Zaloguj się

WIEDZA: edukacja

Wirtualny system programowania zdarzeń w laboratoriach dydaktycznych

W artykule przedstawiono propozycję włączenia systemu komputerowego do wykonywania zadań w rozproszonych sieciach transmisji danych. Ważnym elementem projektu było opracowanie aplikacji dedykowanych do komunikacji w sieciach LAN i WAN. Wprowadzono pojęcia określające podstawowe funkcje systemu i jego wdrożenia. Proponowany system może obsługiwać wirtualne laboratoria dydaktyczne z elementami kształcenia na odległość (e-learning).

Współczesne metody uczenia się ludzi dorosłych i ich wykorzystanie w edukacji bezpieczeństwa ruchu drogowego

Współczesna edukacja musi sprostać szybkim zmianom zachodzącym w wielu dziedzinach życia, jak również w zakresie filozofii nauczania. Zmiany w edukacji, w tym w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego, są nieuniknione, a ich zwiastunem są m.in. nowe poglądy na temat uczenia się. W artykule zaprezentowano wybrane metody uczenia się osób dorosłych oraz ich zastosowanie w edukacji brd.

Planowanie strategii uczelni wyższej przy wykorzystaniu koncepcji strategicznej karty wyników

W artykule przedstawiono problem wykorzystania koncepcji strategicznej karty wyników (SKW) w procesie planowania strategii wyższej uczelni. Dla zachowania zbieżności strategicznej całej uczelni niezbędne jest przeprowadzenie procesu kaskadowania SKW. Dlatego planowanie rozpatrywane powinno być jako przygotowanie i zaprojektowanie ram kart wyników w postaci celów oraz mierników ich realizacji dla niższego poziomu zarządzania uczelnią wyższą.

Instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców

W referacie omówiono proces dobrowolnej certyfikacji instruktorów w ośrodkach szkolenia kierowców, prowadzonej przez jednostkę certyfikująca osoby, a posiadającą akredytacje Polskiego Centrum Akredytacji (PCA). Certyfikacja prowadzona jest w oparciu o normę PN-EN ISO/IEC 17024:2004„Ocena zgodności - Ogólne wymagania dotyczące jednostek certyfikujących osoby”. W referacie przedstawiono proces szkolenia, w tym jego program oraz przebieg egzaminowania instruktorów. Omówiono specyfikę kształcenia dorosłych osób oraz wynikające z tego problemy. Oszacowano wpływ prowadzonej certyfikacji instruktorów na wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Wykorzystanie komputerowego systemu wspomagania obliczeń maple w edukacji matematycznej studentów uczelni technicznych

W artykule zostały zaprezentowane możliwości zaimplementowanych w program Maple narzędzi do rozwiązywania równań różniczkowych i ich układów. Równania różniczkowe liniowe i pewne typy równań nieliniowych można rozwiązać podając dokładne ich rozwiązanie w postaci jawnej lub uwikłanej, pozostałe zaś można rozwiązać stosując metody przybliżone. Spośród metod podających dokładne rozwiązanie omówione zostały dwie metody, jedna wykorzystująca gotowe komendy dostępne w programie Maple, a druga, to „metoda krok po kroku“. Z metod przybliżonych przedstawione zostały te, które podają rozwiązanie analityczne bądź numeryczne zagadnienia początkowego.
Subskrybuj to źródło RSS