Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Elocity i Budimex łączą siły - będą dostarczać nowe punkty ładowania samochodów elektrycznych

Elektromobilność w Polsce rozwija się intensywnie, a kolejne firmy decydują się dołączyć do grona pionierów ekologicznego transportu. Jedną z nich jest Budimex, który w nową dla siebie branżę wkracza w towarzystwie doświadczonego partnera, spółki Elocity.

PKN ORLEN i Alstom ze współpracą na rzecz kolei wodorowej

PKN ORLEN podpisał porozumienie o strategicznej współpracy z firmą Alstom przy dostawach bezemisyjnych, ekologicznych pociągów i paliwa wodorowego dla publicznego transportu kolejowego. Koncern, który konsekwentnie wdraża strategię ogłoszoną w tym roku strategię wodorową, zapewni infrastrukturę tankowania dla produkowanych przez Alstom pociągów. Pierwsze pojazdy wodorowe mają szansę wyjechać na linie regionalne w ciągu dwóch lat.

Maersk wybiera 7R Park Łódź East I

Firma Maersk, jeden z globalnych liderów transportowo-logistycznych, dołączył do grona najemców 7R Park Łódź East I. Firma będzie korzystać z 18 500 mkw. nowoczesnej przestrzeni logistyczno-magazynowej z zapleczem biurowym, która została precyzyjnie dostosowana do jej potrzeb, m.in. poprzez stworzenie specjalnego układu bram i doków załadunkowych.

RAPORT - Pojazdy elektryczne zdominują 70% rynku już w 2040 r.

Popyt na całkowicie elektryczne samochody (BEV) wzrośnie w Europie do ok. 50% w 2030 r. i do ok. 70% w 2040 r. – wynika z analizy Element Energy i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), która objęła siedem europejskich rynków. Autorzy raportu „Elektromobilność – Czy to jedyna droga?”, wskazują ponadto, że zdynamizowanie popytu na zeroemisyjne samochody o ok. 30%, może nastąpić w przypadku wczesnego upowszechnienia dedykowanych platform lub o 8% przy zintensyfikowanym rozwoju publicznej infrastruktury ładowania. Niezmiennie kluczowym wzywaniem sektora e-mobility pozostaje cena zakupu.

Współpraca Kompanii Piwowarskiej i CHEP - dobry przykład usprawnień łańcuchów dostaw w nowej rzeczywistości

Branża piwna stoi obecnie wobec wielu nowych wyzwań związanych z długotrwałymi skutkami pandemii COVID-19. Powtarzane lockdowny, podwyżki akcyzy, podatek cukrowy dla piw bezalkoholowych, rosnące ceny surowców i energii, to kluczowe czynniki motywujące firmy do poszukiwania nowych rozwiązań korzystnych dla biznesu.

Subskrybuj to źródło RSS