Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wspomagana komputerowo specyfikacja i weryfikacja algorytmów sterownia obszarowego

Streszczenie: W artykule zaprezentowano mechanizm tworzenia algorytmów sterowania ruchem drogowym w wybranym obszarze miasta z wykorzystaniem wspomagania komputerowego. W specyfikacji tych algorytmów wykorzystano grafy przejść automatów skończonych, w tym grafów hierarchicznych. Opracowane algorytmy adaptacyjnego sterowania obszarowego zostały wyspecyfikowane w edytorze FSM, pozwalającym na weryfikację poprawności działania algorytmu w trybie funkcjonalnej symulacji komputerowej. Przytoczono wyniki specyfikacji i weryfikacji opracowanych algorytmów, oraz ich implementacji w programowalnych strukturach logicznych FPGA.

Konstrukcje składane - wybrane zagadnienia projektowania w budownictwie transportowym

W artykule zostały przedstawione wybrane aspekty projektowania technologiczno - organizacyjnego konstrukcji mostów składanych w budownictwie transportowym. Autor opiera swoją wiedzę na praktycznych przykładach takich rozwiązań. Zastosowanie konstrukcji składanych w niektórych przypadkach jest jedyną alternatywą, jeżeli chodzi o zapewnienie przejezdności ważnych dróg transportowych. Dodatkową zaletą konstrukcji składanych jest szybkość ich budowy, co skutkuje ich zastosowaniem w prowizorycznej odbudowie infrastruktury transportowej w okresie po powodzi. Te właściwości konstrukcji składanych skłaniają do podjęcia próby opracowania komputerowego systemu ekspertowego planowania budowy mostów, w celu znacznego przyspieszenia procesu podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych.

Wielozadaniowy zdalnie sterowany pojazd

Streszczenie: W artykule zaprezentowano zrealizowany w ramach Grantu Rektorskiego dla Studenckich Kół Naukowych projekt zdalnie sterowanego pojazdu gąsienicowego poruszającego się po zadanym przez operatora torze jazdy. Rejestrowane podczas przejazdu dane pomiarowe są przesyłane do komputera PC przy pomocy sieci bezprzewodowej.

Road safety issues in the central european context

The paper describes the current situation in the area of European road safety and draws attention to the adverse developments in several Central European countries. It contains recommendations for networking and building multi-stakeholder partnerships for road safety at regional, national and international level. 1. INTRODUCTION Each year around one million people are killed and 50 million people injured on roads around the world and more than 40,000 people lose their lives on Europe’s roads.

Koncepcja użycia technologii sieci gsm do identyfikacji przemieszczeń w miastach

Struktura sieci transportowej w odniesieniu do infrastruktury sieci GSM posiada liczne podobieństwa. Problem wykorzystania danych z sieci GSM w planowaniu i organizacji transportu publicznego i prywatnego sprowadza się do skorelowania danych dotyczących przemieszczań użytkowników terminali w sieci GSM z parametrami infrastruktury liniowej i punktowej linii komunikacji zbiorowej i infrastruktury drogowej. Poniższy artykuł w zarysie wyjaśnia te kwestie.

Wybrane aspekty poprawy bezpieczeństwa transportu i ochrony portów w przewozie ładunków niebezpiecznych

We współczesnym świecie transport towarów ma ogromne znaczenie dla efektywnego funkcjonowania gospodarki a flota morska obsługuje większość całej masy towarowej przemieszczanej na świecie, w związku z tym zakłócenie jej działania na etapie eksploatacji na morzu i w portach może spowodować konsekwencje gospodarcze w skali całego świata. Ostatnie lata charakteryzują się również stałym wzrostem obrotu ładunkami niebezpiecznymi takimi jak: ropa naftowa i produkty, skroplone gazy, suche i płynne substancje chemiczne, ładunki wybuchowe, odpady nuklearne itp.

The specifity of road safety: a few reflection’s

Road traffic can be interpreted as a phenomenon of great complexity which is not subject to the simple laws, and often you can observe the paradoxes negative of intuition or common health. In this paper contains several special problems showing multi-aspects of road safety issues.

Model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego

W referacie przedstawiono probabilistyczny model czasu obsługi naziemnej statku powietrznego w porcie lotniczym. Model ten zostanie zaimplementowany w symulacji komputerowej odzwierciedlającej proces eksploatacji statków powietrznych, którego zadaniem będzie minimalizacja czasu obsługi technicznej statków powietrznych.
Subskrybuj to źródło RSS