Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Warianty śródlądowych przewozów kontenerów chłodniczych. Część 1. Analiza uwarunkowań infrastrukturalnych polskich portów śródlądowych do obsługi kontenerów chłodniczych

Żegluga śródlądowa, którą charakteryzuje masowość, niski poziom energochłonności i kosztów zewnętrznych, od wielu już lat, postrzegana jest jako konkurencyjny sposób transportu ładunków w stosunku do transportu drogowego.

Wybrane aspekty kształtowania zrównoważonego systemu transportowego

W 1987 roku Światowa Komisja Środowiska i Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (World Commission on Environment and Development) w opublikowanym raporcie zauważyła, że osiągnięto taki poziom dobrobytu, który jest możliwy do zachowania pod warunkiem utrzymania odpowiedniego stanu gospodarki. Możliwe jest to poprzez wprowadzenie do gospodarowania zasady zrównoważonego rozwoju, czyli rozwoju, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie.

Działania na rzecz zrównoważonego miejskiego transportu towarowego w polskich miastach - ocena i perspektywy rozwoju

Organizacja przewozów realizowanych na obszarach zurbanizowanych w sposób umożliwiający spełnienie postulatów rozwoju zrównoważonego jest zadaniem złożonym. W porównaniu z przewozami odbywającymi się poza tymi obszarami nastręcza zdecydowanie więcej trudności w zakresie planowania i nadzoru.

Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym w Polsce

Od początku istnienia kolei stosowano urządzenia pozwalające bezpiecznie prowadzić ruch po torach. Z każdym dniem następował rozwój tych urządzeń, rosły stawiane im wymagania, rosły potrzeby i oczekiwania użytkowników, natomiast bez zmian pozostawały podstawowe cele stosowania tych urządzeń, tzn. bezpieczeństwo i sprawność ruchu kolejowego.

Transport intermodalny w Polsce - szanse i bariery rozwoju

Rynek przewozów intermodalnych w Polsce jest młodym rynkiem, który charakteryzuje się niewielkim, ale stałym rozwojem. Obserwuje się wzrost tego typu przewozów w porównaniu z ogółem przewozów towarów, lecz udział intermodalnej pracy przewozowej w pracy przewozowej ładunków w Polsce wynosi niespełna 5% (największym odsetkiem intermodalności charakteryzuje się obsługa ładunków PHZ przez obcych armatorów morskich - około 14%).

Indykatory mobilne GIS w analizie ruchu miejskiego

Technologiczna dostępność pozycjonowania GNSS (ang. Global Navigation Satellite System) w tym szczególnie GPS-NAVSTAR (ang. Global Positioning System - NAVigation Signal Timing And Ranging), szerokie wykorzystanie narzędzi i algorytmów z zakresu systemów informacji przestrzennej (GIS, ang. Geographic Information System) oraz potrzeba zaspokojenia oczekiwań społeczeństwa informacyjnego powoduje znaczący rozwój obsługi informatycznej korporacji taksówkarskich.

Subskrybuj to źródło RSS