Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

"Intermodalne" puszki z Brzeska

W Brzesku wszystko się zaczęło
Na kilka miesięcy przed zmianami ekonomicznymi w naszym kraju w 1989 roku, powstała w Brzesku jedna z pierwszych, dużych, produkcyjnych spółek prywatnych, wytwarzająca opakowania stalowe, trzyczęściowe do pakowania produktów chemicznych i żywnościowych oraz zamknięcia koronowe do butelek szklanych.

Infrastruktura transportu a efektywność procesów logistycznych

Infrastruktura transportu z perspektywy potrzeb sektora TSL
Sieć transportowa, mimo realizowanych inwestycji infrastrukturalnych wciąż charakteryzuje się niską jakością i stanowi poważne zagrożenie dla efektywnego funkcjonowania łańcuchów logistycznych.

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 2

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 1

W sytuacji, kiedy strony kontraktu już współpracują, poza wymienionymi wyżej wymiarami, w ocenie siły przetargowej kooperantów można także wykorzystać dane, które zostały zgromadzone w trakcie trwania dotychczasowej współpracy, a mianowicie: wzajemne udziały w obrocie lub zysku firm i ich dynamika oraz ocena ogólnej jakości współpracy między operatorem a przewoźnikiem. Informacja o wzajemnych udziałach w obrocie sprzyja uzyskaniu odpowiedzi na pytanie dotyczące udziału przewoźnika w obrotach operatora i odwrotnie - za jaki procent obrotów przewoźnika odpowiedzialny jest operator.

Śródlądowy transport wodny w Polsce w świetle europejskiej polityki transportowej

Po latach zaniedbań infrastruktury transportowej w Polsce, w tym śródlądowych dróg wodnych, dzięki polityce transportowej UE powstała szansa na przywrócenie drogom wodnym ich parametrów, a żegludze śródlądowej pozycji, która umożliwiłaby łagodzenie dotychczasowych negatywnych skutków rozwoju transportu, przejawiającego się wyraźną dominacją transportu samochodowego - zarówno w przewozach ładunków, jak i pasażerów.

Szacowanie ryzyka w logistycznym procesie transportu - cz. 1

Szacowanie ryzyka w logistycznym procesie transportu - cz. 2

W Polsce badania nad zarządzaniem ryzykiem, rozpoczęte stosunkowo niedawno, cechuje niewielka liczba opracowań w ramach dwóch nurtów:
- zarządzania ryzykiem spekulatywnym (ze szczególnym uwzględnieniem aspektów organizacyjnych zarządzania przedsięwzięciami zwiększonego ryzyka);
- zarządzania ryzykiem czystym (koncentrującego się na dostępnych metodach manipulowania ryzykiem i ich zastosowaniach).

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 2

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 1

Ciekawych przesłanek do analizy dostarcza porównanie udziału w przewozach transportem drogowym i koleją w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej. W UE w 2010 roku udział przewozów samochodami wynosił około 47%, a koleją 8%.

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 2

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 1

Rynek podstawowo kształtowany jest strukturą popytu oraz rodzajem i wielkością podaży. Należy uznać, iż rynek transportowy w Polsce jest nasycony, a to głównie dzięki transportowi drogowemu. Jest on lepiej dostosowany do wymagań klienta, przede wszystkim za sprawą naturalnej predyspozycji do elastycznej dostawy w żądane miejsce, co w przypadku kolei ograniczone jest sztywnością infrastruktury liniowej.

Subskrybuj to źródło RSS