Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

W artykule zawarto analizę literatury dotyczącej metod optymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych. W pracy badawczej postanowiono przygotować procedurę suboptymalizacyjną stanowiącą część składową metody projektowania obiektów logistycznych. A zatem artykuł dotyczy przygotowania procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych oraz jej implementacji w postaci modułu Suboptymalizacja stref przestrzenno-funkcjonalnych w pakiecie komputerowym OL. Ponadto w artykule przedstawiono matematyczny model procedury suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych.

Znaczenie obsługi klienta w logistyce

Obsługa klienta stanowi jeden z najważniejszych procesów realizowanych w organizacji, włączając w to także obszar logistyki (systemów logistycznych). Artykuł przedstawia wybrane aspekty obsługi klienta w odniesieniu do systemów logistycznych. W tym charakterystykę tej obsługi właśnie w tych systemach. W artykule zawarto istotne wskazówki dla zarządzających dotyczące kształtowania właściwego poziomu obsługi i satysfakcji klienta.

Możliwości stosowania czujek magistralowych w bazach logistycznych

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z Systemami Sygnalizacji Włamania i Napadu, które są stosowane w wielu obiektach transportowych, w tym m.in. w bazach logistycznych. Przedstawiono system oraz urządzenia wchodzące w jego skład. Zaprezentowano też nowe rozwiązanie w postaci czujek magistralowych. Mogą być one doskonale zastosowane w magazynach wysokiego składowania, dzięki możliwości zdalnej konfiguracji i diagnostyki. Zastosowanie tego typu rozwiązań zwiększa poziom bezpieczeństwa baz logistycznych.

Techniki biometryczne

W każdym obiekcie logistycznym powinno się stosować system kontroli dostępu. Systemy kontroli dostępu mają za zadanie ograniczenie i uporządkowanie ruchu osób (i/lub pojazdów) na danym terenie lub w obiekcie. W opracowaniu przestawiono zastosowanie urządzeń biometrycznych w systemach kontroli dostępu w obiektach logistycznych. Urządzenia biometryczne wykorzystują do rozpoznawania i identyfikacji osób ich cechy fizyczne i behawioralne.

Logistyczne zastosowania modelu rozmytej relacyjnej mapy kognitywnej

Działanie systemu logistycznego, rozumianego jako zespół powiązanych ze sobą węzłów decyzyjnych i wykonawczych, zależy od wielu, wzajemnie na siebie wpływających parametrów o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Efektywne zarządzanie takim systemem, sprowadzające się w zasadzie do zapewnienia równomiernej dystrybucji zasobów, musi uwzględniać elementy predykcji, a więc opierać się de facto na pewnym modelu matematycznym, który będzie w stanie z wystarczającą dokładnością odwzorować działanie całego systemu.

Outsourcing usług logistycznych - zalety i wady

W dobie globalizacji, podobieństwa rynków, poszukiwania najbardziej efektywnych modeli biznesowych i błyskawicznego rozprzestrzeniania się ich na całym świecie również outsourcing podlega dynamicznym zmianom. Rynek usług świadczonych w modelu zewnętrznym wciąż ewaluuje. Z jednej strony sprzyja temu coraz większa dojrzałość tego segmentu biznesowego, z drugiej rosnące wymagania klientów, będące konsekwencją wzrostu świadomości czym jest outsourcing i jak najlepiej z niego korzystać.

Logistyka, Obsługa klienta,

Imperatywem realizacji, wdrożenia i skutecznego rozwoju kosztowo efektywnej obsługi klienta w logistyce przedsiębiorstw jest stosowanie i konsekwentne przestrzeganie formalnie uporządkowanych obszarów zadaniowych w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki przedsiębiorstwa w tym zakresie. Główne założenia polityki logistycznej obsługi klienta zaprezentowane zostały w części 1 i 2 artykułu.

Zintegrowany łańcuch dostaw współczesnym polem konkurencji (ECR)

Mianem przewagi konkurencyjnej określamy zbiór cenionych przez rynek atutów, będących do dyspozycji firmy, które umożliwiają jej utrzymanie wysokiej efektywności w długim przedziale czasu oraz harmonijny rozwój. Wyraża się to w niższej cenie, wyższej jakości produktu, lepszej obsłudze lub w bardziej kompleksowym zaspokajaniu potrzeb klienta.

Subskrybuj to źródło RSS