Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Jaki będzie transport w inteligentnym mieście?

60% Polaków to mieszkańcy miast1. Wiele dużych ośrodków staje się coraz bardziej inteligentnych, jednak ich rozwój wiąże się także z wyzwaniami, m.in. w zakresie transportu. W Warszawie średni czas podróży mógłby być krótszy o 38%, gdyby na drogach nie występowały utrudnienia2. Przełom w transporcie miejskim przyniosą technologie, takie jak sieć 5G - połączone czujniki pomogą władzom miejskim w zarządzaniu infrastrukturą drogową, a kierowcom i zarządzającym flotami m.in. w inteligentnym planowaniu tras.

Współpraca Air France-KLM i Kuehne + Nagel

Kuehne + Nagel i Air France-KLM Martinair Cargo (AFKLMP Cargo), międzynarodowi liderzy w sektorze transportu lotniczego połączyli siły. Celem współpracy jest zwiększenie integracji elektronicznych procesów rezerwacji i zlecania transportu. Obie firmy umożliwiły klientom całkowite połączenie host-host za pośrednictwem Interfejsu Programowania Aplikacji (API). Dzięki temu, otrzymują w pełni zintegrowane możliwości dopasowania dostępnej przestrzeni ładunkowej do indywidualnych potrzeb.

Transport się nie opłaca, czyli o tym, kto rządzi w branży TSL?

Średnia ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wystawiona przez przedstawicieli branży transportowej to 3,31. W pięciostopniowej skali ta trójka z plusem wypada dość słabo. Skoro Eurostat pokazuje, że w 2018 roku eksport w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 4,7 proc., a import o 5,4 proc., popyt na międzynarodowy transport drogowy jest duży. Warto zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie liczba rejestrowanych samochodów ciężarowych zwiększyła się o 8 proc. do 29,9 tys. sztuk, a ilość przewiezionych towarów liczonych w tonach wzrosła o 18 proc2. Dane wskazują na dobrą kondycję polskich firm przewozowych. Okazuje się jednak, że mimo swojej pozycji, to nie przedsiębiorcy dyktują warunki na rynku. Sektorem TSL w Polsce i w Europie rządzi klient.

Subskrybuj to źródło RSS