Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Technologie logistyczne jako przykład technologii środowiskowych na drodze do równoważenia rozwoju

Wprowadzenie
Długofalowym programem społeczno - gospodarczym UE jest Strategia Lizbońska przyjęta w marcu 2000 roku. Jej celem jest uczynienie z gospodarek krajów Unii wiodącej gospodarki świata w perspektywie do 2010 roku. Celowi temu służyć mają następujące działania wraz z odpowiednią koncentracją wydatków środków publicznych:
- szybkie przechodzenie do gospodarki opartej na wiedzy, w tym rozwój społeczeństwa informacyjnego, badań i innowacji oraz kształcenie odpowiednich kwalifikacji i umiejętności
- liberalizacja i integracja takich sektorów, jak: telekomunikacyjny, energetyczny, transportowy, pocztowy i usług finansowych
- rozwój przedsiębiorczości poprzez: deregulację i likwidację barier administracyjno - prawnych, łatwiejszy dostęp do kapitału i technologii, ograniczanie zakłócającej konkurencję pomocy publicznej
- wzrost zatrudnienia i zmiana modelu społecznego w drodze: aktywizacji zawodowej, poprawy edukacji, modernizacji systemu zabezpieczenia społecznego, ograniczania biedy i wykluczenia społecznego
- dbałość o zrównoważony rozwój, czyli taki rozwój społeczno - gospodarczy, w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli, zarówno współczesnego pokolenia, jak i przyszłych pokoleń.

Rozwój społeczno-ekonomiczny zachodnich i wschodnich obszarów przygranicznych [...]

Obszar Polski objęty współpracą euroregionalną wynosi ponad 115 tys. km kw. Stanowi to około 36% całego terytorium Polski. Zamieszkuje go prawie 12 mln osób, to jest blisko 31% ogółu ludności kraju. Na obszarze tym zlokalizowana jest znaczna część polskiego potencjału wytwórczego oraz transportowego. Na terenach objętych współpracą euroregionalną działa więcej niż co czwarta jednostka gospodarcza zarejestrowana w ogólnopolskim rejestrze REGON.

Branding w logistyce

Branding, czyli tworzenie tożsamości marki, staje się w logistyce - podobnie jak i w innych sektorach gospodarki - coraz powszechniej używanym narzędziem zdobywania korzystnej pozycji konkurencyjnej. Ceniona marka przyciąga klientów oraz powoduje, że stają się oni bardziej lojalni wobec firmy, pozostając w przekonaniu o jej wyjątkowości. Dużą wagę do kreowania swojej marki przywiązują zatem nie tylko operatorzy logistyczni, armatorzy, linie lotnicze, ale także firmy projektujące, budujące i wyposażające powierzchnie magazynowe, produkujące maszyny i urządzenia służące do przeładunku i obsługi magazynowej towarów oraz oferujące środki transportu czy też oprogramowanie lub systemy łączności dla logistyki.

Praca w branży logistycznej

Logistyka jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż w Polsce.
W 2007 roku ukazało się aż 6 960 ofert pracy z tej branży. W roku 2006 było ich w sumie 3 936, co oznacza niemal dwukrotny wzrost. Biorąc pod uwagę dalsze perspektywy rozwoju, można spodziewać się, że trend ten się utrzyma także i w bieżącym roku; chyba że nastąpi otwarcie polskiego rynku pracy dla imigrantów z Rosji i Ukrainy.

Jubileusz 10-lecia Centrum Edukacji Logistycznej

Ponad 18.000 osób przeszkolonych z zakresu logistyki, 30 modułów szkoleniowych, 170 osób legitymujących się certyfikatem logistycznym honorowanym we wszystkich krajach Unii oraz grono 32 trenerów stanowiących śmietankę polskiej logistyki to dorobek 10 lat działalności Centrum Edukacji Logistycznej.

Subskrybuj to źródło RSS