Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Szanse na rozwój transportu intermodalnego

Według branżowego magazynu "Infrastruktura" przewozy intermodalne stanowią w Polsce zaledwie 1,7% ogólnej wartości ładunków. Dzięki środkom z UE, sytuacja ta powinna się stopniowo zmieniać. Spółka Laude.pl, dzięki uruchomieniu nowoczesnego Centrum Logistycznego zlokalizowanego przy stacji PKP LHS Zamość Bortatycze, chce rozwijać ten segment usług transportowych.
Warto zauważyć, że transport intermodalny w Europie stanowi prawie 10%, zaś np. na Węgrzech przewozy te osiągnęły już 7% udziału w ogólnej wartości ładunków. To kilka razy więcej niż w naszym kraju.

CASTLE wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Partnerzy z 8 krajów (z Włoch, Polski, Grecji, Słowenii, Hiszpanii, Niemiec, Węgier i Austrii) zaangażowali się w szukanie  odpowiedzi na pytanie: „Czy tworzymy logistykę w ujęciu regionalnym?”. Projekt CASTLE  nakierowany na usprawnienie publicznej polityki dotyczącej transportu i logistyki ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb sektora MŚP, zakłada przeprowadzanie badań i analiz w celu stworzenia nowego narzędzia służącego polityce regionalnej.  Polskę w projekcie CASTLE reprezentuje Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM) oraz Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego (UMWW).

Targi Transportu, Spedycji i Logistyki TSL EXPO SILESIA

Tegoroczną wystawę, która odbywała się w dniach 14-15 kwietnia 2011 w Sosnowcu, obejrzało (wg informacji organizatorów) dwa tysiące zwiedzających. Targi dotyczyły szeroko rozumianej logistyki - w tym transportu szynowego i drogowego, a także magazynowania. Swoje oferty zaprezentowało na targach ponad 80 firm z branży.
Jednym z wystawców był Instytut Logistyki i Magazynowania, promujący projekt CASTLE, dotyczący usprawnienia publicznej polityki związanej z transportem i logistyką ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb sektora MŚP. Stoisko ILiM ze względu na dobrą lokalizację (przy sali konferencyjnej) było często odwiedzane przez uczestników, wśród których rozdystrybuowano materiały projektu (ulotki, newslettery, informacje prasowe).  Zainteresowanie projektem było zróżnicowane - zebrano jednak kilkanaście kontaktów do osób, które zainteresowane są finalną publikacją projektową. Nawiązano także kontakt z prasą (np. eTransport, Infrastruktura transportu) - uzgodniono iż wszelkie informacje związane z projektem będą przesyłane do osób odpowiedzialnych za redagowanie treści w ww. mediach.

Celem stoiska projektu CASTLE na targach w Sosnowcu było upowszechnianie wiedzy o projekcie, o możliwościach i zaangażowaniu MŚP w działania CASTLE, informowanie zwiedzających o projektach unijnych, w których coraz większy nacisk kładzie się na udział realnych firm (zazwyczaj sektora MŚP) w projektach.

Pojazdy GEFCO z nową identyfikacją wizualną

Grupa GEFCO wprowadziła nową identyfikację wizualną dla pojazdów swojej floty. Grafiki nowego projektu są bardziej nowoczesne i dynamiczne. Pojazdy w zmienionym odcieniu niebieskiego będą posiadać na karoserii logo wraz charakterystycznym fryzem, który jest obecnie częścią identyfikacji wizualnej GEFCO. Podpis "Logistics for manufacturers" ma być kluczowym składnikiem nowego projektu graficznego, który będzie odnosił się do międzynarodowego rozwoju Grupy. Przez najbliższe miesiące, poczynając od Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec, kilkaset samochodów Grupy otrzyma nowy branding.

Z etykietą
Subskrybuj to źródło RSS