Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pytanie o CMR

Pytanie o CMR 15 lata 11 miesiąc temu #623

  • Snakepit
  • Snakepit Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Witam,

Jestem studentem, który właśnie rozpoczyna przygodę z logistyką oraz transportem i mam pewne pytanie o ilość wymaganych Listów Przewozowych. Mianowicie:

1) Jeżeli przewożę ten sam rodzaj towaru np. dwoma samochodami to musze wystawić dwa listy przewozowe tak? Każdy samochód - jeden list przewozowy.

2) Jeżeli przewożę np. dwa rodzaje towarów jednym samochodem od jednego nadawcy do jednego odbiorcy, to też muszę wystawić dwa listy przewozowe? Na każdy rodzaj towaru - jeden list tak?

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś odpowiedzial na moje pytanie :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp:Pytanie o CMR 15 lata 11 miesiąc temu #627

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

poniżej prezentujemy odpowiedzi przygotowane przez naszego eksperta:

1) Jeżeli przewożę ten sam rodzaj towaru np. dwoma samochodami to musze wystawić dwa listy przewozowe tak? Każdy samochód - jeden list przewozowy.

Tak, każdy z kierowców może jechać inną trasą lub w innym czasie, a każdy z nich potrzebuje dokumentów po pierwsze w razie kontroli drogowej ładunku, a w drugiej kolejności do rozliczenia się z odbiorcą z ilości przewożonego ładunku, a na samym końcu do rozliczenia wykonywanej usługi transportowej.

2) Jeżeli przewożę np. dwa rodzaje towarów jednym samochodem od jednego nadawcy do jednego odbiorcy, to też muszę wystawić dwa listy przewozowe?