Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Ewald Th. J. Raben - "Dla nas każdy Klient jest ważny": Rozmowa z Prezesem Zarządu Grupy Raben

Iwo Nowak: Grupa Raben istnieje w Polsce od 11 lat. Proszę krótko przedstawić jej filozofię.
Ewald Raben: Naczelnym celem Grupy Raben jest osiągnięcie i utrzymanie wiodącej pozycji na rynku usług logistycznych. Dlatego nasza filozofia opiera się na kompleksowości. Chcemy naszemu klientowi dać nie tylko wszystkie usługi jakich potrzebuje, ale zarazem usługi najwyższej jakości z przekonaniem, że współpracuje z liderem.
I. N.: Dziś w ramach Grupy Raben działają trzy duże marki - Raben, Szybka Paczka i Fresh Logistics. Ta ostatnia, to najmłodsze "dziecko" Grupy; działa bowiem od początku tego roku. Czy można już dziś powiedzieć, że powołanie tej firmy było słuszną decyzją?
E. R.: Oczywiście. Już teraz mogę powiedzieć, że firma spełniła oczekiwania, jakie przed nią postawiliśmy. Pierwsze miesiące działalności już potwierdziły słuszność powołania jej do życia. Polski rynek produktów świeżych nie jest rynkiem łatwym, między innymi dlatego, iż producenci nabiału są ostrożni w podejmowaniu decyzji związanych ze zleceniem usług logistycznych na zewnątrz. Jednak i tu coś się zmienia, bo w ciągu ostatnich miesięcy obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na tego typu usługi. Od ubiegłego roku ta branża zaczyna się dynamicznie rozwijać, sądzimy więc, że zapotrzebowanie na outsourcing w tej dziedzinie będzie stale rosło.Już wtakkrótkim okresie swojej działalności Fresh Logistics obsługuje ponad 50 klientów.
I. N.: Jakie to są firmy - duże, małe, polskie czy zagraniczne?
E. R.: Obsługujemy duże firmy zagraniczne, które często są częścią zagranicznych koncernów, w związku z czym firmy te są "przyzwyczajone" do usług outsourcingowych. Jednakże naszymi klientami są też firmy polskie, duże a nawet te mniejsze, które widzą korzyści płynące ze zlecenia tych usług na zewnątrz. W efekcie małe firmy poprzez dobre rozwiązania logistyczne, jakie im oferujemy, zdobywają lepszą pozycję na rynku.
Dariusz Gościniak: Obecnie na rynku przewozów w temperaturach kontrolowanych w Polsce nie ma zbyt dużej konkurencji; dobrych i dużych firm jest niewiele, może stąd ten sukces Fresh Logistics?
 
E. R.: Jest na polskim rynku kilka firm, przeważnie zagranicznych, które świadczą tego typu usługi. Obsługują one jednak przede wszystkim duże, międzynarodowe koncerny.
 

Artykuł pochodzi z czasopisma "Logistyka" 2002/6.
 

Paletowy problem nadal istnieje

Dla efektywnego wykorzystania mechanizacji, realizowanej w procesach logistycznych, powszechnie stosowane są palety ładunkowe płaskie drewniane czterowejściowe typu EUR, o wymiarach płyty nośnej 800 mm x 1200 mm (rysunek 1). Palety te zawdzięczają temu powszechność stosowania, że od kilkudziesięciu lat produkowane są w oparciu o kolejne wydania karty Międzynarodowego Związku Kolejowego (Union Internationale des Chemins de fer - w skrócie UIC) UIC 435-2: 2005 Standard of quality for a European flat wood pallet, with four entries and measuring 800 mm x 1200 mm, która jednoznacznie precyzuje jej właściwości. Autentyczność palet typu EUR potwierdzana jest prawnie chronionymi znakami, umieszczanymi na ich wspornikach od strony dłuższego boku. Aktualnie palety produkowane w oparciu o licencję EPAL posiadają dodatkowe oznakowanie autentyczności, umieszczone na środkowym wsporniku (rysunek 2) i odbierane są przez jednostki posiadające odpowiednie uprawnienia. Życie pokazało, że na rynku pojawiło się wiele palet typu EUR nielegalnie oznaczonych chronionymi znakami, w większości przypadków charakteryzujących się złą jakością wykonania, co stwarzało olbrzymie zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i przemieszczanych na nich towarów. Sytuację na rynku zmieniła Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. nr 119 z 2003, poz. 1117, z późniejszymi zmianami). W myśl tej ustawy, każdy kto wprowadza do obrotu towary, w tym przypadku palety ładunkowe płaskie typu EUR, oznaczone prawnie chronionym znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub dokonuje obrotu paletami oznaczonymi takimi znakami, narusza prawo, w związku z tym może być ścigany i pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

Artykuł pochodzi z czasopisma "Logistyka" 6/2008.

 

System KANBAN w ABB Sp. z o.o. oddział w Przasnyszu

Kanban w języku japońskim oznacza kartę, dokument lub widoczny znak czy zapis. W przeszłości Japończycy mianem tym określali szyld sklepowy. Kolorowy, artystycznie wykonany, zawierał informację o sprzedawanych w sklepie produktach, bądź świadczonych usługach.

Projekty logistyczne w outsourcingu usług logistycznych - cz. 1

Projekty logistyczne w outsourcingu usług logistycznych - cz. 2

Usługi logistyczne
Rosnące znaczenie logistyki we współczesnym sposobie gospodarowania, którego uwarunkowania stawiają przedsiębiorców przed koniecznością sprostania wymogom, stawianym zarówno przez konsumentów, jak i konkurentów (często o zasięgu globalnym), jest związane z powszechnym postrzeganiem logistyki jako źródła przewagi konkurencyjnej.

Użycie tramwaju towarowego w logistyce miejskiej

Współczesna logistyka miejska zakłada redukcję ruchu transportowego wewnątrz ścisłego centrum miast poprzez zintegrowanie zarządzania systemami transportowymi. Wymusza to szukanie nowych rozwiązań środków transportowych ujętych w logistyczne zarządzanie ruchem transportowym w miastach.

Integracja procesów planowania produkcji i zarządzania zapasami - cz. 2

Integracja procesów planowania produkcji i zarządzania zapasami - cz. 1

W pierwszej części artykułu opisano problem integracji procesów planowania produkcji w fabryce i zarządzania zapasami w centrum dystrybucji (DC), składującym wyprodukowane wyroby. Przedstawiono w niej również przykład rozwiązania tego problemu przez wprowadzenie określonej polityki zarządzania zapasami i składania zamówień oraz procedur planowania produkcji.

Analiza outsourcingu w praktyce funcjonowania MSP produkcyjnych

Celem wszystkich działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości czy branży, jest osiągnięcie sukcesu rynkowego. Sukces jest postrzegany jako rezultat przewagi konkurencyjnej, który ułatwia zdobycie lepszych klientów oraz umożliwia w stosunku do rywali podejmowanie działań ofensywnych i obronnych.

System wymiennego osprzętu roboczego podnośnika - cz. 2

 
Chwytaki
Chwytaki umożliwiają transportowanie ładunków bez użycia palet pojedynczymi lub wielokrotnymi jednostkami oraz ustawianie pionowo i obracanie o 180° lub 360° w płaszczyźnie pionowej bądź poziomej zależnie od rodzaju urządzenia dodatkowego.
Subskrybuj to źródło RSS