Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Rozwiązania GS1 dla branży odzieżowej

Technika identyfikacji obiektów przy pomocy fal radiowych RFID w połączeniu z nowoczesnymi aplikacjami informatycznymi pozwala na uzyskanie niespotykanych dotąd korzyści z punktu widzenia procesów zachodzących w łańcuchu dostaw. Trudności z efektywnym przyjęciem towarów, zarządzaniem zapasami i zwrotami, liczne kradzieże towarów, to tylko niektóre problemy, z jakimi borykają się firmy branży odzieżowej. Prawdziwym wyzwaniem dla nich jest podrabianie odzieży, powodujące straty sięgające w skali globalnej 10 mld USD rocznie. Do strat finansowych dochodzi utrata dobrego wizerunku oraz utrata wartości produktów, zwłaszcza zaliczanych do towarów luksusowych, których podróbki można nabyć szybko i tanio. Instytut Logistyki i Magazynowania, polska organizacja GS1, oferuje rozwiązania na bazie globalnych standardów GS1 dedykowane dla branży odzieżowej, stanowiące rozwiązanie na powyższe problemy.

Panattoni najbardziej aktywnym deweloperem w Polsce w 2010 r.

Panattoni Europe, lider branży powierzchni magazynowych w Polsce, dokonał podsumowania swojej działalności w 2010 r. Deweloper wynajął ok. 356 000 m kw. powierzchni, w budowie znajdowało się kolejnych 300 000 m kw., sprzedał ok. 400 000 m kw. powierzchni i uzyskał najniższy współczynnik pustostanów. Dodatkowo, firma podpisała największą umowę najmu z Tesco na 57 000 m kw., otrzymała prestiżową nagrodę Dewelopera Dekady, a także weszła na rynek retail.

JAS-FBG SA w Panattoni Park Pruszków

Podwarszawska filia JAS-FBG SA mieszcząca działy logistyki, spedycji krajowej i międzynarodowej spedycji drobnicowej znalazła nową siedzibę. Znajdujący się do tej pory w centrum miasta magazyn został przeniesiony do położonego na pograniczu Pruszkowa i Ołtarzewa Panattoni Park Pruszków.
Ten nowoczesny park logistyczny wyróżnia się doskonałą lokalizacją. Położony jest blisko drogi krajowej numer 2 w pobliżu węzła Pruszków na planowanej autostradzie A2 z Berlina do Moskwy, w odległości 15 kilometrów od centrum Warszawy.

Nowa strategia dla GS1

Zgromadzenie ogólne GS1, najważniejszy organ Stowarzyszenia, zatwierdziło w zeszłym roku nową strategię GS1 na najbliższe 10 lat. Strategia powstała w oparciu o badania potrzeb uczestników systemu, monitorowane i zgłaszane przez organizacje krajowe, a także z uwzględnieniem strategii najważniejszych stowarzyszeń z branży towarów konsumenckich, ochrony zdrowia oraz transportu i logistyki, z którymi GS1 współpracuje na poziomie lokalnym i globalnym. Zatwierdzone kierunki rozwoju są współbieżne między innymi z planem działania przyjętym przez najważniejsze obecnie w branży handlu detalicznego stowarzyszenie - The Consumer Goods Forum, zrzeszające największe firmy producenckie i handlowe na świecie.

Subskrybuj to źródło RSS