Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 1

Wybrane aspekty partnerstwa strategicznego w transporcie - cz. 2

Wdrożenie partnerstwa strategicznego pomiędzy operatorami transportowymi wiąże się z ryzykiem wynikającym przede wszystkim z prostego faktu, że partnerstwo samo w sobie nie gwarantuje braku konfliktów. Nawet przy spełnieniu przez strony porozumienia szeregu warunków i umiejętności szybkiego eliminowania/ograniczania pojawiających się zagrożeń, istnieje ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia, wywołane przez czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 1

Ocena osiągniętych efektów w zakresie zrównoważenia rozwoju transportu ładunków w USA i UE w latach 1980-2010 - cz. 2

Transport ładunków w Stanach Zjednoczonych
Rozważania na temat transportu ładunków w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej należy poprzedzić stwierdzeniem, że ogromna większość ładunków przewożona jest tam w kontenerach, co znacznie upraszcza proces załadunku i przeładunku oraz pozwala stosować nowoczesne technologie transportowe.

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 1

Analiza popytu na usługi transportowe w kontekście niektórych uwarunkowań zewnętrznych - cz. 2

Rozwój usług transportowych wiąże się z rozwojem cywilizacyjnym i potrzebą przemieszczania oraz zmianą zasad bezpośredniej transakcji między sprzedającym i kupującym, opartego na modelu systemu obsługi logistycznej, w którym występują przewoźnicy, spedytorzy, firmy zajmujące się obsługą magazynową i inne firmy uczestniczące w procesie dostawy.

Identyfikacja i prawne instrumenty zapobiegania ryzyka w transporcie produktów rolno-spożywczych - cz. 1

Przepływ bezpiecznej i zdrowej żywności jest bardzo ważnym aspektem rynku Unii Europejskiej. Jak trafnie zauważa unijny ustawodawca w preambule do Rozporządzenia nr 178/2002, przyczynia się on do zdrowia i ogólnego dobra obywateli oraz do ich interesów socjalnych i gospodarczych.

Uwaga, reklamacja!

Kwestie niewykonania lub nienależytego wykonania umów przewozu stanowią ważkie zagadnienia na gruncie obowiązującego prawa przewozowego. Mając na względzie powszechność i masowość zawieranych umów przewozu w warunkach życia codziennego, Ustawodawca swoiście uregulował przedsądowe obowiązki podmiotów, zamierzających dochodzić swych praw z tytułu umów przewozu.

Green logistics a stacje rozrządowe

W Europie transport stanowi jedyny sektor, w którym zużycie energii i emisji CO2 rośnie. Europejska Agencja Środowiska (EEA) oszacowała, że przy obecnych trendach emisje w sektorze transportu do 2050 roku będą większe niż założone całkowite ograniczenia emisji, przyjęte dla wszystkich sektorów transportu w Europie. Na posiedzeniu Rady ds. Ochrony Środowiska w 2009 roku europejscy ministrowie środowiska ustalili, że niezbędne jest ustalenie celu prowadzącego do obniżenia poziomu emisji w Unii Europejskiej, określając redukcję emisji o 80 - 95% do 2050 roku.

Przewóz środków spożywczych zgodnie z najnowszą wersją umowy ATP

Transport żywności szybko psującej się jest trudnym w realizacji zadaniem dla przewoźnika. Zmiany warunków podczas transportu oraz nieprawidłowości w konstrukcji nadwozia mogą być przyczyną znacznego obniżenia jakości przewożonych ładunków oraz zagrożenia bezpieczeństwa konsumenckiego. Straty żywności spowodowane nieprawidłowymi warunkami podczas transportu sięgają 30%, co przekłada się na ogromne straty finansowe. Ilość żywności przewożonej na świecie transportem drogowym sięga 162 mln ton rocznie. Szacuje się, że połowa wymaga transportu w kontrolowanych temperaturach. W Polsce zarejestrowanych jest około 60 000 pojazdów izotermicznych, chłodniczych i lodowni.

Subskrybuj to źródło RSS