Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Koszty a technologie transportu na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono analizę kosztów transportu śródlądowego na ODW. Analiza oparta została na danych armatora. Przeanalizowano koszty dla systemu scalonego i klasycznego pchanego. Mimo, że system scalony jest zaprzeczeniem systemu pchanego, wykazuje nieznacznie wyższą efektywność od klasycznego. System dzierżawy floty to podstawowy czynnik wyższości systemu scalonego nad klasycznym systemem pchanym. Koszty jednostkowe uzależnione są od stopnia wykorzystania zanurzenia floty i długości drogi, na której realizowany jest transport ładunków.

Oblodzenie samolotu

Zachowanie wysokich standardów bezpieczeństwa w czasie przygotowania i realizacji operacji powietrznych jest gwarantem ich powodzenia. Warunki pogodowe i towarzyszące im zjawiska należą do jednych z najbardziej niebezpiecznych zagrożeń dla wykonywania operacji powietrznych. Liczne analizy jednoznacznie wskazują, że wielu zdarzeń lotniczych spowodowanych oblodzeniem można byłoby uniknąć w przypadku prawidłowo działającego personelu lotniczego. Uwaga ta odnosi się zarówno do służb naziemnych jak również i załóg samolotów. W poniższym materiale odniesiono się do możliwości przeciwdziałania oblodzeniu przy użyciu urządzeń naziemnych, jak również i systemów przeciwoblodzeniowych samolotu. W ostatnim podrozdziale artykułu wskazano na zasady którymi powinien kierować się pilot w przypadku prawdopodobieństwa wystąpienia oblodzenia na ziemi i w powietrzu.

Bezpieczeństwo informacji w transportowych systemach teleinformatycznych

W artykule przedstawiono wybrane metody dostępu do mediów transmisyjnych zagrażające bezpieczeństwu przesyłanych informacji oraz techniczne zabezpieczenia, które mogą znaleźć zastosowanie w obiekcie transportowym. Zaprezentowano założenia projektowe budowy bezpiecznego styku sieci firmowej z Internetem wraz przykładem rozwiązania dla małej i rozbudowanej sieci.

Od zarania dziejów rzeki były wiernymi sprzymierzeńcami człowieka. Obszary

nadrzeczne zapewniały pożywienie, łatwy dostęp do wody pitnej i naturalną ochronę przed nieprzyjacielem. Na wyspach, stromych brzegach i w trudnodostępnych widłach rzek zakładano osady, potem warowne grody i miasta. Niejednokrotnie koryta rzek były naturalnymi granicami obszarów plemiennych i jednostek politycznych oraz administracyjnych. Ale rzeki nie tylko dzieliły, ale i łączyły, wśród zwartych lasów i nieprzebytych mokradeł tworzyły szlaki komunikacyjne, wzdłuż rzek rozwijał się handel, miejscowości położone nad rzekami współpracowały ze sobą tworząc osie rozwoju gospodarczego (por. np. E. Romer 1903).

Funkcje i zadania systemu logistycznego polski a komodalność transportu

W artykule zaprezentowano model Systemu Logistycznego Polski w aspekcie badania komodalności transportu. W tym celu przedstawiono obiekty logistyczne będące elementami systemu logistycznego. Dokonano podziału strumieni materiałowych na grupy materiałowe oraz określono zadania przewozowe. Określono funkcje Systemu Logistycznego Polski w aspekcie zadań przewozowych oraz komodalności transportu.

Outsourcing it wyzwaniem dla transportu

Streszczenie: Aby konkurować na rynku globalnym przedsiębiorstwa transportowe powinny stosować najnowsze systemy i technologie informatyczne - IT (Information Technology), które przyśpieszają obieg dokumentów i podejmowanie trafnych decyzji. Usługi transportowe są niezbędne w sieciach dostaw i w turystyce. Nową sytuacją dla branży transportowej jest możliwość korzystania z różnych modeli outsourcingu informatycznego (outsourcing IT). Jeśli przedsiębiorstwa transportowe podejmą wyzwanie, to mają szanse przetrwać okres spowolnienia gospodarczego i znaleźć nowe możliwości kreowania rozwoju. W artykule zaprezentowano zastosowanie outsourcingu IT jako metodę doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem transportowym na przykładzie linii lotniczych.

Transport - significant critical infrastructure sector

The paper is dealing with actual situation in protection of critical infrastructure in transportation sector in the Slovak Republic. It informs about the European Critical Infrastructure Protection Initiatives and strategic documents solving critical infrastructure in the SR. Subsequently it describes elements of critical infrastructure in all transport subsectors, ways of their protection and future tasks that should be realized to reduce the risks threatening the stability of critical infrastructure as well as to avert attacks on these elements. It also emphasizes the importance of legislative framework on national and international level.

Logistyka i technika transportu ładunków nienormatywnych drogą wodną

Charakterystyka ładunków nienormatywnych Ładunki nienormatywne zwane są potocznie ładunkami ponadnormatywnymi lub gabarytami. Kryteriami podziału ładunków ponadnormatywnych są wymiary, ciężar oraz kształt. Wyróżnia się ładunki: ponadgabarytowe zwykłe, specjalne, ciężkie, ciężkie o masie skupionej, ciężkie przestrzenne, długie. Ładunki ponadgabarytowe zwykłe to różnego rodzaju konstrukcje stalowe, niewielkich rozmiarów maszyny i urządzenia przemysłowe, maszyny robocze, niewielkie zbiorniki itp. Ładunki te mają ciężar nieprzekraczający 25 t, a ich wymiary w transporcie kolejowym w nieznacznym stopniu przekraczają skrajnie. Tego typu ładunki można przewozić zwykłymi zestawami pociągów, wyposażonymi w odpowiednie zabezpieczenia i oznakowanie.
Subskrybuj to źródło RSS