Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Jakie wymogi musi spełniać przewoźnik towarów

Jakie wymogi musi spełniać przewoźnik towarów 6 miesiąc 2 tygodni temu #10570

  • loginfo22
  • loginfo22 Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Witam. Mam pytanie, jakie wymogi musi spełniać przewoźnik i jego flota pojazdów (TIR) zajmujący się przewozem towarów w aspekcie ochrony środowiska?
Czy istnieją specjalne dokumentacje które są konieczne aby pojazdy mogły spełniać swoje funkcje?
Czy konieczne są jakieś filtry cząsteczek stałych?

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jakie wymogi musi spełniać przewoźnik towarów 6 miesiąc 1 tydzień temu #10574

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3686
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 158
Witam,

W Polsce zgodnie z zasadą dyrektywy Unii Europejskiej 1999/62/WE (w sprawie pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury przez pojazdy ciężarowe) w 2011 roku działanie rozpoczął Elektroniczny System Poboru Opłat Drogowych - viaTOLL. Zgodnie z Dyrektywą, możliwe jest utrzymywanie, lub wprowadzanie opłaty za przejazd lub korzystanie z infrastruktury na całej sieci dróg na terytorium państwa. W przypadku systemu viaTOLL wysokość stawek za przejazd zależy od liczby przejechanych kilometrów, kategorii pojazdu oraz od normy emisji spalin pojazdu.
Przedsiębiorstwa posiadające przestarzały tabor, najbardziej odczuwają te różnice cenowe; pojazdy ciężarowe klasy Euro 1, 2 oraz 3 o najwyższym poziomie emisji zanieczyszczeń płacą zazwyczaj prawie dwa razy więcej w stosunku do pojazdów ciężarowych o najniższej emisji spalin. System opłat funkcjonuje również w sąsiednich państwach, także np. w przypadku Niemiec, opłaty za przejazd ciężarówek z normą poniżej Euro 4 są tak wysokie, że często nie opłaca się wysyłać do Niemiec takich pojazdów.

Oprócz tego w Polsce zgodnie z zasadą "zanieczyszczający płaci" (dyrektywa 2004/35/WE), należy uiszczać opłaty za korzystanie ze środowiska (za dany rok kalendarzowy, w terminie do dnia 31 marca następnego roku). Opłaty z tego tytułu wnosi się m.in. za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza ze spalania paliw przez środki transportu. Opłaty wnosi się na rachunek urzędu marszałkowskiego właściwego ze względu na miejsce rejestracji podmiotu. Wielkość opłaty stanowi iloczyn całkowitego zużycia paliwa i właściwej dla danego paliwa wartości, wyliczonej dla analizowanego roku. W tym przypadku również norma EURO ma znaczenie przy ponoszonych kosztach.

Pozdrawiam
Marta Waldmann
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
Ostatnio zmieniany: 6 miesiąc 1 tydzień temu przez Lukasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.134 s.
Strony internetowe