Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: raporty i analizy

Nieruchomości logistyczne i biurowe w Europie najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii

Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Savills wynika, że budynki biurowe i logistyczne w Europie to dwa sektory nieruchomości komercyjnych, które są stosunkowo najbardziej odporne na gwałtowny wzrost cen energii, ponieważ w ich przypadku koszty mediów stanowią stosunkowo niewielką część wszystkich kosztów działalności ponoszonych przez najemców.

Czy Polska będzie miała wystarczającą liczbę publicznych punktów ładowania, aby sprostać nowym celom UE?

Brak wystarczającej infrastruktury do ładowania pojazdów uznaje się za główną przeszkodę na drodze do szybszego wprowadzenia w kraju ciężarówek o zerowej emisji, ale nowa analiza celów UE w tym zakresie pokazuje, że Polska zdoła spełnić nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych. Do 2030 roku kraj będzie miał rocznie 870 GWh energii zasilającej stacje ładowania dla ciężarówek. Stanowi to o 20% więcej niż potrzeba będzie jeżdżącym po Polsce elektrycznym ciężarówkom i autokarom, nawet przy spełnieniu przez producentów zaproponowanej przez KE redukcji emisji CO2 o 45% we wspomnianym roku.

Firmy transportowe przyspieszają, ale coraz częściej boją się inflacji

Subindeks Barometru EFL dla transportu na II kwartał 2023 roku wyniósł 50,5 pkt., co jest najwyższym wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wskaźnik rośnie już trzeci kwartał z rzędu, tym razem o 0,6 pkt. w ujęciu kwartalnym. Na taki wynik wpływ miały prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej.

2022 - rok wyzwań dla przewozów intermodalnych

W 2022 r. koleją przetransportowano 26,2 mln ton ładunków intermodalnych, wykonując przy tym pracę przewozową na poziomie 8,6 mld tono-km. W porównaniu z 2021 r. masa przewiezionych towarów spadła o 1,4% a praca przewozowa wzrosła o 5,3%. Przewozy intermodalne okazały się wrażliwe na czynniki geopolityczne, przede wszystkim w związku z inwazją Rosji na Ukrainę.

Rośnie polski eksport. Prognoza KIG wskazuje ponad 14% wzrost w marcu

Dostępne obecnie dane o stanie gospodarki realnej oraz opinie pozyskane od członków KIG pozwalają szacować, że eksport w marcu 2023 roku wyniósł 30 237 mln EUR. Zwiększył się więc w stosunku do wartości notowanych w lutym o 14,1%, w stosunku zaś do wielkości notowanych przed dwunastoma miesiącami zwiększył się o 16,3%. Wielkość eksportu w kwietniu będzie, ze względów sezonowych, wyraźnie niższa od notowanej w marcu.

Z etykietą

Wyzwania rynku frachtu lotniczego według CEVA Logistics

Analizy i dane dotyczące rynku przewozów air cargo wskazują spowolnienie i przewiduje się, że perspektywy ekonomiczne dla branży będą trudne w całym 2023 r. Wiele czynników makroekonomicznych, które dotknęły ten rynek w trakcie pandemii utrzymuje się, a trwająca wojna w Ukrainie zakłóciła światowe przepływy handlowe i aktywność gospodarczą w różnych regionach. Do tego, jak zwraca uwagę w swoich raportach IATA, dochodzi wysoka inflacja, która będzie nadal ograniczać siłę nabywczą, osłabiając konsumpcję i globalny handel.

Nowoczesne technologie flotowe pomagają w oszczędzaniu

Obecnie w związku z kryzysem paliwowym oraz wzrostem kosztów prowadzenia działalności, firmy szukają narzędzi, które w szybki sposób przyczynią się do generowania oszczędności. Trend ten potwierdzają dane z najnowszego raportu „Nowoczesne technologie ograniczające koszty utrzymania flot” przygotowanego przez Instytut KerallaResearch na zlecenie magazynu „Fleet” oraz Webfleet - wiodącego dostawcy rozwiązań do zarządzania flotą pojazdów.

Subskrybuj to źródło RSS