Kolejny historyczny rekord Portu Gdańsk
Port Gdańsk podsumował I półrocze 2019 roku. Pobił ubiegłoroczny rekord, osiągając 9% wzrostu w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku.
Port Gdańsk podsumował I półrocze 2019 roku. Pobił ubiegłoroczny rekord, osiągając 9% wzrostu w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku.
Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, zwiększył powierzchnię krajowych oddziałów o blisko 40% w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma, która w Polsce specjalizuje się w obsłudze eksportu, rozbudowała m.in. terminale przeładunkowe i obecnie dysponuje ok. 48 tys. m kw. powierzchni operacyjnej. Tymczasem w toku są kolejne inwestycje - we Wrocławiu i w podłódzkim Strykowie. Powiększanie oddziałów wynika z rozwoju biznesu Dachser w Polsce. W 2018 r. firma zwiększyła obroty o 16%, do ponad 451 mln zł, a liczba przewiezionych przesyłek wzrosła o 15%, do 1,56 mln.
O tym, czy firma działa w sposób ekologiczny przesądza codzienność, a nie np. organizacja festynu promującego ochronę środowiska. Jeśli ekologia jest dla właścicieli i pracowników firmy naprawdę ważna, dostrzeżemy to w niemal każdym aspekcie jej funkcjonowania. Od pracy biura, przez organizację działań marketingowych, po transport i logistykę.
Pod koniec lipca 2019 roku GS1 Polska uruchomiła konkurs na najlepszą pracę dyplomową i magisterską. Tegoroczna edycja skierowana jest do studentów Wyższej Szkoły Logistyki, którzy za opisanie standardów GS1 w akcji mogą otrzymać nawet 4000 zł.
Na każdym dużym lotnisku setki autobusów wykonują tysiące kursów, dowożąc pasażerów z lotniska do i z hoteli, parkingów czy firm wynajmujących samochody. Ruch wokół lotniska jest duży, a czym większy port lotniczy, tym uciążliwość transportu proporcjonalnie się zwiększa. Coraz więcej portów lotniczych decyduje się postawić na zeroemisyjny transport i zakup e-busów.
Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Niedawno zrealizowała kolejną dostawą 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.
1 grudnia br. Czechy wprowadzą nowy system poboru opłat drogowych. Miejsce obecnego operatora, firmy Kapsch, zajmie czesko-słowackie konsorcjum CzechToll i SkyToll. Dotychczasowe urządzenia do poboru opłat zostaną zastąpione nowymi boxami, opartymi na technologii satelitarnej. Rejestracji można dokonywać od 2 września poprzez DKV Euro Service.
Blisko 20 proc. - o tyle wzrosło PKB od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Tak podaje NIK. Dodajmy, że jednym z trzech największych sektorów odpowiedzialnych za ten wynik jest transport. GUS natomiast wskazuje, że wartość rodzimego eksportu wynosiła prawie czterokrotnie więcej w 2018 niż na rok przed integracją. Między innymi to przyczyniło się do nawet 30 proc. udziału w rynku międzynarodowych frachtów - taki wskaźnik świadczy o dominacji polskich firm transportowych w przewożeniu towarów między krajami UE. 15 lat w szeregach Wspólnoty wystarczyło, by wyprzedzić Niemcy oraz Hiszpanię. Nic dziwnego - przedsiębiorczym Polakom sprzyjały fundamentalne zasady wolnego rynku i swobody wymiany towarowej i usług. Tak było do tej pory. A jak będzie teraz? W Brukseli zapadły decyzje dotyczące przywódców najważniejszych unijnych instytucji. Znamy też członków Komisji Transportu i Turystyki. Co czeka polskich przedsiębiorców po okresie wzrostów?