Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Systemy przechowywania i archiwizacji dokumentów

Specyfiką pracy biur i instytucji związanych z administracją lub obsługą płatniczą klientów jest m. in. generowanie sporej ilości dokumentów, wynikającej z codziennej działalności. Związane z tym problemy to brak miejsca potrzebnego do przechowywania oraz niemożność szybkiego dostępu do dokumentów.

Krótka refleksja o strukturze współczesnej logistyki - cz. 1

 
Od dawna jestem uważnym czytelnikiem każdego kolejnego numeru "Logistyki". Przyzwyczajenie to dzielę zresztą z moimi studentami. Znajdujemy w tym czasopiśmie wiele interesujących informacji na temat współczesnych trendów i rozwiązań. Informacje te stanowią często podstawę do dyskusji w trakcie zajęć.

Krótka refleksja o strukturze współczesnej logistyki - cz. 2

 
Pytania czytelników i odpowiedzi na nie udzielone przez Pana profesora Mirosława Chaberka w numerze 5/2001 "Logistyki" zainspirowały mnie do przemyśleń i próby udzielenia własnej odpowiedzi na te pytania. Dzielić się tymi przemyśleniami z czytelnikami rozpocząłem w poprzednim numerze.

Wykorzystanie infrastruktury PKP SA przy tworzeniu CL - rejon Małaszewicze

Współczesny rynek usług transportowych jest bardzo wymagający, na którym utrzymanie się i rozwój rodzi konieczność sprostania bardzo wysokim, trudnym wymaganiom klientów. Zaspokojenie ich oczekiwań stwarza konieczność odejścia od tradycyjnego pojmowania usług przewozowych, podniesienia progu dotychczasowych standardów i wdrożenie w firmie pełnej orientacji rynkowej. Klienci coraz częściej wymagają pojedynczego, wyraźnie wskazanego i solidnego partnera usług transportowych oraz przejrzystych łańcuchów transportowych w towarowym ruchu krajowym i międzynarodowym. Oczekuje on określenia poziomu jakości wykonania usługi i adekwatnej do niej ceny. Wychodząc naprzeciw współczesnym wyzwaniom PKP CARGO SA wytyczyło sobie cel przeobrażenia firmy z przedsiębiorstwa przewozowo-spedycyjnego w operatora logistycznego oferującego kompleksowe zintegrowane usługi dostosowane do preferencji klientów i wymogów rynku. Działalność operatora logistycznego, jakim Spółka CARGO chce zostać, skierowana jest przede wszystkim na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej dzięki:
- szerszemu udziałowi w łańcuchu dostaw
- tworzeniu centrów logistycznych i organizacji punktów koncentracji ładunków
- przedsięwzięciom modernizacyjno-inwestycyjnym w zakresie taboru wagonowego i trakcyjnego oraz nowoczesnych technologii
- wzbogaceniu oferty firmy o nowe produkty logistyczne
- zapewnieniu wysokiego poziomu logistycznej obsługi klienta.

XXIV Niemiecki Kongres Logistyczny BVL - przyszłość należy do logistyki

"Przyszłość należy do logistyki" - stwierdził przewodniczący Niemieckiego Towarzystwa Logistycznego BVL prof. Raimund Klinkner, kończąc wystąpienie inauguracyjne tegorocznego XXIV Niemieckiego Kongresu Logistycznego BVL, który odbywał się w dniach 17-19.10.2007 roku w Berlinie. 3 500 uczestników z 45 krajów miało okazję zapoznać się między innymi z najnowszymi trendami w logistyce, rezultatami najlepszych europejskich projektów logistycznych i stanem edukacji logistycznej. Tegorocznemu Kongresowi BVL towarzyszył po raz pierwszy kongres Eurolog, zorganizowany przez Europejskie Stowarzyszenie Logistyczne, skupiające obecnie 30 narodowych organizacji logistycznych (zrzeszających 50 000 członków). Obie imprezy, ze względu na ich rozmach i wartość merytoryczną, zasługują na miano najważniejszego wydarzenia logistycznego w tym roku.

Subskrybuj to źródło RSS