Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Determinanty logistycznej obsługi ładunków i środków transportowych na morskich terminalach kontenerowych

Przewozy kontenerowe wymagają sprawnej obsługi ładunków i środków transportu w całym łańcuchu transportowym. Głównym ogniwem w multimodalnym systemie transportowym są morskie terminale kontenerowe, na których świadczone są usługi dla wielu użytkowników, a głównym celem stosowanych rozwiązań logistycznych jest minimalizacja kosztów i czasu obsługi Do głównych czynników wpływających na sprawność funkcjonowania terminalu należy m.in.

Wpływ stanu infrastruktury linii kolejowej nr 131 na niezawodność systemu transportowego województwa pomorskiego

Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory - Tczew ma kluczowe znaczenie w systemie transportowym Polski, łącząc porty morskie z Górnym Śląskiem, zapleczem gospodarczym kraju. Jednak niedoinwestowanie infrastruktury kolejowej i wieloletnie zaniechania naprawcze doprowadziły do znacznych utrudnień w prawidłowym funkcjonowaniu tej linii. Realna groźba ograniczeń ruchowych linii nr 131 na obszarze województwa pomorskiego może doprowadzić do zachwiania stabilności, i tak już przeciążonego systemu transportu drogowego. Sytuacja wymaga wyznaczenia alternatywnych połączeń kolejowych, często przez lata pomijanych i niedocenianych.

Telematyka w logistycznym zarządzaniu transportem w miastach

Funkcjonowanie miejskiego systemu transportowego musi być oparte za rozwiązaniach umożliwiających realizację potrzeb zgłaszanych przez wszystkie grupy jego użytkowników, czyli mieszkańców, podmiotów gospodarujących czy instytucji. Zgodnie z koncepcją logistyki miejskiej powyższe powinno polegać na optymalizowaniu strumieni przepływów osób, towarów oraz informacji przy jednoczesnym minimalizowaniu niekorzystnego wpływu transportu na otoczenie. Dla zrealizowania tego celu logistyczne zarządzanie transportem w miastach należy oprzeć na dwóch podstawowych założeniach. Po pierwsze, konieczna jest trafna ocena problemów funkcjonowania miejskiego systemu transportowego oraz wybór odpowiednich rozwiązań o charakterze infrastrukturalnym i organizacyjnym. Po drugie, niezbędne są właściwe narzędzia do realizacji tych zadań, umożliwiające sterowanie, monitorowanie i kontrolę wybranych aspektów przewozów w miastach. Będą one jednocześnie elementem łączącym (operacyjnie i technicznie) różne płaszczyzny działań. W logistycznym zarządzaniu transportem w miastach taką rolę należy powierzyć rozwiązaniom z zakresu telematyki transportu.

Wewnętrznego państwa

W referacie przedstawione zostały możliwości wykorzystania żeglugi śródlądowej w aspekcie bezpieczeństwa wewnętrznego państwa. Scharakteryzowano żeglugę śródlądową w Polsce oraz istniejący tabor pływający. Dokonano analizy przydatności jednostek pływających w poszczególnych rodzajach bezpieczeństwa wewnętrznego.

Autor w swoim referacie przybliża zjawisko usług kabotażowych w transporcie.

Przedstawia to w kontekście transportu drogowego oraz kolejowego. Kabotaż w transporcie kolejowym odnosi do wejścia w życie dyrektywy 2007/58/WE dotyczącej otwarcia rynku dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. Przedstawia w sposób syntetyczny proces dostępu i ograniczenia w świadczeniu usług kabotażowych w usłudze międzynarodowego przewozu osób.

Szacowanie stopnia strat w otoczeniu systemu transportowego spowodowanych zdarzeniami niepożądanymi w ruchu kolejowym

Streszczenie: Praca zawiera koncepcję szacowania skutków zdarzeń niepożądanych w ruchu kolejowym jakie ponosi otoczenie kolejowego systemu transportowego. Opisano kolejowe zdarzenia niepożądane. Przedstawiono model ogólny wyznaczania miary skutków zdarzeń niepożądanych i model szczegółowy, w którym uwzględniono wybrane kryteria oceny skutków zdarzeń niepożądanych. Zamieszczono przykład zastosowania przyjętej metody dla oszacowaniu skutków wybranego zdarzenia niepożądanego według przyjętego scenariusza rozwoju zdarzeń.

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa transportowego

Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa, jego możliwości konkurowania, czy też zdolności do wykorzystania szans rynkowych jest procesem złożonym i wymagającym od analityków dużego doświadczenia. Problemem jest przede wszystkich ogromny obszar analizy obejmujący sferę ekonomiczną, technologiczną, marketingową, logistyczną, własnościową, środowiskową, organizacyjną i inne. Badanie takie generuje dużą liczbę zamiennych, spośród których znaczna część tylko w nikłym - lub wręcz żadnym stopniu zależy od decyzji i działań przedsiębiorstwa (np. kwestie ustawodawstwa, ogólnoświatowe lub krajowe trendy gospodarcze).

Wariantów współczesnych strategii cenowych w branży lotniczej

Rynek usług transportowych, a w szczególności sektor lotniczy, cechuje się dużym zróżnicowaniem pod względem cen, jakości usług jak i innych kryteriów, którymi kierują się konsumenci przy wyborze przewoźnika. Dotyczy to zarówno ruchu turystycznego jak i biznesowego. Zarządy linii lotniczych stoją przed problemem dotyczącym ustalenia takiego poziomu cen, który byłby zadowalający dla klientów w poszczególnych segmentach rynku. W artykule zaprezentowano: cele strategii cenowych, specyfikę różnicowania cen w branży lotniczej, strategię cen niskich i wysokich w transporcie lotniczym oraz spektrum działań przedsiębiorstwa PLL LOT S.A. w aspekcie strategii cen wysokich.
Subskrybuj to źródło RSS