Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

The importance of GLOBAL GAP for food safety in the supply chain

Globalization, increased competition and greater consumer awareness growing and growing demands, these are the reasons inducing the production of safe and healthy food. In times of growing competition for customers, ensuring the health safety of the product produced follows not only from the need to meet legal requirements, but must be an essential element in the marketing strategy of the company. However, it requires constant monitoring of every stage of production, at all levels of the food chain, from primary production through processing and distribution, to the date of purchase by the consumer. Supervision over the production, processing and distribution of food allows you to minimize or eliminate the risks. This is achieved through quality assurance systems play the role of monitoring tools.

Charakterystyka gospodarki magazynowej w wybranym przedsiębiorstwie przemysłowym

Wstęp
Gospodarka magazynowa pełni ważną funkcję w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem ze względu na fakt, iż obiekt magazynowy jest jednym z elementów infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa, przez który następuje przepływ surowców, materiałów i wyrobów gotowych pomiędzy dostawcami, a finalnymi klientami.

Dojrzałość procesów logistycznych w sektorze przetwórstwa rolno-spożywczego wg Modelu cmmi

Zarządzanie procesami to dziś jedna z szerzej omawianych w teorii, jak również stosowanych w praktyce, koncepcji zarządzania. Jest to jeden z wielu obecnie wykorzystywanych spójnych i całościowych sposobów zarządzania. Idea ta nie jest jednak krótkotrwałą modą, lecz nowym podejściem do biznesu.

System C3M - jako wsparcie procesów logistycznych w zarządzaniu kryzysowym

Prawie każdy proces identyfikowany w zarządzaniu kryzysowym jest wspomagany teleinformatyką, przez co wywiera ona istotny wpływ na wszystkie procesy realizowane w tym obszarze. O organizacji struktur zarządzania kryzysowego w Polsce decydowały przede wszystkim przepisy prawa.

Koncepcja budowy centrum logistycznego w Porcie Gdynia

Zanotowany w ostatnich latach dynamiczny rozwój wymiany handlowej, skutkujący wzrostem przewiezionej masy towarowej, przyczynił się do rozwoju logistycznych sieci. Kluczowym elementem współczesnej struktury europejskiego systemu transportowego są centra logistyczne. Aktualnie jest ich 120, z czego najgęściej zlokalizowane są w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii. Koszty jak i wielkość budowy infrastruktury centrum logistycznego uzasadniają konieczność ich planowania, koordynowania, jak i współfinansowania na szczeblu wojewódzkim lub na poziomie organizacji krajowej.

Podsystem logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie

Podsystem logistyki dystrybucji odpowiada za koordynację wszelkich przepływów oraz działań zmierzających do fizycznego dostarczenia produktów klientowi. Zadania i funkcje podsystemu logistyki dystrybucji koncentrują się głównie na operacjach i manipulacjach magazynowych, pakowaniu oraz dostarczaniu dóbr fizycznych do nabywców finalnych własnym transportem lub za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług logistycznych.

Port morski w systemie zarządzania łańcuchem dostaw

Ponad 90% światowej wymiany handlowej jest obsługiwane przez transport morski. Uważa się, że rozwój transportu morskiego oraz rozwój technologii informatycznych i komunikacyjnych to główne czynniki, które przyczyniły się do globalizacji, rozwoju poszczególnych regionów świata, wzrostu produkcji i konsumpcji oraz wymiany zagranicznej.

Subskrybuj to źródło RSS