedy można mówić o poprawnej interpretacji wyników.

Pozdrawiam
Marta Cudziło
Centrum Logistyki
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Analiza Service Level w celu poprawy jego wskaźnik 4 lata 6 miesiąc temu #9767

  • razimed
  • razimed Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 3
  • Oklaski: 0
Witam,
Dziękuję za odpowiedź. U mnie w firmie SL liczony jest codziennie i jest to stosunek zamówień, które mogą być zrealizowane w terminie (dostawa do klienta) do ogólnej ilości zamówień danego dnia. Odliczane są zamówienia, które nie mogą być zrealizowane w wyznaczonym terminie ze względu na niewystarczającą ilość na magazynie.
Chcę stworzyć analizę, której wynikiem byłyby usprawnienia mogące poprawić wskaźnik w przyszłości.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Analiza Service Level w celu poprawy jego wskaźnik 4 lata 6 miesiąc temu #9770

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

Zdanie, które Pan formułuje „stosunek zamówień, które mogą być zrealizowane w terminie (dostawa do klienta) do ogólnej ilości zamówień danego dnia” świadczy o tym, że wskaźnik SL liczony jest w ujęciu terminowym. Nie do końca wiem co znaczy, że mogą być zrealizowane terminowo, bo że mogą to nie znaczy że będą. Ten wskaźnik powinien być mierzony expost, po zrealizowaniu dostawy. Dalej dodaje Pan, że ujmowane są zamówienia, które nie będą realizowane ze względu na niewystarczająca ilość w magazynie. Tu już wchodzimy w wątek ilościowej realizacji zamówień, tj. zamówień, które nie mogą być zrealizowane ze względu na brak towaru. Te dwa różne wątki liczenia SL rekomendowałabym rozdzielić.
Poprawy SL opartego na terminowości należy szukać głównie w obszarze optymalizacji procesów planowania i realizacji dostaw (dział transportu, współpraca z przewoźnikami, itp.). Poprawy SL związanego z ilościową realizacją zamówień należy upatrywać w optymalizacji procesów zarządzania zapasami, a konkretnie uzupełniania zapasów (być może decyzje o tym co, kiedy i w jakiej ilości zakupić były błędne, skoro nie ma wystarczającej ilości towarów do sprzedaży).

Pozdrawiam
Marta Cudziło
Centrum Logistyki
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.102 s.