Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Podział i internalizacja kosztów zewnętrznych transportu samochodowego

Jedną z cech systemów transportu drogowego, która poprawia elastyczność a jednocześnie generuje uciążliwość jest nieproporcjonalny przyrost suprastruktury w porównaniu do infrastruktury transportu. Wraz ze wzrostem liczebności pojazdów zwiększa się uciążliwość oraz negatywne oddziaływanie na infrastrukturę transportową.

Koncepcja systemu bazodanowego do monitorowania zagrożeń w transporcie wewnątrzzakładowym

Współczesna koncepcja zarządzania zakłada dostarczenie produktu o odpowiedniej (oczekiwanej) jakości, w potrzebnej ilości i we właściwym czasie do określonego miejsca, a co za tym idzie wytworzenie produktu w możliwie najbardziej efektywny sposób, bez ponoszenia zbędnych nakładów i kosztów.

Determinanty popytu na obsługę ładunków masowych w portach ujścia Odry

Prawidłowa analiza przyszłego popytu na usługi portowe jest istotnym elementem działalności portowej. Badania popytu w przekroju czasowym na rynkach usług portowych pozwalają na odpowiednią organizację pracy portu, jak i na przygotowanie odpowiednich strategii rozwoju.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jako przykład firmy non-profit w sektorze usług logistycznych

W odróżnieniu od podmiotów prowadzących działalność komercyjną, instytucje non-profit w zasadzie nie uczestniczą w procesach konkurencji rynkowej. To pozwala skoncentrować ich działalność na bezinteresownym zabezpieczaniu jakościowego poziomu świadczonych usług.

Wybrane aspekty wielokryterialnej oceny doboru środków transportowych w systemach dystrybucji pojazdów

Pojęcie dystrybucji ma swoje zastosowanie w wielu branżach. Jednym z obszarów badań dystrybucji jest dystrybucja pojazdów. Branża samochodowa dzieli się na dwa segmenty: niezależny (Independent Aftermarket - IAM) i koncernów samochodowych (Vehicle Manufacturers - VM). Pierwszy segment tworzą producenci części samochodowych i urządzeń warsztatowych, ich dystrybutorzy oraz niezależne warsztaty, natomiast drugi segment tworzą koncerny samochodowe wraz z firmami powiązanymi, jak np. dealerzy samochodowi. Problematyka zagadnienia systemu dystrybucji pojazdów opiera się na funkcjonowaniu segmentu drugiego.

Odpowiedzialność nadawcy za szkody wynikłe z braku unieruchomienia ładunku na gruncie Konwencji CMR

Niniejsze opracowanie prawne stanowi kontynuację poprzedniej publikacji poświęconej odpowiedzialności nadawcy za szkody w przewozie wynikające z nieprawidłowego unieruchomienia ładunku. Poprzednie opracowanie odnosiło się do uregulowań krajowego (polskiego) prawa przewozowego. Warto, więc dokonać oceny w jaki sposób tę samą kwestię odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprawidłowego unieruchomienia ładunków, reguluje międzynarodowe prawo przewozowe – Konwencja o Umowie Międzynarodowego Przewozu Drogowego Towarów (CMR)?

Organizacja transportu w sektorze przetwórstwa owoców i warzyw

Produkcja owoców w Unii Europejskiej w latach 2002 - 2012 oscylowała wokół poziomu 35 milionów ton. Wolumen produkcji owoców w Polsce stanowił ponad 50% całej produkcji krajów "nowej unii" (UE-12). Największy udział (70%) wśród produkowanych w Polsce owoców stanowią jabłka, których produkcja w 2011 roku wyniosła 2 493 tys. ton. Wśród pozostałych gatunków owoców największe znaczenie mają wiśnie, truskawki i porzeczki, których zbiory stanowią po około 4 - 6% produkcji owoców ogółem.

Subskrybuj to źródło RSS