Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wpływ dyrektywy siarkowej Parlamentu Europejskiego na konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugi promowej na Bałtyku. Koncepcja badań naukowych

Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej w dniu 21 listopada 2012 r. przyjęły dyrektywę 2012/33/UE, zmieniającą dyrektywę Rady 1999/32/WE, w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych. Dyrektywa, zwana dyrektywą siarkową, obowiązuje od 1 stycznia 2015 r.

W kierunku nowego paradygmatu rozwoju transportu w Unii Europejskiej

Transport, silniej niż inne działy gospodarki Unii Europejskiej odczuwa presję na ochronę środowiska. Znajduje to odzwierciedlenie we wspólnej polityce transportowej UE, która wykorzystując narzędzia parametryczne i nieparametryczne zmierza do wyznaczonego celu jakim uczyniła zrównoważony transport.

Plan mobilności jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju transportu w miastach

Zrównoważony rozwój wymaga między innymi by w zakresie transportu pasażerskiego ograniczać w codziennych podróżach wykorzystanie samochodów osobowych przy jednoczesnym wzroście wykorzystania transportu publicznego, rowerów czy podróży pieszych.

Działalność zagranicznych kolejowych operatorów przewozów pasażerskich na rynku polskim. Szanse i zagrożenia

Dążenie do stworzenia jednolitego europejskiego rynku przewozów pasażerskich było i jest jednym ze strategicznych celów Unii Europejskiej. Przy czym o ile w przypadku transportu drogowego czy lotniczego cel ten został praktycznie osiągnięty, o tyle w transporcie kolejowym cały czas mamy do czynienia z częściowym otwarciem (międzynarodowe przewozy pasażerskie) i koniecznością rozpoczęcia takiego procesu (krajowe rynki przewozów pasażerskich).

Kreatywność i procesy innowacyjne w polskim transporcie kolejowym - studium przypadku

Kreatywność pracowników jako zasób współczesnych przedsiębiorstw
Człowiek od zarania dziejów dąży do zaspokojenia swoich potrzeb, a także podejmuje działania, które ułatwiają i usprawniają pracę, poprawiają warunki życia, a także - dzięki kreatywności i ciekawości świata - takie, których efektem są innowacje.

Rola regulatora europejskiego i krajowego w zapewnieniu praw pasażerów niepełnosprawnych w transporcie

Celem artykułu jest zaprezentowanie i ocena zakresu i narzędzi regulacji stosowanych w zapewnieniu praw pasażerów niepełnosprawnych do realizacji codziennej mobilności. Powszechnie wiadomo, że transport jest czynnikiem warunkującym codzienną aktywność każdego człowieka, zarówno w sferze gospodarczej jak i społecznej.

Rozwój transportu intermodalnego a wzrost atrakcyjności inwestycyjnej aglomeracji poznańskiej

Kiedy 26 kwietnia 1956 roku Malcolm McLean na pokładzie przerobionego tankowca "Sea - Land" ekspediował z Newark do Houston pierwsze 58 35-stopowych kontenerów z pewnością nie przypuszczał, że jego wynalazek w ciągu kilku następnych dekad zrewolucjonizuje nie tylko transport, ale będzie jednym z podstawowych wehikułów internacjonalizacji i globalizacji, dokonując znacznych przeobrażeń w przemyśle i handlu na całym świecie, przyczyniając się do przyspieszenia rozwoju regionów, w których obrót i przewóz kontenerów odbywa się dzisiaj najsprawniej i najefektywniej.

Subskrybuj to źródło RSS